Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mulla on Ironwork III, ne on oikein oivat kengät. Lesti on sitten muuten kärkeä kohti aika kapea, eli kenkä on aika pitkulaista mallia(mulle tosin just hyvä kun räpylä on 45 mutta hyvin kapoinen). Kantaosa on puuta, pohja on jotain kumiseosta. Pitää ihan hyvin ja pitoon alustalla on myös suuri merkitys. Adistar on hieman kalliimpi kun taitaa olla addun virallinen kisatossu, mutta käytännön erosta en kyllä tiedä. Molempia näkee käytössä paljon.

Suomessa on lisäksi tarjolla ainakin DoWinejä joissa on suht korkea kanta verrattuna Adidaksiin, sekä Painonnostoliiton myymiä Polskeja. Jälkimmäisiä on sanottu ihan hyviksi kengiksi, ovat about kolmanneksen adduja halvemmat.

mulla on yleensä jaksa 42-43. adidas superstar kengät ( vapaa-ajan tossut) on 44 ja sopivat. ostin noi 44:set ulkomailta niin on kärjestä sentti tyhjää :( ei se haittaa kuin pohjenousuissa. kengät kun saa niin tiukasti jalkaan ettei se sieltä mihinkään liiku. kärki on tosiaan kapea niin kuin Reason mainitsi. Jämpti omaan jalkaan. suositellaan otettavan kokoa isommat kuin normikengät. paras olisi jos pystyisi sovittamaan jossainpäin ennenkuin alkaa tilailemaan. valitettavasti ei mistään top / intersporteista löydy noita. ainekaan turusta

Morjens!

En löytänyt nyt haulla mitään hyvää threadia, joten päätin laittaa uuden.

Mulla on kyykyssä semmonen ongelma, etten löydä tangolle kunnolla paikkaa.

Mulla on olkanivelen yliliikkuvuus. Kun koitan laittaa tangon takaolkapäille, minne se kai kuuluukin,
niin käsi vääntyy jotenkin epäluonnoliseen asentoon ja alkaa vihloa aika lailla. Jos tangon sitten laittaa
epäkkäiden päälle, niin olkapäässä tuntuu ihan hyvältä, mutta se painaa jotenkin tosi pahasti,
ja veri ei pääse kunnolla kiertämään päähän.

Mulla on kyllä ollu epäkkäiden kanssa aina jotain ongelmaa,
kerran tulehtunutkin ja piti fysiolla käydä muutamia kertoja sen takia.

Että jos jotai vinkkejä ois, miten sais tuon liikkeen kivuttomasti tehtyä, niin ois hyvä !

Kiitos jo etukäteen =)

Morjens!

En löytänyt nyt haulla mitään hyvää threadia, joten päätin laittaa uuden.

Mulla on kyykyssä semmonen ongelma, etten löydä tangolle kunnolla paikkaa.

Mulla on olkanivelen yliliikkuvuus. Kun koitan laittaa tangon takaolkapäille, minne se kai kuuluukin,
niin käsi vääntyy jotenkin epäluonnoliseen asentoon ja alkaa vihloa aika lailla. Jos tangon sitten laittaa
epäkkäiden päälle, niin olkapäässä tuntuu ihan hyvältä, mutta se painaa jotenkin tosi pahasti,
ja veri ei pääse kunnolla kiertämään päähän.

Mulla on kyllä ollu epäkkäiden kanssa aina jotain ongelmaa,
kerran tulehtunutkin ja piti fysiolla käydä muutamia kertoja sen takia.

Että jos jotai vinkkejä ois, miten sais tuon liikkeen kivuttomasti tehtyä, niin ois hyvä !

Kiitos jo etukäteen =)

Vaikee selittää mut se tanko tulee tavallaa siihen "kuoppaan" yläselän ja takaolkapäiden välillä.

itellä ei kestä takakyykkyä alaselkä... se säteilee jotenki sinne. on siis alaselässä 2 cm mutka selkärangassa, eli se nyt tulee kipeeks melkein mistä vaan... :)

Vaikee selittää mut se tanko tulee tavallaa siihen "kuoppaan" yläselän ja takaolkapäiden välillä.

Joo, siis tiedän. Sitä meinasin tolla takaolkapäillä. Ja silloin se just vihloo.

Ehkäpä toi oteleveyden vaihtelemine jeesaiss.

Kokeile vielä sitä tapaa, että hieman hartioita leveämpi ote tangosta ja työnnä kyynärpäät suoraan taakse ja lievästi ylöspäin niin se kuppi mihin tanko tulee pitäisi tulla kuin itestään ja pysyy siinä vaikket puristaisi edes tangosta vaan lähinnä vakauttaisit sen käsilläsi. Jos tuokaan ei onnistu niin etukyykkyä vaan :)

Pitää noit kokeilla.

Mut ongelma ei siis oo siinä, ettei se tanko pysy siinä
Vaan se, että se vihloo niin maan perkeleesti. Ja tolta vasemmalta puolelta, missä tuo olkanivelen yliliikkuvuus on.
Toiselta puolella tuntuu ihan hyvältä.

Mulla löytys se paikka ainakin kun kavensin oteleveyttä aika paljon, aina sitä ennen ajattelin että miten se sihen voi muka vaikuttaa, mutta kyllä se vain vaikutti.

Mä lykkäsin tilauksen sisään tuonne aiemmin mainittuun saksalaiseen putiikkiin. Sieltä sanottiin, että jos kokeilee Adidaksen muita urheiluun tarkoitettuja kenkiä niin koot ovat aika pitkälti vastaavia. Itse laitoin tilaukseen saman kokoiset kengät kuin Adidaksen sisäpelikenkäni ovat. Jos menee mönkään niin postimaksun hinnalla saa vaihdettua toiseen kokoon.

Kuten jo joku aiemmin sanoi, IW3 on kooltaan aavistuksen perus Super Staria isompi. Ennen ku ite tilasin kävin kokeilemassa 10 kokosta superstaria, joka sopi jalkaa kuin sukka. Tilasin saman kokosen IW3, joka osottautu leveyden puolesta hyvin samanlaiseksi, mutta varpaille oli pari milliä enemmän heilumisvaraa pituussuunnassa - toisaalta olen melko varma, ettei pienempi koko mahtuisi jalkaan.
Toisinsanoen kannatan superstarin kokeilemista referenssikenkänä, sillä sen koko korreloi hyvin IW3 kanssa.

Hyvä kenkä mutta ärsyttävän halvanoloset narut niin hintavassa kengässä. Lisäksi kannattaa välttää liikkeitä, joissa kengän kantapään takakulma iskeytyy maahan jalan heilahtaessa taaksepäin - on meinaan äärettömän veemäistä huomata pohjakumen repsottavan kantapään puupalasta. Äkistikö sen soveliaalla liimalla korjaa. Eipä kyllä mikään kenkä käyttövirhettä kestäkään. Nyt vaan odottelemaan, milloin pohja/kenkä kuluu loppuun. Ei tekis turhan usein mieli ostella tän hintaluokan kopoja.

Miten mavea tehdessä saa ehkäistyä sen, että nilkat menevät ruvelle? Minulla on kummassakin nilkassa ruvet, jotka repeytyvät auki aina, kun teen mavea. Tää alkaa jo oikeasti häiritä, vaikka aluksi tuntuikin tosi miehekkäältä, kun sukat on veressä treenin jälkeen. Mutta joku raja sentään.

Miten mavea tehdessä saa ehkäistyä sen, että nilkat menevät ruvelle? Minulla on kummassakin nilkassa ruvet, jotka repeytyvät auki aina, kun teen mavea. Tää alkaa jo oikeasti häiritä, vaikka aluksi tuntuikin tosi miehekkäältä, kun sukat on veressä treenin jälkeen. Mutta joku raja sentään.

Älä vedä sitä rautaa jalkoja pitkin. Tai sitten hankit säärisuojat.

Back
Ylös Bottom