Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tietäiskö joku jotain hyvää penkkiohjelmaa jolla vois saada 3-4 kuukaudessa maximin nousemaan jopa 20 kiloa? 80kg on suunnilleen se maximi tällä hetkellä, ikä 15v ja paino 75kg. Tavoite ois kesällä nostaa 90kg x 3. Mutta millä tavalla kannattais penkata ja miten usein?

Starting strenght taikka Single Factor. On niin yksinkertaista ja vieläpä valmiiksi suunniteltua että vaikea on epäonnistua. Ja koko kropan tasapuolisesta treenaamisesta hyötyy myös penkatessa. Vielä kun muistat syödä tarpeeksi jotta paino hiljalleen nousee niin en näe mitään estettä miksei voisi onnistua.

Jos täällä vaikka saisi vastauksen :)

kuinkas paljon dietti kärsii kun vetäsin eilen pitkästä aikaan KOVAN kännin ja tänään aamulla darraa safkaa jonkun verran :ss

tällainen kysymys: Olen treenannut jo melko kauan mutta nyt vasta mietin noita palautusjuomia. Olisiko Hera80 hyvä? en toivo nesteiden kerääntyvän vatsaani enkä saada enempää fläsää varsinkaan vatsan seudulle. Joten mikä olisi hyvä suhde protskun ja hiilareiden kanssa? onko se proteiini vai hh juuri se mikä tuo fläsää liikaa nautittuna?

tällainen kysymys: Olen treenannut jo melko kauan mutta nyt vasta mietin noita palautusjuomia. Olisiko Hera80 hyvä? en toivo nesteiden kerääntyvän vatsaani enkä saada enempää fläsää varsinkaan vatsan seudulle. Joten mikä olisi hyvä suhde protskun ja hiilareiden kanssa? onko se proteiini vai hh juuri se mikä tuo fläsää liikaa nautittuna?

palkkariin desi heraa ja desi maltoo. Kalorit sitä fläsää tuo liikaa nautittuna :)

Reenin jälkeen lihasten insuliiniherkkyys on aika kivasti koholla, joten nuo palkkarissa olevat hiilarit ja protskut menevät aika nätisti "lihaksiin" eikä läskiksi. Ite oon tykkäilly 'bout 1:1 suhteesta tai hiilaria aavistuksen verran enemmän.
Eli kyllä se palautusmisjuoma kannattaisi olla, yksinkertaisimmillaan malto+hera. Ja ei se todellakaan ole se palkkari reenin jälkeen mikä sitä läskiä kerää, vaan muut syömiset (=kokonaiskalorien määrä).

onko se proteiini vai hh juuri se mikä tuo fläsää liikaa nautittuna?

Ei kumpikaan. Kalorit määräävät, muuttuuko paino. Jos syöt reilusti yli kulutuksen, rasvaa tulee kertymään kroppaasi. Jos syöt sopivasti yli kulutuksen ja treenaat kovaa, lihasta ja nestettä kertyy enemmän kuin rasvaa. Jos syöt alle kulutuksen(ja tarpeeksi proteiinia) ja treenaat kovaa, menetät rasvaa ja ylläpidät lihasmassaa.

Jos täällä vaikka saisi vastauksen :)

kuinkas paljon dietti kärsii kun vetäsin eilen pitkästä aikaan KOVAN kännin ja tänään aamulla darraa safkaa jonkun verran :ss

No riippuu ihan mihin pyrit ja mitkä ovat tavoitteesi. Jos esimerkiksi kisadieetillä olet niin aika paljonkin takapakkia voi tuollaisesta ottaa, mut jos olet perusjampan dieetillä niin ei ainakaan sitä matkakorttia viiltelyvalmiuteen kannata kaivaa vaikka vähän lipsahditkin. Mutta tottakai se alkoholi on pahasta lihaksille erityisesti dieetillä, kun katabolian uhka on melkosen suuri :)

Kiitos vastauksista! eli se on sitten se neste kun jotkut valittavat sen kertymistä vatsaan niin että se näyttää läskiltä? No kyllä voisin palkkaria ruveta käyttämään. Olisko american mass blast hyvä? suhde näyttää olevan ihan jees. Toisaalta jos hera80 ostaisi + malto, tai sitten vetäisi extra hiilarit jostain muualta : )

Jos bulkkaa nii onko sillä suurtamerkitystä jos ottaa osan kaloreista vaikka vaaleasta leivästä juustosta jne. ettei oo täysjyvää yms. kaikki?
Yks tyyppi kerto mulle että se oli treenannu nii kovaa thaiboxingia että lihakset kasvo nopeaa ja tuli arpia. Onko kys. mahdollista ja voiko sitä ehkästä esim. venyttelemällä?

Jos bulkkaa nii onko sillä suurtamerkitystä jos ottaa osan kaloreista vaikka vaaleasta leivästä juustosta jne. ettei oo täysjyvää yms. kaikki?
Yks tyyppi kerto mulle että se oli treenannu nii kovaa thaiboxingia että lihakset kasvo nopeaa ja tuli arpia. Onko kys. mahdollista ja voiko sitä ehkästä esim. venyttelemällä?

No tietysti jos mahdollista niin yrittää ottaa niitä kaloreita mahdollisimman terveellisestä ruuasta ettei esim vetele pelkkää pizzaa sun muuta. Ja toi thaiboxing juttu ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa.

Mites muuten kun olen tehnyt kauan 2-jakoisella niin miten 3-jakoiseen vaihto vaikuttaa? Kun tuntuu jotenkin että lihasryhmä viikossa ei riitä lihakselle? vaikka mikä minä olen sanomaan kun moni paljon kokeneempi vetää näillä 3-jakoisilla :D

Jos nyt tässä samassa vielä kysyn: Katsoin tuota Miken 2x6 penkkisysteemiä. Teen siis 2x6 sellaisilla painoilla että juuri ja juuri menee? entä teenkö rinnalle muita liikkeitä tuon jälkeen? Onko tuo 3-jakoiseen sisältyvä, niin että rinta tehdään vain kerran viikossa?

tällaista asiaa tänään kysyisin.
jos tavoitellaan erittäin kireää vartaloa ja erottuvia lihaksia, niin tarviiko tällaisen kunnon saavuttamiseksi välttämättä mennä dieetillä lopulta sellaiseen vaiheeseen ettei hiilareita oteta ollenkaan (ketoosi)
vai voiko tuon kireyden ja erottuvuuden saavuttaa vaikka ruokavaliossa olisikin hiilareita mutta ei tietenkään paljoa.
Ja sit sellainen kysymys tähän liittyen, että miksi tuo hiilarien vähentäminen saa aikaan sen että lihaserottuvuus ja kireys lisääntyy? aika typerä kysymys varmaan :david:

Ja sitten tuohon diettaamiseen liittyen että millaista tämän diettireenin pitäisi olla, koska voimatasot alkavat varmasti jossain vaiheessa vähenemään (enemmän sarjoja ja toistoja pienemmillä painoilla, pumppailua, korkeafrekvenssistä?)

Sarja/painomäärien kasvattaminen on varmaanki hankalaa kun energiatasot ovat aika maassa.

Suht monta kysymystä mutta jos joku osaisi hiukan selkeentää tätä kireytymisen ja erottuvuuden mysteeriä minulle?

tusen tack på förhand :)

Voiko pieniä määriä kreatiinia käyttää melkein miten pitkään haluaa? Itse käytän massin recoveryä ja tuli mieleen että haittaako tuo kreatiini siinä pidemmän päälle? Kerääkö tuo pieni 5g/100g nestettä kehoon paljonkin? Neljä kertaa viikossa siin juon tuon palautusjuoman.

tosta thai boxingista en tiiä, mutta tiedän henkilön kellä on tullut kainaloista selkään pienet arvet nopeasta lihasten kasvusta..

Back
Ylös Bottom