5000 kalorin peruskulutus? :o

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J57
  • Aloitettu Aloitettu

J57

Siirryin viime viikonloppuna kevyelle viikolle painon ollessa 104kg, pituus 183cm. Tällä hetkellä ilmeisesti pöhöjen laskettua paino on vakautunut noin 102kg paikkeille.
Äskettäin rupesin ihan mielenkiinnosta tässä ennen ketodieettiä laskemaan tarkkaa peruskulutusta. Suorastaan järkytykseksi sain kalorilaskuri.fi:ssä tämän päivän syödyistä kaloreista tulokseksi n.4950kcal.:wtf: jolla paino on siis jopa pudonnut muutaman kilon kevyellä viikolla.
Eli kysynkin että onko jokin laskettu väärin vai voiko alle vuoden salilla (aloittaessa 70kg) käyneen ylläpito kalorit olla 5000kcal, vaikka ei ole kevyellä viikolla käynyt kuin kerran salilla ja lopun ajan maannut sänkyssä ja käynyt jääkaapilla?? Toisaalta ei paino pelkkää läskiäkään ole sillä vatsalihakset näkyvät ihan ok vielä. (vaikkei niissä kokoa yhtään olekkaan:D)

Laitan tähän vielä tämän päivän ruokailut näkyviin:

Ateria1:
Proteiinijauhe 35g
Kaurahiutale 160g
Rypsiöljy (Kunnon luraus, 30g?)
Rasvatonmaito 4dl
5 kananmunaa 290g

Ateria2:
Proteiinijauhe 35g
Rypsiöljy 25g?
Rasvatonmaito 2,5dl
8 Pitkittäis-siivua juustoa 75g?
Ruisleipä 110g

Ateria3:
5 kpl broilerin sisäreittä n.600g? (luilla 820g)
Rasvatonmaito 4dl

Ateria4:
5 kananmunaa 290g

Ateria5:
Proteiinijauhe 35g
Rypsiöljy 230?
8 Pitkittäis-siivua juustoa 75g?
Ruisleipä 110g

yht.
kcal 4938
Prot 355g
Hiil 221g
Ras 297g

Olen siis testaillut hieman ennen ketogeenistädieettiä korkea proteiinista-rasvasta ruokavaliota pitäen hiilareitakin jonkin verran mukana. Eli nyt jos todetaan, että tuo on suunnilleen peruskulutukseni verran ruokaa, niin olisiko tuo hyvä runko ketodieetille kun ottaa tuosta ruokavaliosta hiilarit pois, lisäten vhh vihanneksia ym. kuitupitoista?

Olen siis testaillut hieman ennen ketogeenistädieettiä korkea proteiinista-rasvasta ruokavaliota pitäen hiilareitakin jonkin verran mukana. Eli nyt jos todetaan, että tuo on suunnilleen peruskulutukseni verran ruokaa, niin olisiko tuo hyvä runko ketodieetille kun ottaa tuosta ruokavaliosta hiilarit pois, lisäten vhh vihanneksia ym. kuitupitoista?
Kommentoin vaan tota keto osuutta, siis jos haluut ketodietin vetää niin se on hiilarit ihan nolliin, eli tossa on about 221g liikaa hiilareita :D

On todennäköisesti laskettu väärin. Oot ilmeisesti arvioinu ruokien massoja. Siinä menee pieleen. Mun veikkaus on että ainakin rasvat ja protskut menee pitkäks.

Kattelin nopeesti läpi niin protskut ainakin tulee täyteen mutta veikkaisin että tossa on sellanen 100g liikaa rasvaa, eli öljyt on laskettu väärin. Vaikka päivässä joisitkin DESIN rypsäriä niin siltä ei ne rasvat nouse noin lähelle 300g päivässä.

Peruskulutukseksi tuo 5000 kaloria on minusta aivan liikaa. Todella kovalla ja runsaalla liikunnalla tuohon voidaan päästäkin, mutta silloin ei ole kyse enää peruskulutuksesta. Lihasmassasi määrästä riippuen, peruskulutuksesi on luultavasti jossain 2000-2400 kalorin välillä.
Itse kävin tässä vähän aikaa sitten InBody mittauksessa, joka antoi suuntaa-antavan arvon peruskulutukselle perustuen mittaustuloksiin. Olen 180cm, 81,5kg ja rasvaprosenttini oli 13. Peruskulutukseksi laite antoi minulle noin 1900 kcal.

Kaurahiutale 160g

Oletko laskenut kaurahiutaleiden painon "kuivana", toihan tarkottaisi pyöreästi 4dl kaurahiutaleita mistä tulee ihan järkyttävä määrä puuroa keittämisen jälkeen :) Jos noi rasvat on "hattuvakiolla" punnittu niin niistä voi tulla kohtuu iso heitto kaloreihin myös.

Siis hetkonen..."alle vuoden salilla käynyt (aloittaessa 70kg)" ja "painon ollessa 104kg". Tulkitsenko nyt ihan oikein että olet pakannut päälle 30kg massaa alle vuodessa, ja silti palikat näkyy - rupeatko meikäläisen personal traineriksi?:D
Mielestäni noi rasva - arviot menee kyllä vähän överiksi. http://www.fineli.fi/foodunit.php?foodid=535&lang=fi , eli tosiaan desi rypsäriä painaa vasta sen 90g. Kannattaa muuten perehtyä eri öljyjen laatuun ja koostumuseroihin jos ketolle lähtee. IMO oliiviöljy tai kylmäpuristettu rypsiöljy on fiksumpi vaihtoehto kuin normirypsäri jos meinaa käyttää sitä runsaasti.

Oletko laskenut kaurahiutaleiden painon "kuivana", toihan tarkottaisi pyöreästi 4dl kaurahiutaleita mistä tulee ihan järkyttävä määrä puuroa keittämisen jälkeen :)

4dl menee sheikkeriin kaurahiutaleita eli on laskettu kuivana

Mielestäni noi rasva - arviot menee kyllä vähän överiksi. http://www.fineli.fi/foodunit.php?foodid=535&lang=fi , eli tosiaan desi rypsäriä painaa vasta sen 90g..

Rypsiöljyä meni about 1dl päivässä, eli laskin että n.85g

BTW, Aamupaino oli taas pudonnut 0,2kg Eli selvästi tämä ruokamäärä on minulle liian vähän vaikka makaa koko päivän sängyssä? Olen kyllä syönyt ennen paljon enemmänkin, mutta luulisi tolla ruokamäärällä painon pysyvän 104kg, kun mitään ei tee??

En tiedä mut tää ei nyt oikeen uppoo mun kaaliin. Siis väität ihan kirkkain silmin et paino on noussut yli 30kiloo vuodessa ja vattapalikat näkyy? Tosta painosta on about 25kg pelkkää fläsää, ainakin. Olettaen et oot natu. Vaikka eipä horkuillakaan tollasia tuloksia saa. Tälläsellä painon nousulla ei näy vatsasta muuta kun jäätävät makkarat. Onko sun vaaka ehjä?:)

Ja jos oikeesti paino putoo noilla kaloreilla, ni sulla on joku sairaus. Mee lääkäriin.

183cm ja 70 kiloa on kyllä aivan käsittämättömän laiha alotuspaino, siihen vuoden verran kasaat reilu 2kg kuukaudessa niin onko edes loppujen lopuksi niin paha? 25kg ainakin fläsää on aika rankasti liioilteltua.

183cm ja 70 kiloa on kyllä aivan käsittämättömän laiha alotuspaino, siihen vuoden verran kasaat reilu 2kg kuukaudessa niin onko edes loppujen lopuksi niin paha? 25kg ainakin fläsää on aika rankasti liioilteltua.

Eihän se lihaskehitys vaikuta siihen onko laiha/lihava tai sitten mulla on aukko sivistyksessä? 5kg puhdasta lihasta vuodessa on jo todella hyvin.

Vaikka lähtöpaino onkin ollut matala + se kuuluisa aloittelijan kehitys, ja vaikka kuinka jakaisi tuon kehityksen muotoon 2kg/kk on tuo painon kasvu silti todella hurjaa. Eihän tämä mysteeri ratkea kuin yhdellä tavalla. Kuvia ja tarkat tiedot tuloskasvusta kaikissa perusliikkeissä. Erityisesti vatsapalikoista on nyt saatava todisteita.

Viimeksi muokattu:
Noh, jos tuo kaveri on oikeesti peruskireä nyt jo niin senkun käy cbb:ssa pokkaamassa kultamitalin :) En jaksa uskoa tuohon, että vuodessa hakataan lihat kehiin joilla ollaan huipulla. 183cm pitkä kaverihan saa cbb:ssa painaa maks 183-100+8 = 91kg. Ottaa tuosta 104kg kohdalta dieetin ja käy siinä painorajan yläreunalla lauteilla. Todellisuus tuskin kuitenkaan on se, että tuossa on tullut 30kg lihaa vaan täytyy rasvaprosentin olla kohtuu kova... Tai sitten on helevetin tiukat lahjat (koko teksti olettaen, että kaveri on natikkana treenaillut).

Eipä tuosta olis pitkä matka maailman huipullekaan kehonrakennuksessa, jos natuna tekee tuollaista tulosta vuodessa.

Todennäköisempää kuitenkin on, että tässä joku nyt pienissä pääsiäispieruissa trollailee :)

edit. Jos nyt olettaa vaikka 15% rasvaprosentin niin pläskiä löytyy 104kg painoiselta 15.6kg. Jos tuosta dieettaa sinne 91kg ja lähtee vaikkapa 10kg rasvaa ja 3kg lihasta niin puhutaan jo rapsakasta kunnosta. 5.6kg rasvaa 91kg massasta tekee rasvaprosentiksi mukavan 6%. Ei varmasti enää kaukana sm mitalista/voitosta ja dieetatahan voi aina paremmin ;) Ja jos sixpacki nyt oikeasti näkyy hyvin niin rasvaprosentin kyllä täytyy olla oleellisesti alempi jo nyt kuin toi mun ehdottelema 15%.

Melkein arvasin keskustelun johtavan tuohon painoon ja sen todenmukaisuuteen. Eli voin kirkkain silmin väittää saaneeni n.10 kuukaudessa 34kg painoa 6päkin edelleen näkyessä. Ja täysin natuna!
Voimatasot eivät ole erikoiset, mutta kerrotaan nyt ne pääliikkeet. Penkki 145kg Mave 220kg Etukyykky 130kgx8

on kyllä aika jäätävät tulokset 10kk treenin jälkeen.
Laitatko kuvia, kuulostaa tuo projekti niin utopialta että pakko nähdä.

Uskomattoman nopean kehityksen salaisuus on siis vihdoin selvinnyt: 230g rypsiöljyä päivässä!
Tosissaan puhuen, mitä helvettiä??

Back
Ylös Bottom