Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Talvivaaraa hintaan 4,03 tuli omaan salkkuun tänään. Eka osto Nordnetin kautta (aiemmin salkku ollut OP:ssä) ja fiksulta vaikutti. Reaaliaikaiset kurssit ja edulliset kaupankäyntikulut.

[oz];2789175 sanoi:
Talvivaaraa hintaan 4,03 tuli omaan salkkuun tänään.

Millasia odotuksia / tavoitteita tämän lapun suhteen?

Kiinnostaa minuakin tietää miksi joku ostaa Talvivaaraa? Itse pidän tuota pelkkinä lupauksina ja olen varmasti taas väärässä, mutta mutta... Kertokaa miksi sitä ostatte?

Millasia odotuksia / tavoitteita tämän lapun suhteen?

Ostin tätä hajautettuun holdisalkkuun pienen erän ja odotukset ovat vuosien päässä, mutta tietenkin arvonnousua ja osinkoja odotan vuosien saatossa.;) Tiedossa olevien esiintymien on arvioitu riittävän ainakin 60 vuotta, joten ihan heti ei tuotannon pitäisi loppua. Lisäksi alueella on paljon kohtia vielä tutkimattakin. Capital market dayn materiaalin mukaan isoimmat ongelmat ovat nyt takanapäin ja 2012 olisi täystuotanto päällä. Itse odotan, että tuolloin kurssi on jo jotain muuta kun 4e, kun riskit ovat vähentyneet...aika näyttää. Tarkoitus olisi tätä vielä lisäillä, kun vaan palkasta jää taas ylimääräistä sijoitettavaksi. :)

Jos UPM tuntuu nyt halvalta, niin kannattaa ostaa. Markkinat korjaavat kyllä väärän hinnoittelun aikanaan, vaikka vielä pyöriikin alle kasissa. Itseä epäilyttää koko paperialan kasvumahdollisuudet, kauppalehden käyrät näytti kasvuodotuksissa pelkkää alamäkeä vuosille 2012-2015.

Itse pistin rahaa tänään lisää Sampoon, mielestäni riski on yksi pieninpiä OMX:ssa ja osinko hyvä myös tuleville vuosille.

Paperiala sinällään ei varmastikaan kasva. Siitä huolimatta UPM on alalla kova tekijä. Mutta kannattaa tsekta UPM:stä sen energiaomistukset. Ne on todella mittavat. UPM voisi olla jopa energiayhtiö. Pelkkä paperi huomioiden UPM ei ole mikään halvin, mutta kokonaisuutena se mielestäni sitä on.

Tuskin sillä nyt mitään kurssin moninkertaistumisia näkee iha heti, mutta hyvä osinkotuotto ja tasainen arvonnousu riittää minulle. Onhan tuon P/B aika hiton alhainen ja taseessa on hyvää tavaraa. Velkakin painui alemmas joten sieltä varmasti tulee kassavirtaa omistajalle jatkossakin.

Itse olen napsinut osakkeita pankkien ja pankkiiriliikkeitten suosituksien mukaan. Eihän noi ennustukset niilläkään aina ihan putkeen mene, mutta ne ainakin tarkkailee osakemarkkinoita reilut 8h/päivä. Samoin kuuntelen kavereita, ketkä ovat meklareita, analyytikkoja ja treidereitä. Nekin olivat totaalisen yössä viime laskun aikana, niin ajattelin, että mitäs sitä itse räpistelemään jos ammattilaiset ovat täysin väärässä. Itse jaksaa aina vain lukea osarit ja pyöriä keskutelupalstoilla..

Mä taasen yritän ostaa hiljakseen ja pyrin hyödyntämään kuoppia. Markkinoiden ajoitus ei onnistu edes ammattilaisilta. Tietysi ammattilaisiakin on paljo ja jollakin voi käydä tuuri montaa kertaa perättäinkin ja aina joukkoon mahtuu jokainen oikeasti taitavakin. Vaan jos on oikeasti taitava, on kohta rikas ja tuskin tarttee toimia pankin analyytikkona kovin pitkään. Itse en ainakaan edes yritä onnistua ajoittamaan sen kummemmin. Ostan kun on rahaa ja hyviä paikkoja ja myyn jos yhtiö antaa aihetta. Esim. Neste Oil lähti myyntiin mun salkusta. Se ehkä tuottaa joskus jotain, mutta siinä on niin paljon epävarmuutta ja tuotot jossain ja joskus, niin ei kiinnosta enää minua.

Saas nähdä onko W:n jälkimmäinen monttu aluillaan. Nyt tasainen tankkailu varmasti kannattaa, varsinkin jos ei aleta rallattamaan kovin kovaa ylöspäin.

Löytyykö Seligsonin Aasian rahastoon uskovia? Olis semmonen tuntuma, että Japani on tarponut niin matalalla niin pitkään, että vois pientä painoo antaa sillekin suunnalle...

Itse uskon vahvasti W:n. Myin syksyllä hieman osakkeita ja ostin prätkän. Nyt olisi tarkoitus myydä prätkä kesän kynnyksellä ja sit taas katsella oston paikkoja osakemarkkinoilta. Pärrästä on tarkoitus saada +20%. Toivottavasti sen verran on jopparin nenää, että tossa onnistun. Saa nähdä mikä tulos olisi ollut omistaa omxh25 sama aika...

Meinaatko Teri W:tä taloudessa kokonaisuudessaan vaiko nyt pörssissä jonain korjausliikkeenä?

Itse en ala myynneillä kikkailemaan, mutta voishan sitä jotain yrittää ostellakkin jos nyt kovasti laskettelee. Vai säikytäänkö tässä nyt tota Kreikan tilannetta ja siitä tämä päällä oleva härdelli johtuu?

Mulla on usko että globaalisti niiataan elvytyksen heikkenemisen myötä, ja tiputus tulee aika rivakasti. Tilannetta ruokkii se, että huolimatta useiden yhtiöiden ennakoitua paremmista tuloksista _suurin osa_ yhtiöistä rypee vielä talouskriisin kurimuksessa.

Tarkoitan molemmissa. Pörssi on mun mielestä liioitellut nousussa, kuten se teki laskussakin. Eikä taloudessa tämä kriisi missään nimessä vielä ole ohi...

Pörssi on mun mielestä liioitellut nousussa, kuten se teki laskussakin.

Minusta tulee muistaa, että mistä tämä kaikki alkoi. Se oli finanssimaailman kriisi. Ei siinä ollut kyse siitä, että ihmiset vaikkapa lopettivat kännyköillä puhumisen tai moottoreita ei enää tarvittukaan. Nyt nämä kaikki ongelmat ollaan tuotu ajatuksissa koskemaan kaikkia yhtiöitä pörssissä ihan samalla tavalla, vaikka osa yrityksistä on varmasti paremmassa tilanteessa kuin toiset. Samalla toimialalla pahasti velkainen kasvuyritys tietysti kärsii, mutta velaton markkinajohtaja nousee yleensä näistä tilanteista vahvempana kuin koskaan. Useat yritykset pystyvät tuottamaan ihan hyvää osinkoa tässäkin tilanteessa.

Se on pitkälti tuolta korvienvälistä kiinni!
Silloin kun pukkaa nousua,niin siinä sitten nousee muutkin(paitsi Nokia)
ja kun tulee muutama laskupäivä,niin hätäisimmät panikoittee ja myydään sitten vaikka tappiolla.
Mitä en ymmärrä,ellei sitten ole otettu jostain pikavippi firmasta kottia!

Tarkoitan molemmissa. Pörssi on mun mielestä liioitellut nousussa, kuten se teki laskussakin. Eikä taloudessa tämä kriisi missään nimessä vielä ole ohi...

Joo, taantuman pohja ollaan varmaankin ohitettu, mutta toipuminen voi olla vähän kivuliastakin.

Olihan tuolla pörssissä muutama tapaus, jotka kiipes rajusti ja nyt on ilmoja pihistettu ulos. Meinaan Outoteciä ja Metsoa nyt lähinnä.

Itse en odota, että itse talous nyt lähtis syöksyyn uudestaan. Kurssit nyt varmaan säätää sinne tänne, mutta annetaan niiden säätää.

Kiinnostaa minuakin tietää miksi joku ostaa Talvivaaraa? Itse pidän tuota pelkkinä lupauksina ja olen varmasti taas väärässä, mutta mutta... Kertokaa miksi sitä ostatte?
Jos uskoo, että talvivaaran tuotantomäärät saadaan luvatulle tasolle niin miksi olla ostamatta? Jos näin tulee luvatussa ajassa käymään niin nousu on melko odotettavaa. Jos taas ei luota menetelmiin, joita talvivaara käyttää niin sitten jättää ostamatta.
Uskon että lähivuosien osakkeen arvon kehitys riippuu pääosin juurikin siitä, saadaanko prosessi täydellä teholla toimimaan, eikä niinkään nikkelin hinnan kehityksestä. Riskinenhän se osittain on, mutta potentiaalinsa takia ehdottomasti kiinnostava paperi minun mielestä.. Itselläni on kova luotto talveen ja siksi sitä omistankin.

Jos uskoo, että talvivaaran tuotantomäärät saadaan luvatulle tasolle niin miksi olla ostamatta? Jos näin tulee luvatussa ajassa käymään niin nousu on melko odotettavaa. Jos taas ei luota menetelmiin, joita talvivaara käyttää niin sitten jättää ostamatta.
Uskon että lähivuosien osakkeen arvon kehitys riippuu pääosin juurikin siitä, saadaanko prosessi täydellä teholla toimimaan, eikä niinkään nikkelin hinnan kehityksestä. Riskinenhän se osittain on, mutta potentiaalinsa takia ehdottomasti kiinnostava paperi minun mielestä.. Itselläni on kova luotto talveen ja siksi sitä omistankin.

No ,tarvitseeko Tvaara piensijoittajienluottamusta,kun isot pulju uskoo TalviVaaraan!

analyytikot tyytyväisiä Talvivaaran sinkkisopimukseen 25.01.2010

Kaivosyhtiö Talvivaaran sopimus sinkkituotannon toimittamisesta Nyrstarilla on otettu myönteisesti vastaan markkinoilla. Yhtiön osake on noussut lähes yhdeksän prosenttia sekä Helsingin ja Lontoon pörsseissä.

Aamulla julkistetun sopimuksen mukaan belgialainen Nyrstar maksaa Talvivaaralle sinkkituotevirrasta 335 miljoonaa dollaria. Talvivaara toimittaa sinkkiä yhteensä 1,25 miljoonaa tonnia. Nyrstar on maailman suurin sinkin tuottaja.

- Talvivaara on pörssiviikon alun myönteinen yllättäjä. Kaupan positiivisin puoli on se, että Talvivaara saa Nystarilta 335 miljoonan dollarin etukäteismaksun. Lisäksi tämä osoittaa, että alan johtavat toimijat uskovat Talvivaaran tuotantoprosessiin eli biokasaliuoitukseen, sanoi nimettömänä pysyttelevä meklari Kauppalehdelle.

Meinaatko Teri W:tä taloudessa kokonaisuudessaan vaiko nyt pörssissä jonain korjausliikkeenä?

Itse en ala myynneillä kikkailemaan, mutta voishan sitä jotain yrittää ostellakkin jos nyt kovasti laskettelee. Vai säikytäänkö tässä nyt tota Kreikan tilannetta ja siitä tämä päällä oleva härdelli johtuu?

Joo, Kreikka ja eurojärjestelmän kunto pelottaa jenkkilässäkin. DJIA ropissut lokakuun lopun tasolle. Omaki salkku rommas oikein kunnolla, vaikka ei sisällä oikeastaan kuin kiinalaisia... Aika kaukana ollaan
kuitenkin W:stä niin kauan kuin Kiinassa menee lujaa, SSE comp on vähän jäähtynyt kuplinnasta ku rahahanaa on säädetty pienemmälle, mikä on oikeastaan pidemmällä tähtäimellä ihan hyvä.
Bubblaa tässä nyt viimeiseksi kaivataan.

Dipeistä vaan ostamaan, rahat selkärangasta :D

Minä pistin rahoiksi. 16.1.2009 ostin ja eilen (14.1.2010) möin kaikki pois. +61 % tuli kurssinousua 10 suomalaiselle TOP 25 yritykselle. Ainut iso pettymys oli Nokia, joka jäi miinukselle. Paras oli Metso + 217 %

Näin jälkikäteen osui aika hyvin myynnit. Nyt olisi salkku 14 %yks. pienempi.

Timba: mitä tein rahoilla: lainasin firmalleni hyvällä korolla.

Back
Ylös Bottom