Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

"supersarja = tehdään peräkkäin, ilman lepotaukoa liikkeet vastakkaisille lihaksille, esim 1 sarja hauiskääntöä + heti perään 1 sarja ojentajapunnerrusta. Tämä on 1 supersarja."

Elikkä millanen olis supersarja rintalihaksille? Esim. 1 sarja penkkiä niin mikä sarja kaveriksi?

Morjens. Nyt en jaksa lukea nuita kaikkea tekstejä. Oon siis 16v poika, 2v tulee tässä syksyllä täyteen salista. Tuloksia: penkki: 90kg, hauiksella tangosta 55 nippa nappa, suorille, jota harrastanut vasta 1v nii 50kg, ojentajilla taljalla 55, rintalihaisten laite 85 yms.. Sitä vaan että minkälainen ois paree, ja mistä saa + mik hinta, ku tartteis roteinii. Tän 2 v oon juonu 1 litran maitoo, puol kiloo- yks kilo rahkaa ja rae juustoa n.700g päivässä, ja meinaa että ois lähellä lakatoosiinterelanssi(vai mikä). Ku niitävalmiita vai mitä on, niitä proteinia pitäs ostaa. Olis tarkotus, että 20v viimeistään nousis se 140kg vähintään penkist (mitä veikkaatte?) ja siis 3 -4 kertaa oon yrittän käyä salilla, ja on nuita tuloksia sen verran, että hauikset on suoraan sanottuna kasvanu melekosesti. kyllä kaupungilla kehtaa kävellä ihan hihattomassa paidassa :DD Nii, että mitä proteinii suosittelettr?

Morjens. Nyt en jaksa lukea nuita kaikkea tekstejä. Oon siis 16v poika, 2v tulee tässä syksyllä täyteen salista. Tuloksia: penkki: 90kg, hauiksella tangosta 55 nippa nappa, suorille, jota harrastanut vasta 1v nii 50kg, ojentajilla taljalla 55, rintalihaisten laite 85 yms.. Sitä vaan että minkälainen ois paree, ja mistä saa + mik hinta, ku tartteis roteinii. Tän 2 v oon juonu 1 litran maitoo, puol kiloo- yks kilo rahkaa ja rae juustoa n.700g päivässä, ja meinaa että ois lähellä lakatoosiinterelanssi(vai mikä). Ku niitävalmiita vai mitä on, niitä proteinia pitäs ostaa. Olis tarkotus, että 20v viimeistään nousis se 140kg vähintään penkist (mitä veikkaatte?) ja siis 3 -4 kertaa oon yrittän käyä salilla, ja on nuita tuloksia sen verran, että hauikset on suoraan sanottuna kasvanu melekosesti. kyllä kaupungilla kehtaa kävellä ihan hihattomassa paidassa :DD Nii, että mitä proteinii suosittelettr?

Eikös täällä ollu jossain, se vitsi topicci:D

Oon nyt pitänyt 2 viikkoa taukoa punnerrusliikkeistä (tää on saavutus mulle) ja kaikesta mikä rasittaa olkapäitä. Tää viikko on kolmas. Oon treenannut jalkoja ja selkää, mutta muuta en ole.
Ja tauon alotin siksi, koska olkapäät paukkuu hemmetisti, krahisee ihan saatanasti ja ennen taukoa viimeinen pystypunnerrus vihlasi olkapäähän ja vipunostot on melkkest sattunut aina jostain kohtaa.

Mutsi myös näytti jonkun asennon mihin käsi laitetaan koukkuun selän taakse ja jos se sattuu, on kiertäjäkalvosimessa jotain? No, se asento mukavasti pistää ja kiristää olkapäästä.

Eli mitä pittäs oikeen tehä...Taukoa vaan lisää? Pitäiskö tosta selkätreenistäkin taukoa pitää vaikka ei kyllä tunnu, että rasittas olkapäitä? En oo vielä kalvosinjumppaa alottanut, koska sillon kun tein tuntus vaan, että tuli enemmän kipeäksi noi olkapäät kun on varmaan tulehtunut noi olkapäät.

Sekavaa tekstiä maybe.

1.Hauis,forkut,selkä

2.rinta,olkapäät,ojentajat

Kummalle epäkkäät?

Epäkkääthän on yläselän lihaksia, niin kyllä minä ne laittaisin selkäpäivälle ilman muuta. Jotkut sanoo treenaavansa epäkkäät olkapäiden kanssa, koska esim. viparit ottavat epäkkääseen heillä, mutta minä sanon etteivät silloin osaa tehdä vipareita oikein. Siispä selkäpäivälle, koska kulmasoudut ja muut ottaa trapseihin ihan kunnolla kuitenkin. Jos siis nyt yleensä haluaa välttämättä epäkkäitä erikseen treenata. Itse en treenaa, koska vedot ja soudut ottaa niihin tarpeeksi.

Salilla monet vetää ylätaljaa rinnalle sillai että ensin tehdään ihan armoton takanojasyöksy josta tanko sit kiskastaan rintaan. Onks tää joku himmailuliike josta en oo kuullukkaa vai vetävätkö kys. henkilöt liikkeen ihan vituiks?

+

Onko sjmv paras takareisien kasvattaja?

Salilla monet vetää ylätaljaa rinnalle sillai että ensin tehdään ihan armoton takanojasyöksy josta tanko sit kiskastaan rintaan. Onks tää joku himmailuliike josta en oo kuullukkaa vai vetävätkö kys. henkilöt liikkeen ihan vituiks?

+

Onko sjmv paras takareisien kasvattaja?

Jos viitsisi lukea noita "liimattuja ketjuja" =) Optimaalinenhan olisi 10cm heijari tuossa ylätaljassa: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/41170-ylaetalja-latsien-varma-kehittaejae/
Ja kyllä, takareisien taikatemppu, myöskin liimattuna =). : http://www.pakkotoisto.com/aloittel...rinjaloin-maastaveto-takareisien-taikatemppu/

Tässäpä todella idioottimaisen typerä kysymys:
Esim. jos teen 4x10 sarjaa, kun suoritan tuon ensimmäisen sarjan, niin levähdänkö vaa ja aloitan toisen?

Kyllä sarjat kannattaa periaatteessa tehdä hyvin levänneenä, että sarjan saa tehtyä kovaa ja kunnolla loppuun asti. Yksilöllistä kuitenkin. Kovien kyykkyjen välissä voi joutua lepäilemään parikin minsaa istuen, toisaalta toiselle lihasryhmälle, joka palautuu nopeasti, voi riittää vain 30 s. Riippuu myös treenin tavoitteesta. Jos treenaa voimaa, kannattaa olla kunnolla palautunutn ennen seuraavaa sarjaa. Jos haluaa pitää treenin kalorinkulutuksen korkealla syystä tai toisesta, lyhyet tauot pitävät sykkeen korkealla läpi koko treenin.

Mites aerobinen liikunta lihasmassan kasvatuksen ohessa? Vaikuttaako negatiivisesti jos ei syö sitten taas enemmän. Jos aerobinen polttaa kaloreita ja lihasmassan kasvuun tarvitsee + kaloreita niin voiko kiinteytyä ja lihasmassa kasvaa samalla? Onko liikaa jos käy 5*viikossa salilla + uimassa 1-2 kertaa viikossa vai kannattaisiko tästä karsia jotain pois? Entä Salitreenin loppuun pieni juokseminen, vaikuttako paljonkin kestävyyteen jos juoksu kestäisi vaikka vain 15min?

Back
Ylös Bottom