Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täältä löytyy hyvää tietoa venyttelystä. Itse venyttelen sarjojen välissä ja 4h treenin jälkeen.
Joo tuolla varmaan lähes kaikki tärkeä venyttelystä.
Itse ajattelen, että ainakin lenkkien, varsinkin pitkien jälkeen pitäisi ottaa ainakin kolmisen tuntia rennosti ennen venyttelyä, koska lihas on heti lenkin ja varmaan salitreeninkin jälkeen niin jännittynyt, että sen kireys palautuisi heti venytyksen jälkeen.
Mutta jos venyttelee parin tunnin päästä, niin pitäiskö myös lämmitellä uudestaan?
Itse taisin Hesarista lukea että venyttelyllä ei ole todettu olevan mitään vaikutusta palautumiseen ja lihasten kipeytymiseen ja että nykyajan urheilun ja lihashuollon ammattilaiset tietävät tämän.Casey Ryback: -Just joo, kerroppa toki lisää. Tuon sun posti on malliesimerkki siitä, kuinka tietoa etsitään ja luetaan, mutta lukemansa ymmärtäminen ontuu ja pahasti.
"Mielestäni venyttely on urheilumaailman isoin kusetus, mutta voihan siihen haaskata aikaansa jos näkee hyödylliseksi."
Casey Ryback: -Just joo, kerroppa toki lisää. Tuon sun posti on malliesimerkki siitä, kuinka tietoa etsitään ja luetaan, mutta lukemansa ymmärtäminen ontuu ja pahasti.
"Mielestäni venyttely on urheilumaailman isoin kusetus, mutta voihan siihen haaskata aikaansa jos näkee hyödylliseksi."
Mielestäni venyttely on urheilumaailman isoin kusetus, mutta voihan siihen haaskata aikaansa jos näkee hyödylliseksi. Treenin jälkeen verryttely on sitten eriasia.
Onhan tuo nyt ihan paskaa, ettei venyttely vaikuttais lihaskipeyteen treenin jälkeisenä päivänä. Jos vaikka jättää kyykyn jälkeen iltavenyttelyt tekemättä, ei mitään toivoa, että seuraavana päivänä pääsis kävelemään normaalisti. Venyttelemällä lihaskipu on seuraavana päivänä minimaalinen verrattuna siihen, ettei venyttele. Näin ainaki täällä.