Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten valitaan oikean painoiset painot tehokkaan treenin saavuttamiseksi? Seuraava ohjelma kostuu lähinnä 3x10 ja 2x6-8 sarjoista. Tarkotus kasvattaa lihasta ja voimaa, ehkä enemmän aluks lihasta. Treenaamista puol vuotta takana.
Miten valitaan oikean painoiset painot tehokkaan treenin saavuttamiseksi? Seuraava ohjelma kostuu lähinnä 3x10 ja 2x6-8 sarjoista. Tarkotus kasvattaa lihasta ja voimaa, ehkä enemmän aluks lihasta. Treenaamista puol vuotta takana.
Mitäs se on? Ei vaan et olen joskus kuullu eräältä konkarilta että tehokkaan reeni on ku vetää vikat sarjat semmosilla painoilla mitkä on 75% maksimista? Vai vedetäänkö semmosilla painoilla mitkä jaksaa just ja just vetää ähkimällä loppuu?Et oo kuullut lämmittelystä mitään? Itsehän sinä tiedät minkälaisia rautoja pystyt hyvin käsittelemään.
Näitäkin mielipiteitä on varmasti yhtä paljon kuin niitä konkareitakin. Ei sillä ettei tässä olisi mitään perää. IMO ei ole olemassa yhtä ainoaa ja oikeaa %-/toisto-/sarjamäärää vaan se vaihtelu ja monipuolisuus on avainsana....tehokkaan reeni on ku vetää vikat sarjat semmosilla painoilla mitkä on 75% maksimista?
Onko siitä jotain haittaa jos venyttelee tässä iltasin ennen nukkumaanmenoa koko yläkropan ilman, että lämmittelee? N. 30sec-1min venytyksiä, riippuen mielitilasta.
Ja venytykset on kaikki ne mitä täällä pakkotoiston venytysoppaassa on.
Kuhan jätät ainakin yhden illan jolloin et venyttele.
Onks palkkari miten tärkee, jos reenaa 4-jakosella? Viikon lepo tulee kuitenki yhelle lihasryhmälle, ku taas 1-jakosella vain muutama päivä. Toki sit 4-jakosella rasitus on kovempi.
"I'm not sure how people who actually workout can take a post-workout drink."
- Jim Wendler
Hei!
Tuli aloitettua viime viikolla punttis. Käyn viikossa 2 kertaa salilla eli tiistaisin ja torstaisin. Millasta reeniä kannattas vetää? Oon tehny nyt penkki, haba ja vatsalihaksia. Jaloille pitäisi vielä keksiä jotain vai riittääkö perus laitteet? Selän oon aatellu jättää vielä väliin koska pituuskasvua on vissiin vielä menosa emt. Nykyään pituutta joku ~170cm leveet hartiat ja paino joku 80 kg. Pituusennuste oli 200cm ja se täsä ittee on askarruttanu et kasvaako vai ei. Mieli tekisi lähteä kovin vetämään jo punttia. Toiset sanoo että kasvaako vai ei. Itse oon aatellu ettei sitä pituutta pitäisi tulla enään. Joskus tehtiin käteen röntgeni ko siihen kävi joku ja oli kipee ja tuntu et olis murtunu. Eipä ollu ja samalla nähtiin että käden luut olivat miltein luutuneet ettei pituuskasvua tulisi. Toisaalta yläkroppa alkaa oleen jo miehen mitoisa kovin mutta jalat on jääneet lyhkäseks :O, esim jos istun niin näytän paljon pitemmälle mutta kun seison niin "lyhenen." Onko täälä ketää 160-173cm punttaajia?
Ruokavalio on kohillaa ja tulee syötyä hyvin mutta oon miettiny et alottasko heraa laittaan kaakaon sekaan ja entäs palautusjuoma jauhe? Tuntuu et kunnon treenin jälkeen paikat on ihan kipeenä pari päivää, olis hyvä jos palautus huomattavasti nopeammin. Lihas massaa aattelin nyt kasvattaa et näyttää vähän "isommalle ja pitemmälle" mitä oikeasti on. (ei vittuilua kiitos)
Auttakaa aloittelija raiteilleen niin tästä se lähtee! o/ On mahdollista kysyä jotain konkaria neuvomaan maastavetoja yms selkää rasittavia etten tee väärin, joskus on selkä kaarella veetty maasta koviakin painoja. Kunnon tekniikka olis hyvä oppia niin säästyy turhilta revityksiltä ja vammoilta.
Onko väärin tehdä 5 kertaa viikos lähes samat lihas ryhmät ?