Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko normaalia kun leuka loksuu leukoja tehdessä? Ja ei, leuka ei osu tankoo.
Olen nyt aika pitkään lukenut pakkiksen foorumia, mutta nyt rohkenen laittaa ensimmäisen viestini.
Elikkäs olen tällä hetkellä armeijassa ja ajattelin, että jonkun näköistä saliohjelmaa pitäisi sinne kehitellä. Tarkoituksena ei tässä vaiheessa ole kasvattaa lihasmassaa. Armeijassa sen luulisi olevan melko vaikeaakin. Itseasiassa tarkoitus olisi painoa pudottaa (tähän mennessä lähtenyt n. 10kg), mutta rasvaa on vielä vaikka muille jakaa.
Haluaisinkin kysyä, että osaatteko suositella jotain hyvää saliohjelmaa? Olen alkanut lenkkeilemään pari kertaa viikossa ja tarkoituksena olisi käydä salilla 2-3 kertaa viikossa, riippuen tietenkin siitä millaista ohjelmaa firma on kehitellyt. Leireillä ei pahemmin pääse pumppaamaan. Eli joku hyvä saliohjelma avuksi painon pudottamiseen ja kunnon kasvattamiseen. Tiedän, että täältä löytyy paljon hyviä ohjelmia, mutta haluaisin enemmänkin tietää, että minkälaisilla painoilla, toistoilla ja sarjoilla pitäisi aloittaa. Toki jos joku viisas haluaa linkittää/kirjoittaa kokonaisen ohjelman niin mikäs siinä.
Palautuminen onkin armeijassa hieman hankalampaa, joten jotain palkkaria pitäisi varmaan myös ottaa mukaan.
Kehittymisen kannalta niin liikkeiden, toistoen, sarjojenkin määriä kannattaa vaihdella aika-ajoin jotta riittävä ärsyke on taattu lihakselle. Ei ole tiettyä toistomäärää joka antaisi parhaat tulokset lihasmassan hankinnassa. Kaikki riippuu siitä kuinka kovaaa sarjan tekee. Pyri pitämään treeni mahdollisimman yksinkertaisena ja lyhyinä. Ja sit sitä aerobista tarpeen mukaan ;). Palkkari: Fast Muscle + toimii mulla.Liian kevyttä jos kerkeää leukoja loksutella.
Paras treeniohjelma lihasten kasvuun ? Tosiaan kun painan 62,5 nyt ja 180cm.

Ei pystysoutu oikein nappaa. :jahas: Mites leuat vaikka lisäpainoillaa, eikös ne käy hartioihin?

Mullaki oli eilisissä treeneissä olkapäitten kanssa onkkelmia. Vinopenkki kp:ssa tuntu olkapäissä liikaa, noh tämän voi korjata helposti. Mutta kun tein pystäriä kp:lla, niin se ei tuntunut hyvältä. Olkapäissä tuntui, mutta ei hyvällä tavalla. Vipareissa ei ollut ongelmia.. Olen välillä tehnyt pystäriä laitteessa ja siinä se on kohdistunut hyvin JUURI olkapäille, pystäri kp:lla menee mulla enemmän hartioille..
nimim. tyhmääkin tyhmempi: kuuluko sen juuri mennä hartioille![]()

Ideana on että tuo treenisysteemi sisällytetään johonkin treeniohjelmaan. Tai miksei sitä voisi vaikka vaan penkkaillakin.Onko treeni oikeasti näin lyhyt?
Katso aloittelijoiden osiosta, sieltä löytyy treeniohjelmia laidasta laitaan.Lisäksi kyselisin hiukan sopivasta ohjelmasta talvikaudeksi, jolla saataisiin jalkoihin lihaa sekä nopeutta unohtamatta yläkroppaa.
Tyhmä kysymys alottelijalta:
Olen jonkun verran jo lukenut punttiohjelmista täältä ja vastaan on tullut usein kovin lyhyitä ohelmia esim.
ma:
2x6 penkki
2x8 vinopenkki
pe:
lattiapenkki 2x6
ranskalainen punnerrus 2x8
Onko treeni oikeasti näin lyhyt?
Lisäksi kyselisin hiukan sopivasta ohjelmasta talvikaudeksi, jolla saataisiin jalkoihin lihaa sekä nopeutta unohtamatta yläkroppaa. Jalkapalloa pelailen ihan kunnolla ja puntilla olen käynnyt jonkin aikaa, tosin ilman erikoista ohjelmaa, tehden vähän sitä sun tätä. Tasosta sen verran, että penkistä nousee jo oma paino ja muutenki rauta nousee siedettävästi.