Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

...kuinka paljon vähemmän kcal/pv ja milloin sitte alkaisin hankkimaan niitä lihaksia ja millä ohjelmalla?
Jos nyt ensin alkaisit vaan hankkimaan niitä lihaksia. Sun pituselle kaverille toi on aika minimaalinen paino.

Aloittelijoiden osiosta löydät hyviä ohjelmia aloittelijalla.
Esimerkkinä starting strength (1 jakoinen) tai arnoldin kultainen kuusikko. Sitten kannattaa se ruokapuoli pistää samalla kuntoon, jos massaa haluat lisätä.

Tyhmiä kysymys, mutta kysynpä silti. Jos treenaan toistoalueella 3-8, niin onko maksimivoima kausien pito välissä suotavaa, sillä yleensä voima ohjelmissa esim. 3 toistoa tehdään vaikka 85-90% maksimista, mutta voiko sen 3 toistoa tehdä eritavalla, eli ei katso maksimista millö painolla treenaan, vaan joku toisto maksimi tai jotain? Epäselvä selitys, mutta koittakaa vastata, olen ihan pihalla näissä asioissa :david:

Tyhmiä kysymys, mutta kysynpä silti. Jos treenaan toistoalueella 3-8, niin onko maksimivoima kausien pito välissä suotavaa, sillä yleensä voima ohjelmissa esim. 3 toistoa tehdään vaikka 85-90% maksimista, mutta voiko sen 3 toistoa tehdä eritavalla, eli ei katso maksimista millö painolla treenaan, vaan joku toisto maksimi tai jotain? Epäselvä selitys, mutta koittakaa vastata, olen ihan pihalla näissä asioissa :david:

Totta kai sen kolmosen voi tehä ihan miten haluaa. Eikä maksimikausia ole mikään pakko pitää, jos ei halua.

Luultavasti sen pari viikkoa maksimissaan pystyy iskemään tolla tahdilla, mutta sitten tulee seinä vastaan ja lujaa :)

selvää :D täytyy sitte pitää nytte vähä kevyempää treeni ens viikolla :D ja sitte vaikka 4 kertaa viikossa tolla samalla ohjellla :D mutta se mua vaan pelottaa vähä että saan sillo vähemmän treeniä ku ennen ku tein yks jakosella kolmesti viikossa :D toivottavasti toi nyt kuitenki kasvattaa sitte lihaksia hyvällä tahdilla kuitenki ;D

mulla on itellä 2 jakoinen menossa ja ihmettelen miten tuo edes olisi mahollista 6krt viikossa :D menisi mulla kyllä paikat jo ihan tukkoon. Esim. Torstain yläkropan treeni tuntuu vieläkin..

Mikä on paras liike forkuille? Liike joka ottais pelkästään niihin? :)

ranne rullaukset, hauiskääntö hammer otteella tai sitten myötäotteella tangolla(eli rystyset ylöspäin). Näitten lisäksi kun ei käytä vetoremmejä treenissä niin ei ne muuta tarvitse :)

Voisitko sinä tai joku muu kertoa miten? Oon ihan :david: näissä asioissa :D

Yleensäkin jos tuo sun epätietoisuus koskee lähinnä noita prosentteja maksimista tehtäessä jotain tiettyä toistomäärää, niin ne ovat vain sellaisia suuntaa-antavia ohjeita eivätkä mitään pakollisia noudatettavia lukuja. Eli jos haluat mennä treenissä kovaan kolmoseen asti, niin nosta painoa sarjasta sarjaan niin monta kertaa, että lopulta saat tehtyä tiukan kolmosen. Jos jää kakkoseen, niin ei se haittaa, ensi kerralla kokeile uudestaan ja jos tulee nelonen niin lisää hieman painoa. Ei tästä pidä tehdä liian vaikeaa.

Mikä mahtaa olla tälläinen mystinen vaiva. Kun tavataan sanoa että on "elohiiri" silmässä kun se nykii sillälailla oudosti, mutta minulla sellainen on usein olkapäässä tai reidessä. Mikä tähän voi olla syynä? Äskenkin tuo etuolkapään lihas nyki/sykki tahattomasti.

Onko kellään muulla samaa ongelmaa, ja mikä tämä voi olla?

E. se on ihan lähiaikoina tullut vaiva, ja nyt varsinkin viikon sisään tihentynyt kovasti.

Perus elohiiri. Kokeile venytellä ja hieroa sitä lihasta.

Mikä mahtaa olla tälläinen mystinen vaiva. Kun tavataan sanoa että on "elohiiri" silmässä kun se nykii sillälailla oudosti, mutta minulla sellainen on usein olkapäässä tai reidessä. Mikä tähän voi olla syynä? Äskenkin tuo etuolkapään lihas nyki/sykki tahattomasti.

Onko kellään muulla samaa ongelmaa, ja mikä tämä voi olla?

E. se on ihan lähiaikoina tullut vaiva, ja nyt varsinkin viikon sisään tihentynyt kovasti.

magnesiumia kehii :D

kuinka kannattaisi treenata erikokoisia lihaksia, jotta saisi samankokoiset niistä? Eli jos hauikselle esim niin tekeekö enemmän sarjoja vai enemmän toistoja joka sarjassa?

Back
Ylös Bottom