Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Huoh...no, kävin nyt varmuuden vuoksi just äsken vielä lekurissa eikä löytäneet mitään 'vikaa' sielläkään. Pidän nyt sit kai lepopäivän tänään kun on toi vatsa tänään ollut vähän rauhallisempi (tosin turvoksissa koko aika). Huomenna sit aamutreenit, toivotaan että ne menis jo paremmin...jatkan nyt toistaseks sit ilman tota kreatiinipyruvaattia. Ehkäpä uskallan tästä toivuttuani sit kokeilla jotain toista merkkiä...vedin sitä Leaderinkin kreatiinipyruvaattia ennen aina aamulenkkiä tyhjään vatsaan eikä tullut mitään kipuja tms.

onko mulla NÄIN laho pää????, kun voisin vannoa että ite käytin joskus niin, että ekaks tankkausjakso, ja sen jälkee mentiin kyllä just tolla kahella grammalla, ja potkua riitti selkeesti enemmän? eli ite kyllä huomasin todella selvän vaikutuksen tolla aineella.....

Pari kysymystä tosta kreasta.. Elikkäs oon 15v ja ajattelin ihan vaan kokeilu mielessä alottaa krean käytön. Voiko siis olla liikaa vetää tuo normaali tankkaus 20g/5pv 15v kevyehkölle jannulle..? Vai kannattaisko ihan suosilla vaan alottaa ''varovaisesti'' sillä noin 5 grammalla palkkarissa?

..

en tiiä onko siinä iällä merkitystä sen krean kanssa, joillakin siitä saattaa maha mennä sekaisin eikä se ikää katso.
eikös siinä sunkin tuotteessa oo varmaan se latausjakso jolloin vedetään se n.20g päivässä. ideahan siinä on et elimistön kreatiinivarastot täydennettäisiin mahdollisimman nopeesti, joten ei se mikään välttämättömyys ole jos et halua niin toimia...

sitten oma kysymys tähän perään:

oon tässä miettinyt että kuinkahan kauan tota normaalijaksoa (5g päivässä) kannattaa jatkaa.

oon tässä jo kuukausia ottanut sen 5g palkkarin mukana. ajattelin että oisko hyvä kokeilla välillä taukoa ja ootta uusi jakso taas, jos sitä huomais vaikka jotain eroa?

Mulla on ollut käytössä fastia ja american kreatiinia, eikä niissä mitään eroa mun mielestä ole ollut... American melkeinpä liukenee paremmin.
Voisinpa melkein veikata että täysin samalta linjalta tulee kreat ja samaan tyyliin liukenee. Fastin purkissa on 300g ja American 200 g. Purkki aivan sama mutta eri etiketti. Kummissakin valmistaja Func Food Finland Oy, Tampere. ;)

Tietenkin American on kilohinnaltaan halvempaa.

Voisinpa melkein veikata että täysin samalta linjalta tulee kreat ja samaan tyyliin liukenee. Fastin purkissa on 300g ja American 200 g. Purkki aivan sama mutta eri etiketti. Kummissakin valmistaja Func Food Finland Oy, Tampere. ;)

Tietenkin American on kilohinnaltaan halvempaa.

Tämä on mutuilua mutta eikös se valmistaja ole joku saksalainen firma. Ainakin raaka-aine on saksasta. Ihan en kyllä ymmärrä näitä välikäsijuttuja tässä yhteydessä.

3. latauspäivä menossa. Tänään välipäivä salista niin otanko 20g kreatiinia silti? Vai onko se latausjaksollaki tarkoitus vain ottaa päivinä, jolloin siellä salilla kulkee?

....Tähänkin varmaan vastattu miljoona kertaa, mutta kysyn vielä otetaanko kreaa ylläpitojakson aikana (jos siis ihan ohjeiden mukaan toimitaan ja pidetään lataus jakso) se 5g joka päivä vai vain treenipäivinä? Fastin sivuilla lukee jotain tälläista.. : Voit tehostaa kreatiinin imeytymistä ottamalla osan päivittäisestä kreatiiniannoksestasi ennen voimaharjoitusta tai aamiaisen yhteydessä. Lepopäivinä kreatiinia ei tarvitse ottaa.

Tämä on mutuilua mutta eikös se valmistaja ole joku saksalainen firma. Ainakin raaka-aine on saksasta. Ihan en kyllä ymmärrä näitä välikäsijuttuja tässä yhteydessä.
No se raaka-ainehan voi olla mistä vaan. Esim löysi jonkun fastin esitteen googlella 2006 vuodelta jossa esiteltiin että hera tulee Irlannista.

Voipi noissa niin olla eri alihankkijoita joissa tuotteet valmistetaan. Ainoo millä varmaan selviäis ois että heittäs mailia FuncFoodille.

http://www.jissn.com/content/4/1/17/abstract

Jollei englanti taivu, tässä valmis tiivistelmä:
Fighter Magazine sanoi:
"Perinteisen kreatiinimonohydraatin lisäksi urheilijoille on markkinoitu myös mm. kreatiinipyruvaattia. Eilen Journal of the International Society of Sports Nutrition -tiedelehdessä julkaistussa tutkimuksessa verrattiin erilaisten kreatiinituotteiden farmakokinetiikkaa. Koehenkilöille annettiin kolmea erilaista kreatiinituotetta: 5 g kreatiinimonohydraattia, 7,3 g kreatiinipyrvaattia ja 6,7 g trikreatiinisitraattia (kaikkien tuotteiden kreatiinimäärä oli sama eli 4,4 g). Kaikki edellä mainitut kreatiinituotteet lisäsivät selvästi veren kreatiinipitoisuuttaa, mutta erot erilaisten kreatiinituotteiden välillä olivat minimaalisia. Mielenkiintoista oli se, että kreatiinipyruvaatti ei lisännyt veren pyruvaattipitoisuuttaa suhteellisen suuresta kerta-annoksesta huolimatta (Väitetyn rasvanpolttovaikutuksen saavuttamiseksi kreatiinipyruvaatin pitäisi tietysti lisätä veren pyruvaattipitoisuuttaa ja sitä myötä pyruvaatin sisäänottoa soluihin).

Kreatiinimonohydraatti on selvästi halvempaa kuin kreatiinipyryvaatti tai tikreatiinisitraatti, joten kreatiinimonohydraatti lienee edelleen paras valinta. "

Itse ostin tänään ensimmäisen pussin, kaveri suositteli. Olen tähän mennessä aina syönyt kreamonohyd. mutta kokeillaan nyt tätä. Raportoin CRPn tuloksista.
Lähtökohtana oli että kreamonohyd. on paras lisäravinne mitä olen itse kokeillut ja ainoa erikoisempi josta on ollut havaittavissa suora positiiivinen vaikutus treenaukseen.

Onko kellään Leaderin pyruvaattia, jos on niin voisitko antaa vinkkiä minkä kanssa saat sen menemään kurkusta alas? Ollu pitkään kaapissa käyttämättömänä melkein täys purkki, ku tuntuu että ei minkää kanssa mene alas.

Sekoita vaikka veteen.

Ainakin UFSn CRP menee mainiosti veten kanssa. Eihän sillä ole mitään väliä mihin sen sekoittaa, vaikka kaurapuuroon tai teehen.

No se raaka-ainehan voi olla mistä vaan. Esim löysi jonkun fastin esitteen googlella 2006 vuodelta jossa esiteltiin että hera tulee Irlannista.

Voipi noissa niin olla eri alihankkijoita joissa tuotteet valmistetaan. Ainoo millä varmaan selviäis ois että heittäs mailia FuncFoodille.

Kreatiinista puhuttaessa en täysin usko että raaka-aine tulisi mistä tahansa. Joitakin vuosia takaperin Saksa oli merkittävimpiä kreatiinin valmistajia. En enää muista missä/kuka sanoi kreatiinista "Ei ole väliä minkä merkkistä kreatiinia ostaa, kunhan se on Saksasta" ja sanoi jonkun valmistajan joka siihen aikaan ainakin yleisesti pidettiin laadukkaimman kreatiinin valmistaja.

Täytyy myöntää etten täysin ymmärrä tätä prosessia kreatiinin valmistamisesta -> myyntiin. Fastin tapauksessa en ymmärrä tuota FuncFoodin roolia. Tuskin itse valmistaa kokonaan sen kreatiinin. Mutta kuten sanoin, ihan en kaikkea ymmärrä.

Noniin suoraan asiaan eli olen 14v huhtikuussa 15v olen käynyt salilla yli vuoden ja nyt ajattelin aloittaa kreatiinin käytön maanantaista (25.1.) alkaen ja olen ostanut purkin valmiiksi ja kopioin nyt siitä tähän tietoa miten kreatiinia tulee tämän ohjeen mukaan käyttää ja onko teidän mielestänne tämä määrä minulle sopiva vai liikaa vai onko tuo ohje suunnattu ihan aikuisille miehille.. noniin elikkä..

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä 5g ennen aamiaista 5g ennen treeniä ja treenin jälkeen ja sit iltapalana (5g = kukkura teelusikallinen)
Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6viikon ylläpitojaksoon jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä
Ylläpitojaksoa seuraa 2-4viikon tauko kreatiinista.

Ja kysymyksiä vielä että pitääkö teidän mielestänne tuossa 5-6viikon aikana joka päivä punttailla vai voiko pitää lepopäiviä (olisi mielestäni suotavaa ainakin 1 lepopvv per viikko) mutta lepopäivinä käytetään silti kreatiinia samamäärä kuin punttipäivinä eikö niin? ja onko mielestänne mitään väliä missä välissä päivää kreatiinia otetaan tuon ylläpitojakson aikana? (mielestäni ennen treeniä ja jälkeen) korjatkaa jos olen väärässä.
Vastaisitteko pikimmiten :D

t. Mika

Noniin suoraan asiaan eli olen 14v huhtikuussa 15v olen käynyt salilla yli vuoden ja nyt ajattelin aloittaa kreatiinin käytön maanantaista (25.1.) alkaen ja olen ostanut purkin valmiiksi ja kopioin nyt siitä tähän tietoa miten kreatiinia tulee tämän ohjeen mukaan käyttää ja onko teidän mielestänne tämä määrä minulle sopiva vai liikaa vai onko tuo ohje suunnattu ihan aikuisille miehille.. noniin elikkä..

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä 5g ennen aamiaista 5g ennen treeniä ja treenin jälkeen ja sit iltapalana (5g = kukkura teelusikallinen)
Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6viikon ylläpitojaksoon jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä
Ylläpitojaksoa seuraa 2-4viikon tauko kreatiinista.

Ja kysymyksiä vielä että pitääkö teidän mielestänne tuossa 5-6viikon aikana joka päivä punttailla vai voiko pitää lepopäiviä (olisi mielestäni suotavaa ainakin 1 lepopvv per viikko) mutta lepopäivinä käytetään silti kreatiinia samamäärä kuin punttipäivinä eikö niin? ja onko mielestänne mitään väliä missä välissä päivää kreatiinia otetaan tuon ylläpitojakson aikana? (mielestäni ennen treeniä ja jälkeen) korjatkaa jos olen väärässä.
Vastaisitteko pikimmiten :D

t. Mika

Minkä kokoinen olet? Luulisin että hyvin sopii sulle nuo annostukset. Latausjaksolla on just hyvä tuo 5g ennen ja jälkeen treenin, aamulla ja illalla. Välipäivinä latausjaksolla vaikka 5g aamulla, illalla ja kahdesti siinä välillä. Tee vaikka niin että latausjakson jälkeen otat treenipäivinä ennen treeniä 5g ja treenin jälkeen 5g, sitten välipäivinä vain yksi 5g annos. Tottakai voi ja pitääkin pitää lepopäiviä tuona aikana, ihan samalla tavalla ku normaalisti! Eli älä treenaa samaa lihasryhmää peräkkäisinä päivinä.

Back
Ylös Bottom