Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitä ovat nämä "3on 1off" höpötykset, voisiko joku selittää?

Olen vain joka treenin vetänyt täysillä tähän asti... Am I doing it wrong?

Onko normaalia, että vatsalihaksia tehdessä alkaa keho tärisemään voimakkaasti? Esim. jotain "saksiliikettä" tehdessä alkaa tärinä jo noin 10s kuluttua. Onko vatsalihakset vain niin paskat vai johtuuko tuo jostain muusta?

tällainen kysymys (tyhmähkö) eli kun pituutta on sellaset 170 niin osaisiko joku sanoa mikä voisi olla optimaalinen paino dieetin aloittamiseen? (vai riippuuko tämä henkilön ruuminrakenteesta tai muista ominaisuuksista?)
päätin vielä jatkaa painon nostamista kun se tässä vaiheessa on n. 73kg

eli voisiko sitä huoletta nostaa tuonne 8kympin tienoille?

tällainen kysymys (tyhmähkö) eli kun pituutta on sellaset 170 niin osaisiko joku sanoa mikä voisi olla optimaalinen paino dieetin aloittamiseen? (vai riippuuko tämä henkilön ruuminrakenteesta tai muista ominaisuuksista?)

Eiköhän se peili kerro..

Mitä mun kaveri meinaa kun se sanoo että se treenaa plussakaloreilla? Entä mitä sitten jos treenaa miinuskaloreilla?

Saaks näistä tribulus terrestriksistä oikeesti lisää testoa ja kovemmat treenit?!? :)

[mod]Mainoslinkit ovat kiellettyjä[/mod]

Tosiaan ku peiliin vilkaset, niin huomaat hyvin nopeesti rupeeko sitä rasvaa olemaan mielestäs liikaa ja kannattasko ruveta dieetille. Mun mielestä käsite optimaalinen pitäs unohtaa kokonaan, koska kuka nyt oikeasti tietää mikä on optimaalinen ravinto, optimaalinen treeni, optimaalinen kunto jne. Summa summarum: ei siis vitunkaan väliä painatko 72,84 vai 75,43kg, jos siellä peilissä möllöttää läski, niin dieetti kehiin, jos koet että on varaa nostaa painoa vielä lisää niin sitten nosta. Ei ole niin vaikeaa :D

Mitä mun kaveri meinaa kun se sanoo että se treenaa plussakaloreilla? Entä mitä sitten jos treenaa miinuskaloreilla?

Saaks näistä tribulus terrestriksistä oikeesti lisää testoa ja kovemmat treenit?!? :)

Joo voit samantien unohtaa kaikki tollaset pillerit. Plussa kaloreilla reenaaminen tarkottaa sitä että syö yli kulutuksen. Miinuskaloreilla reenaaminen meinaa sitten päinvastasta.

Voimapyörän sijasta tehtäviä liikkeitä, että saisi vaihtelua? Ja mitä olen käsittänyt, voimapyörä on laaja keskikehon liike, ei vain vatsojen?

Treenaan kuntopiiri tyyppisesti, mutta minä en oikein tiedä miten minun pitäisi lisätä progressiota. Jos teen vaikka selänojennusta 5x10 yhden viikon ajan kuntopiirissäni, olisiko seuraavalla viikolla hyvä lisätä toisto määriä kahdella ja sitten seuraavallaviikolla myös? Olisiko kaksi toistoa hyvä määrä lisätä joka viikko jokaiseen liikeeseen ja sarjaan vai pitäisikö lisätä enemmän?

Joo tiiän, että tämä aihe ei tänne kuulu, mutta en löytänyt tälle omaa threadia. Kysyisin kuitenkin semmoista, että kuinka monta kertaa NHL/SM-liiga kiekkoilijat vetää punttia viikossa? Kerralla todennäköisesti treenataan aina koko kroppa ja tärkeimmät liikkeet ovat RiVe, Tempaus, Kyykky, Kulmasoutu ja Penkkipunnerrus?

Treenaan kuntopiiri tyyppisesti, mutta minä en oikein tiedä miten minun pitäisi lisätä progressiota. Jos teen vaikka selänojennusta 5x10 yhden viikon ajan kuntopiirissäni, olisiko seuraavalla viikolla hyvä lisätä toisto määriä kahdella ja sitten seuraavallaviikolla myös? Olisiko kaksi toistoa hyvä määrä lisätä joka viikko jokaiseen liikeeseen ja sarjaan vai pitäisikö lisätä enemmän?

Eiköhän sitten kannatas siirtyä lisäpainoihin IMO.

Mitenkä treenata hauisten muotoa, jotta saisi niistä selkeästi erottuvan "patin"? Treenannut olen n. 1,5 vuotta ja hauikseni ovat melkein tasapaksut jokapuolelta.

Back
Ylös Bottom