Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

kertokaa tyhmälle että miten tähän kuntoon pääsee. Eli mitä liikkeitä kannattais tehdä.

Treenaamalla ja syömällä kunnolla muutaman vuoden, mistään yksittäisistä liikkeistä se ei ole kiinni.

Tästä koko kysymyksestä päätellen olet hommassa sen verran alkutaipaleella, että mikään nelijakoinen ei ole välttämättä se juttu millä kannattaa lähteä liikkeelle, vaan kunnollinen, raskaisiin perusliikkeisiin pohjautuva yksi- tai kaksijakoinen no-bullshit-ohjelma ennemmin.

mä oon tehny kaks jakosella nyt kolme kuukautta ja mä oon kaks viikkoa ollu kotona kun ranne tulehtu että sen takia mä siiryn nelijakoiseen. mun pitäis syödä 2500 kalorii päivässä mutta mä en vaan tiedä mitä pitäis syödä että sen määrän saavuttais

mun pitäis syödä 2500 kalorii päivässä mutta mä en vaan tiedä mitä pitäis syödä että sen määrän saavuttais

http://www.fineli.fi/foodlist.php?name=A%&lang=fi + keittiövaaka + taskulaskin varmaan auttaa.

Ja mikä syy ranteen tulehtuminen nelijakoiseen siirtymiseen on, tuo kolme kuukautta nyt ei ole vielä aika eikä mitään minkä jälkeen pitäisi jakoa vaihtaa kokonaan uusiksi?

Laitoin oman ohjelmani jo aikaisemmin (http://www.pakkotoisto.com/showthre...voja-vailla!&p=2786211&viewfull=1#post2786211), tuosta ei varmaankaan tulevaisuutta ajatellen seuraa kuin harmia, voisiko joku jeesata ja nakata jonkinlaisen saliohjelman, mieluiten sellainen, jossa olisi liikkeitä, joita voisi tehdä noilla laitteilla, penkki, painot ja tanko löytyy salilta. Toki, jos tuo ohjelma on ihan "ok" niin millä toistoilla sitä kannattaisi tehdä, nykyisen 1x15 sijasta? Samalla voin kai esitellä muita mieltäni askarruttavia kysymyksiä:
Kannattaako tehdä niin (rasvanpolttoa ajatellen) että aluksi, ennen kuntosaliharjoittelua poljen 10min kuntopyörää, jotta lihakset lämpeää, teen salihommat ja sitten vielä lopuksi vaikka 30min kuntopyörää / juoksumattoa? Eli voiko tämä "loppupolkeminen" tuottaa tuloksia?

Alottelijan on parempi vetaa pidempaa sarjaa. Yleinen kaytanto on se, etta pidemmat sarjat kehittavat enemman lihasmassaa ja lyhyemmat taas voimaa. Yrita aina lisata vahan painoja (pida progressiota ylla) ja opettele oikeat suoritustekniikat. Voit vaikka jotain kokenutta pyytaa katselemaan miten esimerkiksi se penkki oikein onnistuu.

Leuanvedossa noita otteita ja niiden leveyksia kannattaa vaihdella. Vastaotteella hauikset vasyvat enemman, joten jos yritat saada selkaan tuntumaa niin myotaote voi olla parempi siihen hommaan.
Mä kun luulin et pidemmät sarjat kehittää voimaa ja lyhyet sitä lihasta.. :o

Vaihtelu on parasta, tällee yleisesti sanottuna 5-15 toistoa per sarja, voimakausia on joskus ihan hyvä pitää ja esim. kyykyssä monet saaneet hyviä tuloksia tekemällä yhden 20 toiston sarjan per treeni.

Lisäravinteista kysyisin, että pärjääkö ilman niitä, että saako esim. tarvittavat proteenit normi ruuasta? Jos niitä kannattaa käyttää, niin missä vaiheessa?

Kiitos vastanneille etukäteen! =)

se vähän riippuu siittä että kuinka paljon sä syöt :D jos sä syöt joku 1500 kalorii päivässä niin kyllä sit kannattaa hankkii protskuu mutta jos sä syöt miljoona kalorii ja rapiat päälle niin ei sillon kannata kyl hankkia :D

Onko muilla ollut joskus tälläistä epätasapainoa, että ylätaljassa on sarjapainot ainakin 20kg pienemmät kuin alataljassa?

Mitä teen väärin kun penkkipunnerruksessa jos teen maxpainoilla vaikka 3 toistoa, niin mulla kallistuu se tanko vasemmalle? Itellä on tuo oikea rintalihas paljon vahvempi kuin vasen, joten olisiko siinä osasyy tapahtuneeseen? Jos teen esim 3x8 niin silloin tanko ei ainakaan huomattavasti kallistu. Olisiko neuvoja??

se vähän riippuu siittä että kuinka paljon sä syöt :D jos sä syöt joku 1500 kalorii päivässä niin kyllä sit kannattaa hankkii protskuu mutta jos sä syöt miljoona kalorii ja rapiat päälle niin ei sillon kannata kyl hankkia :D

En usko että syön liian vähän, kun on tätä sotarumpuakin tullut kasvatettua... En ole kumminkaan erityisemmin laskenut mun kaloreita, mutta olen lähes varma että se on 2000 tai yli...

Tosta tulikin mieleen, että aikaisemmin mulla on ollut ihan hirvee nälkä salin jälkeen, muttei enää. Teen omasta mielestä vielä kovemmat treenit kuin ennen. Oonko alkanut tekemään huononmin vai onko minun elimistö vain tottunut "bodaamiseen"?

Mitä teen väärin kun penkkipunnerruksessa jos teen maxpainoilla vaikka 3 toistoa, niin mulla kallistuu se tanko vasemmalle? Itellä on tuo oikea rintalihas paljon vahvempi kuin vasen, joten olisiko siinä osasyy tapahtuneeseen? Jos teen esim 3x8 niin silloin tanko ei ainakaan huomattavasti kallistu. Olisiko neuvoja??

pelkästä tekniikasta on vaan kyse. Isommilla painoilla saattaa joskus vähän tekniikka hajota. Keskity siihen tekniikkaan. Ja minkä takia edes teet maksimipainoilla 3 toistoa? ^^

pateeeh

Onko muilla ollut joskus tälläistä epätasapainoa, että ylätaljassa on sarjapainot ainakin 20kg pienemmät kuin alataljassa?

Mulla aineskin toisin päin. Kait sekin vaikuttaa että millanen se laite on, että monenko nivelen/rullan what so ever kautta vaijeri kulkee painoille.

Back
Ylös Bottom