Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

http://www.studio55.fi/artikkeli/1055178/
Mitas mielta ootte tosta? Onko taytta paskaa? Mitaan todisteita ei noilla sivuilla asiasta tosin olla sanottu, kerrottu vain etta juttu on nain ja nain.

Tyypillistä A.Heikkilää näin mun mielestä. Miehen tyyliin kuuluu aina nostaa esiin se murto-osa noista tutkimuksista, jotka tukevat hänen omaa aatesuuntaansa, ja kaikki muut, eli valta-osa, on täyttä puppua. Mies pitää aina lääkäriliittoon kuulumattomuuttaan takeena siitä, että on muka oikeassa, koska ei näin kuulemma ole kapitalismin (ruoka/lääketeollisuuden) orja. Nytkin hän mitätöi ne hirveät määrät tutkimuksia, mitä on tuosta asiasta tehty vuosikymmenien ajan, ja fakta on, että ne ovat tulleet lähes poikkeuksetta päinvastaisiin tuloksiin kun puoskari-heikkilä ja hänen kätyrit. Ja näitä tutkimuksia on tehty jo ennen 60-70 lukua, eli hyvän aikaa ennen ruokateollisuuden kasvamista tällaiseksi kun se nykypäivänä on, ja tulokset tutkimuksissa olivat silloinkin Heikkilän aatesuuntaa vastaan. Toinen asia, jota en voi miehessä sietää on se hänen hiilarifasismi, haukkui radiossa taannoin pystyyn jonkun äidin, joka syötti urheilevalle nassikalleen aamiaiseksi kaurapuuroa ja rasvatonta maitoa. Joopajoo. Hiilarit eivat sinällään ole välttämättömiä, mutta jos urheilee, tai kuluttaa muuten paljon, niistä on hyvä ottaa sitä energiaa.

Tämmöstä. Eilen ja tänään on ollu sellainen ongelma, että ruoka vaan ei maistu. Ei aamulla eikä päivällä. Illalla sit ihan normaalisti. Tälläkin hetkellä on tosi kova nälkä, mutta oon pystyny syömään oikeestaan vaan banaanin. Rypsärii vetäny sit lisäks. Makaroonilaatikkoo koitin vetää puolilta päivin ja jogurttii jossain vaiheessa, vaan ovat tulleet sit oksentamalla ulos :( Joskus joulukuussa oli samanlaista ongelmaa, mutta sillä välillä ei ollu oikeestaan mitään. Tosin oon aamulla huono syömään muutenkin. Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitään tietoa mikä auttaa? Vai pitäskö ihan käydä lääkärissä?

Tämmöstä. Eilen ja tänään on ollu sellainen ongelma, että ruoka vaan ei maistu. Ei aamulla eikä päivällä. Illalla sit ihan normaalisti. Tälläkin hetkellä on tosi kova nälkä, mutta oon pystyny syömään oikeestaan vaan banaanin. Rypsärii vetäny sit lisäks. Makaroonilaatikkoo koitin vetää puolilta päivin ja jogurttii jossain vaiheessa, vaan ovat tulleet sit oksentamalla ulos :( Joskus joulukuussa oli samanlaista ongelmaa, mutta sillä välillä ei ollu oikeestaan mitään. Tosin oon aamulla huono syömään muutenkin. Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitään tietoa mikä auttaa? Vai pitäskö ihan käydä lääkärissä?

Stressi? ylikunto?

Alkoholi? Ärsyttää varmasti vatsaa pidempiaikaisestikin.

Ei varmaan desiä kannata ottaa vatsan hyvinvoinnin kannalta. Voi tulla sukkana läpi osa ainakin ja aiheuttaa vähän kouristelua mahassa. En tiiä, en o kokeillu, mutta näin veikkaisin.

Mitämielt' olette jos aamulla syö kanamunaa pelkästään) tai yleensäkkin aamupalalla munansyömisestä?

Mitämielt' olette jos aamulla syö kanamunaa pelkästään) tai yleensäkkin aamupalalla munansyömisestä?
Munat on ihan pop. Mä popsin niitä 4-6kipaletta päivässä.
Aamupalalle ei kovin hyvä vaihtoehto koska hiilarit uupuu. Ellet sitten ole VHH:lla.

kuinka hiilaripitoinen ananas on (ei purkkiananas vaan tuore)?
onko tuo hyvä vaihtoehto dieetille? (olen kuullut että kuulemma nestettä poistaa, pitää paikkansa?)

kannattaako ananakselle korvata muita hedelmiä kuten omenat vai onko tämä paljon kaloripitoisempi vaihtoehto?

Kumpi parempi dieetillä, p40 h20 r40 vai p40 h40 r20? Vai jokin ihan muu?

Ei merkittävää eroa, mikäli kalorien määrät ovat samat. Ja paras dieetti on se, jota noudatat parhaiten ja tuo parhaat tulokset.

Peruskulutushan lasketaan karkeasti 28-32kCal/painokilo. Kuinka tässä tulee huomioida rasvaprosentti? Päteekö tuo kaava rasvattomaan kehopainoon?

Kilo rasvaa kuluttaa päivässä n. 4.5 kcal/kg. Kilo lihasta kuluttaa lepotilassa n. 13 kcal/kg.

kumpi on parempaa hera vai soijaproteiini?

Hera on vähintään yhtä hyvä.

Ite oon joskus lukenu semmoista tietoa että soija tuotteet sisältäs estrogeenisiä vaikutuksia ja jotenki haittais teston tuotantoa? Mitä muut kuulluut/lukeneet

Back
Ylös Bottom