Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Eli mul olis 2kpl visaista kysymystä ;D

1) Mitä tarkoittaaa kun ihmiset puhuuu 2-jakoisesta, 3-jakoisesta jne.. niin mitä nuo tarkoittaaa? onko se niin ennä esim 3-jakoinen on tarkoitettu että treenaat koko kropan läpi kolmesssa päivässä? :o

2) Kulmasoutu?

Eli mul olis 2kpl visaista kysymystä ;D

1) Mitä tarkoittaaa kun ihmiset puhuuu 2-jakoisesta, 3-jakoisesta jne.. niin mitä nuo tarkoittaaa? onko se niin ennä esim 3-jakoinen on tarkoitettu että treenaat koko kropan läpi kolmesssa päivässä? :o

2) Kulmasoutu?

1) Ei todellakaan noin, vaan se tarkoittaa sitä että kroppa on jaettu kolmeen osaan. Esim. maanantaina reidet, pohkeet ja perse, tiistaina rinta, ojentajat ja olkapäät ja keskiviikkona vatsa, selkä, forkut ja hauikset. Siinä esimerkki, tosin niin paska jako ettei kannata noin tehdä..

2) http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40916

Mitä mieltä olette, sopiiko 10 km:n juoksu ja voimaharjoittelu yhteen? :)

10 km:n lenkkien juokseminen varmasti vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja polttaa rasvaakin jonkin verran. Mutta miten juokseminen vaikuttaa jalkojen kehitykseen? Varmasti se tiukentaa niitä. Itselläni on ollut aina aika surkeat jalat ja massaa en tahdo saada niihin kunnolla. Erottuvuus on kyllä parantunut varsinkin etureisissä.

1) Ei todellakaan noin, vaan se tarkoittaa sitä että kroppa on jaettu kolmeen osaan. Esim. maanantaina reidet, pohkeet ja perse, tiistaina rinta, ojentajat ja olkapäät ja keskiviikkona vatsa, selkä, forkut ja hauikset. Siinä esimerkki, tosin niin paska jako ettei kannata noin tehdä..
[/url]

Mutta juurihan minä noin sanoin ? :D sanoin etttä kroppa on jaettu kolmeen osaan ja että se treenataan kolmessa päivässä? :o (ma,ti,ke)

Reenaan 4 kertaa viikossa ja olen venytellyt koko kropan joku ~3 tuntia reenin jälkeen 30-60 sekunnin venytyksillä. Onko sillä sen kummempaa merkitystä jos ei aina jaksa/voi venytellä treenin jälkeen vaan venyttelee seuraavana päivänä? Ja onkos tuo tarpeellista venytellä joka kerralla koko kroppa, kuin et niitä lihaksia joita on sinä päivänä treenannut?

Vedän vatsoja nykyään yht.155, 1min tauolla. Sarjoina 35/35/35/25/25. Voiko treenin muuttaa järkevämmäksi=tehokkaammaksi, esim. levypaino rintakehän päälle ja lyhentemällä sarjoja?

Mutta juurihan minä noin sanoin ? :D sanoin etttä kroppa on jaettu kolmeen osaan ja että se treenataan kolmessa päivässä? :o (ma,ti,ke)
Joo, luin väärin, mun moka :) Siis just tolleen että kolmessa päivässä. Luin että koko kroppa kolmesti päivässä, ajattelinki vähä että weeteeäf :D

Joo, luin väärin, mun moka :) Siis just tolleen että kolmessa päivässä. Luin että koko kroppa kolmesti päivässä, ajattelinki vähä että weeteeäf :D

Hihi, ei se mitäään (: virheitä satttuuu (:
millane ois sit paras treeni mul, tarkotan noit jako systeemei jos käyn 3x viikossa salilla? (: olisko se sitten se 2-jakoinen vaiko 3-jakoinen? (:

Hihi, ei se mitäään (: virheitä satttuuu (:
millane ois sit paras treeni mul, tarkotan noit jako systeemei jos käyn 3x viikossa salilla? (: olisko se sitten se 2-jakoinen vaiko 3-jakoinen? (:
1 jakosel lähtisin jos kolmesti käyt etkä mee peräkkäisinä päivinä

Noniin ensimmäisenä postauksena pakkotoistoon, yritin etsiä mutta en varsinaista vastausta löytänyt. Elikäs teen kyykkyä tällä hetkellä niin että laskeudun reisi 90 astetta lattiaan nähden -asentoon, selkä pysyy suorana, jos siitä alemmas yritän niin pyöristyy heti. Teen myös venyttelyjä ja tiedän, että tekniikan pitäisi parantua kunhan tekee enemmän.
Kysymykseni on siis, että onko semmosen 3 cm paksun lankun käyttämisessä kantapäiden alla jotain väärin? En ole käyttänyt, mutta kokeilin äskettäin tyhjällä tangolla ja silloin saan selkä suorana aivan ass to grass niin sanotusti. Kumpi on järkevämpää?

Noniin ensimmäisenä postauksena pakkotoistoon, yritin etsiä mutta en varsinaista vastausta löytänyt. Elikäs teen kyykkyä tällä hetkellä niin että laskeudun reisi 90 astetta lattiaan nähden -asentoon, selkä pysyy suorana, jos siitä alemmas yritän niin pyöristyy heti. Teen myös venyttelyjä ja tiedän, että tekniikan pitäisi parantua kunhan tekee enemmän.
Kysymykseni on siis, että onko semmosen 3 cm paksun lankun käyttämisessä kantapäiden alla jotain väärin? En ole käyttänyt, mutta kokeilin äskettäin ja silloin saan selkä suorana aivan ass to grass niin sanotusti. Kumpi on järkevämpää?

Joo, no tuota lankkua käytetään yleensä jos halutaan painottaa reisillä sitä painoa, mutta en henkilökohtaisesti näe syytä hinkata persettä maahan, pidän tärkeämpänä, että liike pidetään hallituna ja pidetään se paino koko ajan lihaksilla, eikä pietä pausseja toistojen välillä. Eli siis että lihakset joutuu koko ajan tekemään työtä. Toki ei nyt mitään vajaitakaan kyykkyjä ole järkeä tehdä, mutta kohtuus kaikessa. Vaihtele vaikka välillä, että teet lankulla ja ilman...en tiedä vastasinko nyt täysin kysymykseesi, mutta onhan tuossaki jotain......

Kysymykseni on siis, että onko semmosen 3 cm paksun lankun käyttämisessä kantapäiden alla jotain väärin? En ole käyttänyt, mutta kokeilin äskettäin tyhjällä tangolla ja silloin saan selkä suorana aivan ass to grass niin sanotusti. Kumpi on järkevämpää?

itsehän pilkunnussijana väittäisin että kannattaa laskea reidet 180 astetta lattiaan nähden, ja kulma sääreen nähden 90 astetta. koska jos reisi on 90 astetta lattiaan nähden niin eikö se osota sillon suoraan lattiaan ? :hyper: korjatkaa jos oon tyhmä.

180 astetta on puoliympyrä, 90 astetta on "neljäsosa-ympyrä", eli käsittääkseni tuossa tapauksessa reisi olisi täysin vaakasuorassa, eli samansuuntainen lattiaa myöten.

Tai sitten mä oon tällänen :david:

Dubbel-postia pöytään..

Tästä on varmaankin ollu jo puhetta, mutta eikö rahkan periaatteessa voisi korvata maidolla? Vetää vaan kolme kertaa enemmän niin saa saman verran proteiinia, eikä (rasvattomassa) maidossa niin kamalasti noita hiilihydraattejakaan ole...

Maku kun on vaan niin eri luokkaa, maitoa menis mulla miten paljon tahansa mutta aina saa sitten tapella ihtensä kanssa että rahkapurkki menee alas.

Back
Ylös Bottom