Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Riippuu täysin ravintoarvoista, eli siitä, mitä siihen pitsaan laitat sen tonnikalan lisäksi..

Normaali pitsa pohja (aika lailla samat ainekset kait, mitä pitserian pitsapohjassa on), oliiveja ja herkkusieniä.
Tollasta pitsaa joskus meijä porukat on tehny.

Nyt tilaamassa fitnesstukusta ekaa isompaa palkkarisatsia, kumpi näistä paremi; whey-80 vai Gainer Pro? Tarkotuksena nostaa painoa ja kasvattaa lihaksia mutta mahollisimman vähän ylimäärästä rasvaa. 2kk sitten alottanut treenaamisen.
Nuo 2 kuulema suosittuja ja suht halpoja molemmat, onko muita halpoja&hyviä?
Kaikki niksit ja jipot ovat tervetulleita myös :)

Suosittelisin Super gainer pro,vielä tarjouksessa ja kreatiini samassa.

Treenaan aamulla ennen aamupalaa päivän punttitreenin (intissä).
Mitä lisäravinnetta olisi hyvä ottaa ennen punttia, siis heti kun olen herännyt.
(kreatiini ei sovi itselleni)
ja treenin tarkoitus oisi kasvattaa lihasmassaa mutta mahdollisimman vähän rasvaa.

Treenaan aamulla ennen aamupalaa päivän punttitreenin (intissä).
Mitä lisäravinnetta olisi hyvä ottaa ennen punttia, siis heti kun olen herännyt.
(kreatiini ei sovi itselleni)
ja treenin tarkoitus oisi kasvattaa lihasmassaa mutta mahdollisimman vähän rasvaa.

Ehdottaisin, että otat jotakin proteiinipitoista kuten perusheraa ja ja sitten esimerkiksi tauriinia/kofeiinia tai mieluummin molempia tuomaan lisäpotkua treeniin.
(jos puhun ihan ulostetta niin muut olkaa hyvät ja korjatkaa)

Imo olis parempi käydä iltapäivällä intissä syömässä, ellei halua kaapissa jotain kaurahiutaleita tms säilyttää. Jos ei ole yhtään hiilaria kehossa, niin on vaikea saada treenistä kaikkea irti.

Se on totta. Jto ehdotti mulle samaa, koska olen myös itse pitkään harrastanut aamutreeniä. Aamuaerobinen rasvanpolttomielessä on tottakai sitten eri asia.
Vastasinkin vain kysymykseen jos ja kun kaveri nyt haluaa treenata aamulla.

Mitähän mä oon kirjottanu... Piti siis kirjottaa et olis parempi käydä iltapäivällä treenaamassa kun on kerennyt syömään.

Mitä bulkilla voi napostella (tyyliin välipalalla)?
Vedin äsken n. 1-1.5dl maapähkinöitä, ravintoarvot (100g):

Energiaa 530kcal
Prot. 26g
Hilarit 13g
Rasvaa 43g

Eli ei tuo varmaan bulkilla haittaa, jos silloin tuommoisen määrän bulkilla välipalan/iltapalan ohella vetää?
En noita kumminkaan kauhean usein vedä. Entä voiko bulkilla vedellä vähän rasvaisempiakin ruokia?
Mitä muuta voisi "napostella" välipaloilla, vaikka rahkapurkin lisäksi?

leipää, hedelmiä, puuroa...melkeinpä mitä tahansa, eipä sitä bulkilla paljon tartte kainostella saati säännöstellä ;)

No saan olla onnekas että mittani ovat vielä 170/59 :D
Kerta viikossa mättöpäivä ei ole varmaan pahitteeksi, mutta se varmaan kannattaisi olla sillainen päivä, milloin ei puntilla käy?
Mutta, eiku ruokaa naamariin vaan:)

PS. Mutta ei varmaan noita maapähkinöitä kannata esim. pussia syödä, kun tollaset ravinto arvot on?;)

No saan olla onnekas että mittani ovat vielä 170/59 :D
Kerta viikossa mättöpäivä ei ole varmaan pahitteeksi, mutta se varmaan kannattaisi olla sillainen päivä, milloin ei puntilla käy?
Mutta, eiku ruokaa naamariin vaan:)

PS. Mutta ei varmaan noita maapähkinöitä kannata esim. pussia syödä, kun tollaset ravinto arvot on?;)

Mä sanoisin, että monipuolisuus ois bulkillakin ihan suotavaa sen kyllästymiseen asti samaa ainetta syömisen sijaan :) Ja sekin tietty ratkaisee, miten isoilla plussilla haluat bulkata.

Olen tässä nyt alkanut kiinnittämään huomiota erityisesti hyvien rasvojen osuuteen ruokavaliossani, jotka eivät ole kohdallaan. Suurin osa saamistani rasvoista tulee siis yksinomaan lihasta ja levitteistä. Hyvillä rasvahapoilla kun on todistetusti niin monia suotuisia vaikutuksia ihmisen hyvinointiin, että haluaisin ehdottomasti korjata tämän suhteen ruokavaliossani.
Päivittäinen rypsäriannos on tällä hetkellä niinkin huikea kuin n. 2 teelusikallista ja olisi kiva tietää kuinka paljon minun tuota eliksiiriä kannattaisi päivittäin ottaa?

Itse tykkään tukea riittävää rasvansaantia popsimalla kananmunia. Niistä kun saa niin erilaista mättöä tehtyä, kaikkea löysäksi keitetyistä munakokkeliin.

Kaapista löytyy Life Plussan Triple Protein Shakea. Mitä tämä siis oikein on, ja milloin tätä tulisi nauttia? 29.4g annosmitallisessa pulveria on 20g protskua, 2g hiilareita ja 1g rasvaa. Ja tätä todellakin nautitaan, maistuu melkein kaakaolle =)

Kaapista löytyy Life Plussan Triple Protein Shakea. Mitä tämä siis oikein on, ja milloin tätä tulisi nauttia? 29.4g annosmitallisessa pulveria on 20g protskua, 2g hiilareita ja 1g rasvaa. Ja tätä todellakin nautitaan, maistuu melkein kaakaolle =)

Soveltuu varmasti moneenkin tarkoitukseen. Dieetille tai miksei bulkillekin välipalan korvikkeeksi ja tietysti treenin jälkeen nautittavaksi. Triple protein shake on nimensä mukasesti kolmesta eri proteiinilähteestä valmistettu proteiinivalmiste.

Back
Ylös Bottom