Mietin täs että riittääkö 150g/päivä proteiiniä 72kg painavalle oikee
Riittää juuri ja juuri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mietin täs että riittääkö 150g/päivä proteiiniä 72kg painavalle oikee

Olis sellanen kysymys, että heti treenin jälkeen kun vetäsee yhden gainomax- tripin (250ml) niin mitenkä on ruokapuoli sen jälkeen? Käyn salilla yleensä iltaisin, eli klo 18 jälkeen. Eli tarkemmin sanottuna: pitääkö litkiä esim vettä gainomaxin jälkeen vai olla syömättä esim tunti tms.? Meinasin ottaa gainomaxit seuraavaksi käyttöön, nyt kun olen niitä jo reilun viikon vedellyt.![]()
Missä kasvit? Niitä voisi huoletta lisätä, sisältää vähän kaloreita mutta paljon vitamiineja ym. tärkeitä juttuja.
Samaa vois sanoa melkein jokaiselle jätkälle, joka postaa ruokiaan tänne. Eikö miehet voi syödä rehuja? :D
Samaa vois sanoa melkein jokaiselle jätkälle, joka postaa ruokiaan tänne. Eikö miehet voi syödä rehuja? :D
Terve,
Pitääkö välipäivinä lihasmassaa kasvatettaessa pitää kalorit myös saman verran plussalla kuin treenipäivinä? Tätä on varmaankin kysytty aikaisemmin, mutta ei tuntunut haulla löytyvän tarkkaa vastausta kysymykseen.
Tottakai kannattaa pitää sunnuntaina/kaikkina muina päivinä kalorit plussalla. ps. sitä rasvaa tulee kuitenkin, vaikka treenaisitkin sunnuntaina senhän sanoo jo nimikin Plussakalorit=Syöt yli kulutuksesi, eli rasvaksi tulee osa väkisinkin.Sellanen kysymys tuli mieleen, että jos treenaa ma,ke,pe, niin kannattaako myös sunnuntaina vetää +kaloreilla?
Eli toisinsanoen, kasvaako perjantaina treenattu lihas vielä sunnuntainakin, vai tuleeko sunnuntaina syödyt ylimääräiset kalorit automaattisesti rasvan muodossa ?

Mulla on samoja ongelmia joskus. Ratkeaa syömällä väkisin. Ei se helppoa ole, mutta lienee ainoa ratkaisu.Semmosta kyselisin, että onko täällä muitakin ns. nirsoja syömään? Mun mies on meinaan nirso ruoan suhteen, tarkoittaen sitä, että esim. syö mielummin "kaloripommeja" jotka ei ravintoarvoiltaan ole todellakaan parhaimmasta päästä, mutta niistä saa hyvin kaloreita, että pääsee plussalle.
Kyllähän tuo noita maitorahka+funlight komboja ja tunaa vetelee, mutta noiden kaloripommien helppous vie monesti mukanaan. Itte oon parhaani mukaan vääntänyt viikonloppusin aina aamupalat sun muut ja lyönyt ruoat nenän eteen, mutta haluaisin parantaa juuri sitä ruokahalua, jos mahdollista(?)
Miehelle ei aamupala maistu, ei millään, vaikka on yrittänytkin parantaa "tapojaan" . :D Haluaisinkin saada vinkkejä sellaisilta joilla on kokemusta samanlaisista ongelmista. Eli en tahdo vastauksia tyyliin "ruokaa naamariin, sillähän se ongelma paranee". Ei vaan ole niin helppoa nähtävästi.![]()
No jos nyt miehes ei halua asian eteen tehdä mitään, niin pitääkö tuosta itelleen tehdä jokin ongelma? Ei nyt muutenkaan ole mikään maailman isoin ongelma.