Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Moro vaan kaikille! Mulla ois tällanen pieni kysymys: eli nyt oon ruvennu syömään kunnolla tota ruokaa, ja paino noussut viimeisen kuukauddn aikana 4 kiloa. Eli kilo viikossa. Eikä läskiäkään ole tullut yhtään.(vatsalihaksia treenattu entistä kovempaa) Onko tämä liian kova tahti? 176/61->65 14v

Moro vaan kaikille! Mulla ois tällanen pieni kysymys: eli nyt oon ruvennu syömään kunnolla tota ruokaa, ja paino noussut viimeisen kuukauddn aikana 4 kiloa. Eli kilo viikossa. Eikä läskiäkään ole tullut yhtään.(vatsalihaksia treenattu entistä kovempaa) Onko tämä liian kova tahti? 176/61->65 14v
Ei se liian kova tahti oo, kyllä se itestään hiljalleen lähtee hidastumaan tuo painonnousu sitte jossain vaiheessa. Vatsalihasten treenaaminen nyt ei kuitenkaa oo syy siihen ettei läskia suuremmin oo kertyny, vähäsen sitä on kertyny varmastikki, mutta ei silmällä kovin helposti huomaa muutaman millin eroa läskikerrosten paksuudessa.

^^ jos nyt aamusti käyt kusella ja paskalla ja tyhjällä vattalla punnittet, niin kait se joku pari kiloakin voi olla?

henkilöstä riippuen,toki.

Anna mennä vaa.

Moro! Semmoista olisi mielenpäällä millä tavalla aloittaa treenaaminen (lähinnä peruskunto yms...) Lihaskunto on hyvä (vatsat, selät, punnerrukset) menee leikkisästi testien mukaan kiitettävälle tasolle. On vain hieman tuota kumpua tullut ja vähän miestissiäkin löytyy...Mutta ruumiinrakenne on sellainen että ihmiset luulee että tässä on parivuotta salilla tullut käytyä vaikka en edes ole sinnepäin sylkäissytkään.

Ongelma tässä on lähinnä vuorokausirytmi koska teen säännöllistä yövuoroa ja vapaapäivänä on normaali rytmi. Tulee syötyä n. 1-2 kertaa päivässä vapailla ollessa ja töissä olleessa lähinnä leipää + jogurttia. Sokeria ei tule käytettyä kuin kahvissa, limpparia en juo ja silti ei oikein tuo paino tunnu putoavan.

Ite ajattelin lähte tälläisellä kombolla että yövuoron jälkeen salille tunniksi (n. 2-4krt/viikko) Ja vapaalla ollessa muutaman tunnin lenkki. Kuulostaako minkälaiselta ? Jos täällä on joku kuka tekee kanssa säännöllistä yövuoroa niin voisi vähän kertoa mitenkä on mm. hoitanut ravintopuolen.

Ensikertalainen...:rolleyes:

Ei se liian kova tahti oo, kyllä se itestään hiljalleen lähtee hidastumaan tuo painonnousu sitte jossain vaiheessa. Vatsalihasten treenaaminen nyt ei kuitenkaa oo syy siihen ettei läskia suuremmin oo kertyny, vähäsen sitä on kertyny varmastikki, mutta ei silmällä kovin helposti huomaa muutaman millin eroa läskikerrosten paksuudessa.
Jotain tällaista olen itsekin miettinyt. Kyllä se varmasti kohta tippuu siihen 1-2kg/kk.

Mitä tilanteessa tekisi, kun on saatu 8 päivän lääkekuuri, jonka aikana ei suositella käyttävän kalkki-, rautaa sisältäviä tuotteita? Jos en väärää tietoa omista, niin maitotuotteet sisältävät runsaasti kalkkia ja nämä ovatkin suurimpia proteiinin lähteitäni..

Mistäköhän johtuu kun tänään salilla oltuani raskaammat liikkeet kuten tasa- ja vinopenkki sekä pystypunnerrus ei millään meinannut onnistua, normaalit sarjapainot eivät tahtoneet nousta ja lihas tuntui vain puutuvan? Teen 3-jakoista ja nyt muutaman kerran 3on1off päiväjaolla niin onkohan tuo sitten liian usein?

Mistäköhän johtuu kun tänään salilla oltuani raskaammat liikkeet kuten tasa- ja vinopenkki sekä pystypunnerrus ei millään meinannut onnistua, normaalit sarjapainot eivät tahtoneet nousta ja lihas tuntui vain puutuvan? Teen 3-jakoista ja nyt muutaman kerran 3on1off päiväjaolla niin onkohan tuo sitten liian usein?

Oliko treenattavat lihakset vielä kipeät, kun treenasit? Olitko syönyt huonosti ennen treeniä? Itellä tulee vaa välillä sellasia treenejä, että vaikka on paikat palautunnu ja syöty kunnolla niin ei rauta vaan nouse. Ens kerralla sit menee paremmin. Toivottavasti et oo tulossa kipeeks:(

Onko kiertäjäkalvostin tulehtunut, koska jos nostan kädet suorina eteen ja nytkytän ylös ja alas niin tuntuu viiltävää kipua olkapäässä..

Onko kiertäjäkalvostin tulehtunut, koska jos nostan kädet suorina eteen ja nytkytän ylös ja alas niin tuntuu viiltävää kipua olkapäässä..
Ei välttämättä tulehtunut mutta jotain häikkää kyllä voi olla. Mullakin luultavasti on, vihlaisee ikävästi pystypunnerrusta ja sivuvipareita tehdessä, samaten kun kääntää kättä silleen jännästi..

kuinka suuri kalorien vähennys päivää kohden riittää,että paino alkaa tippumaan, ja painoa olisi tiputettavaa noin 4kg. syön perus terveellisesti(vkl menee vähän överiksi syöminen) ja olen reenannut noin 5kk ja harrastan päivittäin liikuntaa(väh.300kcal(päivä). tällä hetkellä syön noin 2000-2200 kcal/d onko liian vähän kaloreita jos tuosta alan vielä vähentämään?
niin ja 17v/180cm/80kg

niin ja tuon kalorilaskuri.fi:n mukaan kulutan noin2500/d liikunnat mukaan luettuina. ja tuo 2000kcal/d taso on ollut käytännössä läpi koko elämän ja aina on ollut muutamia ylimääräisiä kiloja, jotka nyt halua deletoida!

Teoriassahan ihan pienikin määrä alle kulutuksen riiittää, käytännössä se voi vaan olla vaikeaa toteuttaa ja aikaa vievää. 200-500 kaloria alle kulutuksen on ihan hyvä, vaikuttais aika sopivalta tuo sun määräs..

Mul on sellanen homma, että pelkään lihavani nyt kun olen treenannut kuukauden. Syön paljon koska se saa lihakset kasvamaan. Mutta entä jos mulle kertyy sellainen rasvakerros, ettei lihakset sitten edes näkyisi sieltä alta.

Back
Ylös Bottom