Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Sitten se motivaatio vasta loppuukin, jos hinkkaat tuolla omalla surkealla ohjelmallasi puoli vuotta ja huomaat ettet ole saanut mitään aikaan.:( Kokonaisuuden kannalta juuri kyykyn ja maastavedon kaltaiset liikkeet ovat niitä parhaimpia, kun höysteeksi heitetään penkkipunnerrusta, leukoja, kulmasoutua, pystypunnerrusta ynnä muita perusliikkeitä...

Kannattaa vilkaista esim. täältä: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ joku 1- tai 2-jakoinen alkuun, tai sitten treeniosion puolella on ketju Arnoldin Golden Six-ohjelmasta, joka on myös hyvä vaihtoehto. Tuo starting strenght on myös loistava valinta, ja kehittää jokaista aloittelijaa moninkertaisesti verrattuna kaikenmaailman pikkuliikenäpertelyihin, mitä tuppaa monesti näkemään aloittelijoilla.

Juu no ei taida tuosta ohjelmasta olla sitten kehityksen kannalta olla nopeaa hyötyä mitä minä ehdotin. Voisihan tuota Strenghiä kokeilla, kiitos kuitenkin =).

Jalat vaatii sen verra happea ja energiaa että sitä ruokaa kannattaa syödä kyllä ihan ateria ennen salitreeniä. Varsinkin näillä keleillä en ihmettele yhtään jos heikottaa kun paahtaa menemään eikä syö hyvin tai juo tai pidä suolatasapainosta huolta kun varmaan jokainen hikoilee soijaa kuin kastelukannu. Nälkä ei kerro kalorinkulutusta. Eikä kalorinkulutus kerro nälkää. Jos syö pelkän nälän mukaan niin kuumalla tulee varmasti syötyä liian vähän.

Veikkaisin että se on joko neste mitä ei oo juotu tarpeeks tai ruoka mitä syöty liian vähän. Verensokrut menee miten sattuu kun energiaa alkaa kunnolla jalkojen parissa palamaan.

Sun ennen treeniä otettu ruokailu sisältää energiaa joku noin 200kcal . Aika vähän ennen treeniä vaikka olis kuinka dieetillä.

En ole dieetillä :D syön 7-8 kertaa päivässä ja noin +500kcal plussilla oltu..

Semmonen kysymys tuli mieleen, että miten ja millaisilla omalla painolla tehtävillä liikkeillä rintalihaksia saisi kasvatettua? Ja kuinka pitkiä sarjoja tulisi tehdä? Olen muuten ihan tyytyväinen kroppaani, rasvaprosenttini on todella alhainen ja vatsalihaksetkin näkyvät selvästi mutta rintalihaksia ei käytännössä ole juuri ollenkaan. :(

Olen muuten ihan tyytyväinen kroppaani, rasvaprosenttini on todella alhainen ja vatsalihaksetkin näkyvät selvästi mutta rintalihaksia ei käytännössä ole juuri ollenkaan.
Eli ts. ei painoakaan varmaan älyttömästi ole? Alapa vaikka ihan alkuun syömään kunnolla ja keräämään sitä massaa lihasten kasvualustaksi.
Kaikki punnerrusliikkeet ottavat hyvin rinnan alueeseen. Lisäpainoa sitten selkään heti kun vain mahdollista.

massaa lihasten kasvualustaksi.

Mitähän ihmettä tuo tarkoittaa?
Lihakset eivät tarvitse supistumatonta "massaa" eli läskiä ympärilleen kasvaakseen. Päinvastoin, mitä enemmän on läskiä sitä enemmän erität testosteronia estrogeeniksi aromatisoivia aineita.

Onhan se totta, että samaan aikaan voidaan kasvattaa lihasmassaa ja vähentää rasvaa, mutta helppoa se ei ole.
Ja mikä siinä painon nousussa nyt on niin kauhean vakavaa, jos ollaan suht maltillisilla pluskaloreilla?

edit. saa aika tarkkaan katsoa mitä suusta laittaa alas ja kuinka treenaa etc

Kannattaa unohtaa toi kalorifetissi. Niinkuin täällä on miljoonaa kertaa todettu niin kalorit ovat suuntaa antavia. Kukaan ei pysty laskemaan omaa metaboliaansa niin tarkkaan että tietäisi millon ollaan +200 tai -300. Keskittykää mieluummin ruoka-aineisiin kuin kaloreihin.
Kukaan ei parsakaalilla ja mustikoilla lihota itseään, makaroonilla ja ruisleivällä se onnistuu.

Keskittykää mieluummin ruoka-aineisiin kuin kaloreihin.
Vaikka itsekin pyrin syömään paljon, niin en mä silti mitään paskaa laita suusta alas. Pelkkää perusruokaa runsaasti.
En mä toisaalta sitäkään ymmärrä että harrastetaan urheilua mutta syödään kuin nääntyneet hamsterit ja ollaan jatkuvasti nälässä.
Nimimerkillä Kokemusta on.

makaroonilla ja ruisleivällä se onnistuu.
Kyllä näilläkin paikkansa on ruokavaliossa.

edit. Kaiken lisäksi siitä ruokailusta tehdään nykyään aivan järjettömän vaikea suoritus.

Mikäs vikaa ruisleivässä/viljatuotteissa on?
Kyllä niitä makaroonejakin löytyy parempia vaihtoehtoja kuin ne valkoisesta vehnäjauhomössöstä tehdyt.

Ja eikös se niin mene, että carbs are equal energy?

Riippuu kenellä ja koska. Oma mielipide on että aivan yliarvostettuja esimerkkejä nykykäsityksestä "puhdas" ruoka.

Eivät ne varmaan mitään jeesusruokaa ole, mutta ihan päteviä energianlähteitä. Tuskin hitaita hiilihydraatteja popsimalla itsestään epätervettä tekee?

Vehnät ja viljat ei ole minun käsitys hyvästä ruokavaliosta. Suurimmassa osassa ruisleipiä on yli 30% vehnäjauhoa. Ja vehnäjauho on yhtä hyödyllistä ku pöytäsokeri.

Semmonen kysymys tuli mieleen, että miten ja millaisilla omalla painolla tehtävillä liikkeillä rintalihaksia saisi kasvatettua? Ja kuinka pitkiä sarjoja tulisi tehdä? Olen muuten ihan tyytyväinen kroppaani, rasvaprosenttini on todella alhainen ja vatsalihaksetkin näkyvät selvästi mutta rintalihaksia ei käytännössä ole juuri ollenkaan. :(

Etunojapunnerrus

Eli kohta sitä ei uskalla tässä maailmassa enää mitään syödä, kun kaikki on epäterveellistä?

edit. tästä oivallinen esimerkki on niin "terveellinen" suomalainen kasvatettu kirjolohi.

Kyllähän ravinnon laatu on laskenut niin perkeleesti viimeisten vuosikymmenien aikana.
Ja kyllä, kasvatettu lohi on hyvä esimerkki :D Villilohen liha ei ole ihan yhtä punaista.

Sanotaanko että jos makaroonia ja ruisleipää syöt päivittäin niin ei siihen kuole. Jos haluat maksimoida terveellisen syömisen niin onnistuisi varmasti kaikkein parhaiten kasvattamalla se oma ruoka (possusta mustikoihin).

Syökää terveellisesti slogani voitais vaihtaa syökää monipuolisesti sloganiin. Jo pelkästään sillä olisi suuri vaikutus. Mutta nyky-yhteiskunnassa missä pitää olla kaikkialla tekemässä kaikkea muuta koko ajan niin aika ruuan valmistamiseen on tappavan pieni ja sen takia tyydytään yksinkertasiin ja helppoihin ratkaisuihin ja nyt en tarkoita mitään mikroruokaa vaan esimerkiksi pastaa. Itsekkin olen siihen sortunut mutta minkäs teet tässä asemassa.

Back
Ylös Bottom