Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mun pitäis saada rasvaprosentti 13.8%:sta 6-8 tienoille kesäksi. Milloin pitäisi aloittaa dieetti, ja tarvitaanko siihen muuta kun -500kcal ja hiilarit OFF ?

Mulla on strong e-epa kapseleita, jotka ei sisällä dha:ta ollenkaa. Pitäiskö mun saada vielä dha:ta jostain vai riittääkö nuo e-epa kapselit?

Proteiinijuoman haitat?

Elikkä aattelin kysästä et onko teillä tietoo proteiinijuoman haitoista. Minulla on yksi kaveri joka reenas suht kovaa ja vetäs proteiinijuomaa päivittäin pari kertaa. Kun hän lopetti reenamisen kaheks kuukaudeks paino tippu 90->75 vaikka söi ihan saman verran ku ennenkii. Onko kenellekkää muulle käynyt tolleen?

Kiitos vastauksista jo etukätee. ;)

Elikkä aattelin kysästä et onko teillä tietoo proteiinijuoman haitoista. Minulla on yksi kaveri joka reenas suht kovaa ja vetäs proteiinijuomaa päivittäin pari kertaa. Kun hän lopetti reenamisen kaheks kuukaudeks paino tippu 90->75 vaikka söi ihan saman verran ku ennenkii. Onko kenellekkää muulle käynyt tolleen?

Kiitos vastauksista jo etukätee. ;)

Nyt täytyy kyllä sano, että en usko. Jos parissa kuukaudessa putoaa paino 15 kiloa niin silloin ollaan aika paljonkin miinuksilla. Ja sitte vielä niin, että kun vähentää energian kulutusta (olettaen, että hän ei siis alkanut himolenkkeilijäksi?) ja syö saman verran niin painon pitäisi NOUSTA.

Tietääkö kukaan sellaisia lisäravinteita, jotka auttaisivat kivuliaisiin pumppeihin? Mulla menee nykyään takareidet sellaseen pumppiin että tekis mieli huutaa ja on pakko maata joku vartti salin lattialla ku käy niin kipeetä..

Mitäs porukka syö silloin kun ollaan proteiini pitoisella ruokavaliiolla? Eli siis ns kiristelykaudella hommailemassa lihaserottuvuutta ja sitä silmänruokaa esiin, tietty rahkat, tonnikalat, fetat, patukat, raejuustot mutta pitäähän sitä syödä oikeaakin ruokaa ..? :D

Nyt täytyy kyllä sano, että en usko. Jos parissa kuukaudessa putoaa paino 15 kiloa niin silloin ollaan aika paljonkin miinuksilla. Ja sitte vielä niin, että kun vähentää energian kulutusta (olettaen, että hän ei siis alkanut himolenkkeilijäksi?) ja syö saman verran niin painon pitäisi NOUSTA.

Jos kaveri on vetäny proteiini drinksun (onko pelkkä protsku vai maltot messis???) 3-4x päiväs nii nopsaan siinä 1000kcal tulee. Jukelle tiedoksi että kaverisi on laihtunut koska on syönyt vähemmän (joko proteiinijuomia tai perus safkaa) tai sit liikkunut vähemmän. Ei se heraprotsku jauhe NIIIN ihmeellistä sentään ole :D

Tietääkö kukaan sellaisia lisäravinteita, jotka auttaisivat kivuliaisiin pumppeihin? Mulla menee nykyään takareidet sellaseen pumppiin että tekis mieli huutaa ja on pakko maata joku vartti salin lattialla ku käy niin kipeetä..

Ruokasoodaa enne reeniä 10g, estää maitohappojen ilmeentymistä. :)

Jos kaveri on vetäny proteiini drinksun (onko pelkkä protsku vai maltot messis???) 3-4x päiväs nii nopsaan siinä 1000kcal tulee. Jukelle tiedoksi että kaverisi on laihtunut koska on syönyt vähemmän (joko proteiinijuomia tai perus safkaa) tai sit liikkunut vähemmän. Ei se heraprotsku jauhe NIIIN ihmeellistä sentään ole :D

Unohtu pistää tohon tekstii, että kaveri rupes lenkkeilee suht kovaa. Tais sekii olla siin takana. Mut saman verran kuitenkii kaveri söi et sillee....

Onko mun diettisafkat tältä päivältä menny ihan päin p******ä? Ei menny ihan normi rytmin mukaisesti tän päivän mätöt, tuli vedettyä pari vähän tuhdimpaa annosta kun oli niin pitkä väli kahden aterian välillä. Liikuntaakaan ei ehtinyt kunnolla harrastamaan muuta kuin pari kilsaa kävelyä..

05:30 Aamupala: Ehrmann 250, Kaurahiutale 20g

10:30 Lounas: Perunamuusi 350g, Broileriananascurry-kastike300g, Salaatti 300g, 2,5 dl maitoa

16:00 Päivällinen: Lidl lasagne 450g

20:00 Iltapala: Tonnikala 150g, rypsiöljy 5g

TOTAL Kcal 1981, p175, hh166, r71

Mitä mieltä ootte ruokavaliostani dietillä?

Klo 07.00 - kaksi ruisleivän puolikasta (eli yksi kokonainen leipä), puuroa ja ehrmann

Klo 11.45 - kouluruoka :/

klo 15 tai klo 16.30 (riippuu miten pääsen koulusta mutta kuitenkin koulun jälkeeen) ruisleivän puolikas ja jugurtti

Sali->

salin jälkeen eli ~18.00 - ehrmann

18.00-19.00 kotona ruokaa ( riisi,kana jauheliha,makarooni) + raejuustoa

klo 21.00 - paistettu kananmuna tilkassa öljyä + raejuustoa hieman...

Tuollai siis olen syönyt nyt.. Reenaan 4 kertaa viikossa salilla ja kaksi kertaa 30min-1h lenkkejä.. Pitäisikö jugurtti vaihtaa rahkaan ja salin jälkeen vaan kunnon ruokaa si?

Mitä mieltä ootte ruokavaliostani dietillä?

Klo 07.00 - kaksi ruisleivän puolikasta (eli yksi kokonainen leipä), puuroa ja ehrmann

Klo 11.45 - kouluruoka :/

klo 15 tai klo 16.30 (riippuu miten pääsen koulusta mutta kuitenkin koulun jälkeeen) ruisleivän puolikas ja jugurtti

Sali->

salin jälkeen eli ~18.00 - ehrmann

18.00-19.00 kotona ruokaa ( riisi,kana jauheliha,makarooni) + raejuustoa

klo 21.00 - paistettu kananmuna tilkassa öljyä + raejuustoa hieman...

Tuollai siis olen syönyt nyt.. Reenaan 4 kertaa viikossa salilla ja kaksi kertaa 30min-1h lenkkejä.. Pitäisikö jugurtti vaihtaa rahkaan ja salin jälkeen vaan kunnon ruokaa si?

Voihan sen vaihtaa. Sit, kannattaa käyttää palautusjuomaa heti treenin jälkeen, sillä kroppas tarvitsee heti proteeinia+hiilareita palautumiseen. Korvaa paremmin ton ehrmannin. Jos ei ole palautusjuomaa, niin vedä ton rahkan kanssa banaanin/viinirypäleitä, että saat nopeita hiilareita protskun lisäks.

Muutenkin, kun treenaat noin hyvin viikossa, niin ei kannata olla liian ankara safkan suhteen (sulla on kulutus kova) jne.

Ihan hyvältä näyttää. Huolehdit vaan, että saat dietillä tarpeeksi protskuja ja lenkkipäivinä kannattaa huolehtia hiilareista. Ennen suoritusta ja jälkeen suorituksen.

Tsemppiä :)

Joo pitää tehdä pari muutosta:) on täs paino tullutki jo muutaman kilon alaspäin ettei mtn huolta näytä oleva :PP Mites sanotte tuosta 4-jakoisesta dietillä, kun oon sitä koko saliurani vääntäny? Pitäiskö vaihtaa esim 2-jakoiseen?

auttaako nää fat burner drinkit paljoa, esim. jos niitä vetää treenin tai lenkkeilyn yhteydessä/jälkeen? Mietin nimittäin tuota C4 fat burner drinkiä vetää reenien jälkee tai sitte aerobisella. Tavoitteena siis olisi saada vähän rasvaa palamaan.

Joopajoon ruokavaliossa ite kiinnitin huomiota, että aika heikko olo voi olla salilla jos sitä ennen syö vain ruisleivän puolikkaan ja jogurtin. Ennen treeniä kannattais kuitenkin olla ateria jotta jaksaa salilla. Vaikkapa kanaa ja salaatti ja pasta. Ei kuitenkaan liian suuri annos. Tai sitten vetää treenilatausjuoman niinku proot tekee :)

auttaako nää fat burner drinkit paljoa, esim. jos niitä vetää treenin tai lenkkeilyn yhteydessä/jälkeen? Mietin nimittäin tuota C4 fat burner drinkiä vetää reenien jälkee tai sitte aerobisella. Tavoitteena siis olisi saada vähän rasvaa palamaan.

Aika marginaalinen hyöty, jos tavoitteena on "vain saada vähän rasvaa pois". Muokkausta ruokavalioon, sillä se rasva lähtee.

jeesjees, oonkoha ihan väärässä, että voisin salireenipäivänä kuluttaa jopa 2900kcal? itestä kuulosti älyttömän hurjalta määrältä kilokaloreita. Oon siis 197cm ja 92kg jäpikkä. Päivään kuuluu väh. 6h koulupäivä, kouluun kävely (n. 2.5km) + salipäivinä teen suht. kovalla temmolla salipäivät, mutta muistan kuitenki palautukset yms. Laskin siis tuon kalorinkulutuksen kalorilaskuri.fi:ssä.

E: ja eikö tuohon kulutukseen voi kuitenki aika paljo syyä, että menee edes +/- 0 kaloreille?

Ruukaan päivän aikana syyä:

07.30 aamupala, yleensä pari leipää joihin makkaraa päälle
11-12 kouluruoka
15.00 välipala (jos on nälkä nii muutaman leivän tai mitä kaapissa on)
17-18 Päivällinen, tääki riippuu siitä mitä emäntä on tehny. yleensä keittoruokia.
20-22 Iltapala , sisältää sen pari leipää tms.

Punttiksen jälkee vedän aina palkkarin (muscle+) , sekotan 5dl maitoa sen n. 1.5-2dl jauhetta. Sitte salipäivinä vedän myös hermannia tossa välipalaksi, tai reenin jälkeen.

Tulipa pitkä lista asiaa, varmaan turhan pitkä tähän topiciin(?).

Back
Ylös Bottom