Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Miten alaselkää sitten voi vahvistaa? Entä mikä tekniikassa voisi olla pielessä? Liikkuvuudesta en osaa sanoa, mutta välipäivinä ainakin venyttelen takareisiä hyvin.

Teeppä sillain, että treenaa vaikka 3 kertaa vatsaa viikossa, mukana selkä eri liikkeineen (esim. 1-2 kertaa viikossa joku julle tai vastaava ja 1-2 kertaa ihan perus selänojennus vaikka lisäpainoilla.) ja treenaa vatsalihaksia taljoilla, kuminauhoilla jne.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On se kumma kun ei näköjään sitten personal traineritkaan osaa :confused:

edit. mutta olihan sitä nyt kivempaa kattella ku tätä miestä :rolleyes:

On se kumma kun ei näköjään sitten personal traineritkaan osaa :confused:

edit. mutta olihan sitä nyt kivempaa kattella ku tätä miestä :rolleyes:

Jos youtubessa on naispuolinen personal trainer näyttämässä liikettä pelkällä tangolla, niin havaintojeni mukaan 99,9% varmuudella tekniikka on ihan metsässä. Hyvä perse tolla eukolla kyllä oli, siinä mielessä leffaa oli ihan kiva katsoa ja yllättäen Youtuben kommentitkin on aika helmiä:

"oh man my cock went hard when she bent over!!!!!!!!! "
"id love to slide my cock ni that hard ass"
"i was about to go to the gym, but now i think ill just beat off instead"
jne 7 sivua :D.

Mistähän johtuu, että mavea tehdessä tuntuu semmoinen ikävä pisto pakaroiden sivuosissa? Molemmin puolin ja joka nostolla. Hieman helpotti kun jalkoja otti lähemmäksi toisiaan, mutta siltikin vihlaisee ikävästi. Vaikea edes sanoa onko tunne lihaksessa vaiko jotain säteilyä muualta. Venyttelyn puutetta kenties? Tekniikka on kyllä kunnossa.

Kipytyykö teillä kunnolla vetopäivän jälkeen nuo selän ojentajalihakset (erector spinae)? Varsinkin tuossa navan korkeudella tuntuvat aina helvetin jäykiltä/kipeiltä seuraavana päivänä.

Mulla on usein niin ettei pysty kunnolla maasta edes mitään noukkimaan kun tekee niin kipeää ylös noustessa.
Vatsojen venyttelykin on aika hauskaa kun ei meinaa selkä kunnolla taipua.

Olen nyt n.3viikkoa kyykkäillyt, ja mulla kipeytyy nivuset, tuosta etuosasta, olen koittanut eri jalkojen leveyttä, eikä oikeen tunnu auttavan.
Onko kellään ollut samaa ongelmaa?

Teen tuota arskan kuusikkio, ja ei huvittais vaihtaa kyykkyä mihkään prässiin:(

Olen mielestäni koittanut, tosin kun se on kipeytynyt niin ei välttämättä tunnu auttavan, vaikka auttaisikin. Täytyy ma treeneissä koittaa eri asentoja jaloille. Onko mitään ideaa onko jalkaterät liian paljon ulos vai sisään...

Jorie: -Panosta huolella lonkankoukistajien ja nivusten venyttelyyn, sekä tietysti huolelliseen lämmittelyyn ennen kyykkimisiä.

Eli ennen kyykkyjä tee reilusti erillaisia askelkyykkyjä ja liikkuvuusharjoituksia, jotta liikeradat ovat kunnolla auki ja lihakset (+ympäröivät rakenteet) kunnolla lämpimät. Nuo liikkuvuuden lisäämiseksi tehtävät venyttelyt ja liikkuvuusharjoitteet sitten omana päivänään.

Tuli tilattua vetoremmit kun sormissa ei enää riitä voimat kannattelemaan painoja tehtäessä sjmv. Voisko siis joku auttaa ja antaa jotain ohjeita, miten ne remmit tulis kiertää tankoon oikein? Ärsyttävää kun pystyis tekee isommilla painoilla, mut kun tanko ei pysy käsissä.

Pistät käden reiästä läpi ja pyörität remmin tangon ympärille. Ei siinä paljon ole vaihtoehtoja.

aws2.jpg

Kannattaa loppukiristää ne remmit pyörittelemällä tankoa. Saat käytännössä niin kireälle kuin haluat. Tosin ei kannata ihan loppuun asti kiristää, muuten et voi sormilla kannatella painoa vaan kaikki veto tulee ranteen nivelille. Kyllä se sitten huomaa kun on liian kireällä ;)

Ristiotteella tuo ei onnistu, mutta miksi edes ristillä vetää jos remmejä käyttää.

Back
Ylös Bottom