Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tavoitteena on tällä hetkellä saada paino alle 80kg mieluiten jopa 75kg, jonka jälkeen aloitan sitten plussa kaloreilla syönnin jota ajattelin jatkaa ensi vuoden alkuun. En osaa sanoa että paljonko olen menettänyt tuota lihasmassaa nyt dietin aikana, mutta treenipainoja olen nostanut lähes joka treenissä että voimaa on ainakin tullut vähän lisää jopa dietillä.
Ja paino tällä hetkellä 81.5kg.

Mikä on kaloreiltaan viisain tapa juoda perseet? Eli että kalorimäärä jää mahdollisimman pieneksi. Jotkut ovat väittäneet että vodka+light limu tai muu kaloriton seos tai vodka raakana ois paras vaihtoehto? paljonko tosta tulis kaloreita? en muista mikä tää juttu oli mutta jotenkin se liitty siihen että se alkoholi palais maksassa tjtn kun vertaa esim. johonkin kaljaan tai mixereihin joissa kaloreita on vitusti.

Kuinkapaljon kaloreita tulee kun vetää tolla vodka+light limu tyylillä esim?

Mikä on kaloreiltaan viisain tapa juoda perseet? Eli että kalorimäärä jää mahdollisimman pieneksi. Jotkut ovat väittäneet että vodka+light limu tai muu kaloriton seos tai vodka raakana ois paras vaihtoehto? paljonko tosta tulis kaloreita? en muista mikä tää juttu oli mutta jotenkin se liitty siihen että se alkoholi palais maksassa tjtn kun vertaa esim. johonkin kaljaan tai mixereihin joissa kaloreita on vitusti.

Kuinkapaljon kaloreita tulee kun vetää tolla vodka+light limu tyylillä esim?

Puoli litraa nelikymmpistä vodkaa = 500*0,4*7= 1400 kcal
12 päkki kolmosta (karhu 4,7%) = 12*3,3*40 = 1584 kcall

+kaljasta tulee hiilareita ja tuossa määrässä 14 g vähemmän alkoholia kuin vodkassa ;P

edit. vertailuksi vielä: Gin lonkerosta (Hartwall) vastaavasta määrästä alkoholia kuin puolen litran vodkassa tulisi 2000 kcal.

Tulos= Vodka + lightlimuu :D

Parasta on juoda light-sidukkaa, kirkasta viinaa (mitä kirkkaampaa sen parempi) tai punkkua (tai kuivaa valkkaria). Keskiolut onkin jo sitten huomattavasti "pahempi" kaloripommi, jos kunnon perseistä lähdetään puhumaan.

Edit: Hidas, sama tulos= :)

Omalla kohdalla sitä juomista tärkeämpää on syömiset ryypätessä. Jos syön darrapäivänä tai ennen ryyppäystä kunnon kebu mätöt yms. herkut päälle, niin varmana näkyy painossa. Jos taas syön normaalisti koko juomisen ajan niin ei jää niin pahat jäljet bailauksesta, jos ollenkaan.

Ite en kyllä miettis tota. Jos kerta heittää lekkeriks ja ryyppää niin onko sillä mitään väliä. Juo sitä mitä haluaa. Parempi ettei juo ollenkaa. Aamulla on kuitenki vaa huono-olo ja morkkis.

Ite en kyllä miettis tota. Jos kerta heittää lekkeriks ja ryyppää niin onko sillä mitään väliä. Juo sitä mitä haluaa. Parempi ettei juo ollenkaa. Aamulla on kuitenki vaa huono-olo ja morkkis.

Oon kanssa miettinyt tätä. Alkoholin, että ylipäätään pienen "herkuttelun" suhteen. Jos kerta treenailee aika kovaa muuten, niin voisiko muka yksi ryyppyreissu (1pv) tai yksi herkuttelupäivä näkyä kropassa (ja tuntua), jos siitä edespäin jatkaa samaan malliin vanhaa treeniä?

Oon tässä miettiny, että onko väliä että syökö paljon kerralla esim 4-5 kertaa päivässä, vai sitten vähä vähemmän ja noin 6-7 kertaa päivässä? Ite en tykkä syödä ihan täyteen, koska sit alkaa väsyttää ja ei jaksa tehdä mitää jne, tästä syystä syön aika useita välipaloja ja pari kertaa iltapalan. Yritän massaa saada nyt lisää ja päivittäinen syönti menee esimerkiks näin

Aamupala: Maitorahka, mehukeittoo, mysliä/kauraryyniä sekaan
Välipala: Kanamuna tai pari/raejuustoo + mehukeittoo
Lounas: Jotai perusruokaa esim. jauhelihakeitto tai makaroonilaatikko
Välipala 2: Kanamunaa tai raejuustoo
Illallinen: Jotai perusruokaa, yleensä samaa ku Lounaalla
Iltapala: Maitorahka + hedelmiä + kauraryyniä vähä ja sekasin tehosekottimella
Vielä yöpala ettei herää yöllä nälkään: Raejuustoo+mehukeittoo

Oma pituus on 183cm ja paino 75kg ja oon laskenu et protskua tulee yli 150g päivässä. Oon rypsäriä yrittäny lisätä aina muistin mukaan päivittäin ruokavalioon ja perus salaatteja sun muita, joskus ne korvaakin ton Lounaan ja Illallisen ja niihin tulee siemenii, tonnikalaa ja raejuustoa. Mitä muuttasitte tossa vai pitäskö tolla pärjätä lihaskasvun takaamiseks? Nii ja tulee reenattuu 4-5 kertaa viikos 2-jakosella.

Ei nyt ollukkaa mikää nopee yksinkertanen kysymys..

Onkos tollasessa kevyt 10% jauhelihassa hyvää vai huonoa rasvaa? Ainesosat 50% nauta 50%sika. Proteeinia per 100g 19g ja rasvaa siis 10g..

Niin, ja montako grammaa öljyä olikaa ruokalusikallisessa?

About 13-15g. Muista, että useimmiten tavallinen ruokalusikka ei kuitenkaan vastaa tota mittaa, kun ne on niin erilailla muotoiltu nykyään. Varmin tapa on ostaa semmonen "virallinen" ruokalusikkamitta, jota löytää aina esim. koulujen kotitalousluokasta. Jos haluaa olla tarkka siis. (:

En tiedä osuuko ihan tän topicin ideaan mutta ite oon käyttäny Fastin Reco2 palautusjuomana ja luulen ettei oo ihan optimaalinen. Jengi ilmeisesti sekottelee heraa ja jotain hiilarijutskaa toisiinsa, mitkäs tuotteet oli kyseessä, ketä niitä valmistaa, mihin hintaan, mistä saa, paljonko pitäs ottaa per annos ja Kanada?

Varmin tapa on ostaa semmonen "virallinen" ruokalusikkamitta, jota löytää aina esim. koulujen kotitalousluokasta. Jos haluaa olla tarkka siis. (:

Kahvipuruthan mitataan ruokalusikkamitalla :) ?

Eli ei sitä välttämättä tarvitse ostamaan lähteä, kun sellaisia tod.näköisesti löytyy jo kotoa

En tiedä osuuko ihan tän topicin ideaan mutta ite oon käyttäny Fastin Reco2 palautusjuomana ja luulen ettei oo ihan optimaalinen. Jengi ilmeisesti sekottelee heraa ja jotain hiilarijutskaa toisiinsa, mitkäs tuotteet oli kyseessä, ketä niitä valmistaa, mihin hintaan, mistä saa, paljonko pitäs ottaa per annos ja Kanada?

Ihan vaa heraproteiinia ja maltoa(hiilihydraattia). Pussi(800g) heraa maksaa 10-20e riippuu vähän mausta ja valmistajasta. Kilon saa tota maltoo jollain vitosella. Ite otan treenin jälkee 2 desii heraprotskuu ja 1 desin maltoo veden kanssa. Saa vaikka ihan vaa prismasta.

Back
Ylös Bottom