Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mass recovery lähtee tilaukseen. Treenaan 3-4x viikossa. Painoa 65kg. Paljonko tuota pitäisi ottaa? Suositus tuossa on 65g 1-2x päivässä. Oon ajatellut et jos vetäis sen 100g heti treenin jälkee ja väliäpäivinä ei olleskaan. 100g sisältää 48g hiilarii ja 40g protskuu. Onko toi riittävä/sopiva määrä, noin pieni kun olen :)

Tuo on ihan passeli määrä palkkariks.

En nyt ole täysin aloittelija enää, mutta olisi aika muokata vähän reeniohjelmaa, joten kysymys kuuluupi: Onko järkeä treenata ensin kaksi päivää massaa ja sitten kaksi päivää voimaa? Vaikka massaa olen jo kiitettävästi saanut, niin vaikuttaako tuo voimatreeni paljonkin massan hankkimiseen vai vaikuttaako ollenkaan?

^^ kyllä se hyvää vaihtelua tuo. Ja massa ja voima kulkee käsi kädessä, eli massatreeni auttaa voimatreeniin ja päinvastoin.

Muutenhan pelkkää massatreeniä tekevät olisivat saatanan isoja mutta heikkoja
ja pelkkää voimatreeniä tekevät saatanan vahvoja mutta pieniä....

Eikä se nyt oikeesti niin mee , eihän ;) ?

kirjaimellisesti iso ongelma on maha..ollut siis aina=) eli nyt olen 4kk käynyt salilla. treenaan 2-jakoisella 4 kertaa viikossa ja syön sen minkä kulutan (toisinaan). Kaukaistulevaisuuden tavoite on bf-kisat. Eli ongelmaan siis. Koko tämän ajan kun olen reenannut niin mahani on vain kasvanut. mieheni huomautti tuossa yksi päivä että olenko varma etten ole raskaana??!! En olisi muuten näin hysteerinen, mutta sain juuri tuota mahaa hieman pois ja nyt on todella sen näköinen kun olisin 6kk raskaana. Kaikki sanoo että kyllä se roppa rupee muotoutumaan oikein, mutta kuuluuko asiaan alussa pyöristyminen?

Paljos tuo 100g on deseinä? Jostain kun etsiskelin niin arvioisin että semmonen 1,5dl, mutta kysytään nyt täältä viel nii ei tuu ihan vääriä määriä kiskottuu

Paljos tuo 100g on deseinä? Jostain kun etsiskelin niin arvioisin että semmonen 1,5dl, mutta kysytään nyt täältä viel nii ei tuu ihan vääriä määriä kiskottuu

100g mitä? Gramma ja kilogramma ovat painon mittayksiköitä, desilitra ja litra taas tilavuuden, joten aineen rakenne vaikuttaa siihen aika huomattavasti.

Yleensä kaikkien tuotteiden pakkauksissa on mainittu, paljonko 1dl kyseistä mömmöä painaa, tai montako desilitraa 80g tai 100g tuotetta on. Esimerkiksi 3/4dl maustettua heraa näyttäisi painavan n. 33g.

Jos mukana tullut annosmitta on sama kuin mass whey paketissa (0,7dl) nii lyöt kolme semmosta palkkariin niin siitä tulee noin 100g parin gramman heitolla

Kuinka paljon olisi fyysisillä töillä mahdollista saada voimatasoja nostettua noin suurinpiirtein ja jos syö yli kulutuksen, niin voiko saada lihasmassaa?

Itsellä alkaa olla keinot todella vähissä. Paino on noussut kilon viime viikosta, mutta yhtään lihasta siinä ei ole. Voimatasot eivät ole yhtään nousseet kolmen viikon aikana.

Puolentoista kuukauden treenit on epäonnistunut täydellisesti. Oikeastaan mikään ei ole sujunut, voimatasoissa olen useita kymmeniä kiloja jäljessä. En vain yksinkertaisesti tiedä, mikä enää auttaisi. Aina kun pitää jotain vähänkin raskaampaa nostella, niin voimat eivät vain riitä.

Kuinka paljon olisi fyysisillä töillä mahdollista saada voimatasoja nostettua noin suurinpiirtein ja jos syö yli kulutuksen, niin voiko saada lihasmassaa?

Itsellä alkaa olla keinot todella vähissä. Paino on noussut kilon viime viikosta, mutta yhtään lihasta siinä ei ole. Voimatasot eivät ole yhtään nousseet kolmen viikon aikana.

Puolentoista kuukauden treenit on epäonnistunut täydellisesti. Oikeastaan mikään ei ole sujunut, voimatasoissa olen useita kymmeniä kiloja jäljessä. En vain yksinkertaisesti tiedä, mikä enää auttaisi. Aina kun pitää jotain vähänkin raskaampaa nostella, niin voimat eivät vain riitä.
Sellanen ohjenuora ku otat esim ruokaa kaapista ni teet sillä vaikka hauiskääntöjä tai olkapäitä varmasti lisää voimatasoja ja lihaskasvua!

ei prkl nyt alkaa mennä hermot,olkapäät eivät kasva sitten millään:curs: aivan sama kuinka paljon tai vähän niitä treenaa niin mitään ei tapahdu vaikka miten niille antas runtua tai koittaa tuntumalla tehdä niin ne ei kasva sitten millään:itku: jos jollain olis joitan hyviä vinkkejä niiden kasvattamiseen niin olen kuulolla.

ei prkl nyt alkaa mennä hermot,olkapäät eivät kasva sitten millään:curs: aivan sama kuinka paljon tai vähän niitä treenaa niin mitään ei tapahdu vaikka miten niille antas runtua tai koittaa tuntumalla tehdä niin ne ei kasva sitten millään:itku: jos jollain olis joitan hyviä vinkkejä niiden kasvattamiseen niin olen kuulolla.

Mitä olet tehnyt olkapäille tähän asti? Itsestänikin tuntuu etteivät olkapäät kasva, vaikka mitä tekisi, mutta kaipa nuokin ovat hieman kasvaneet. Sarjapainot noussut kuitenkin pystypunnerruksessa paremmin kuin missään muussa liikkeessä. Olkapäiden lihakset eivät tosin erotu kovinkaan helposti, jos rasvaa on edessä.

Mitä olet tehnyt olkapäille tähän asti? Itsestänikin tuntuu etteivät olkapäät kasva, vaikka mitä tekisi, mutta kaipa nuokin ovat hieman kasvaneet. Sarjapainot noussut kuitenkin pystypunnerruksessa paremmin kuin missään muussa liikkeessä. Olkapäiden lihakset eivät tosin erotu kovinkaan helposti, jos rasvaa on edessä.
no kaikenlaista on kokeiltu,pystäriä tangolla ja kässäreillä,vipareita eteen,taakse,sivulle,erilaisia soutuja ja taljassakin on jotain kokeiltu mutta ei tulosta.itselläni huomaa kyllä selvästi että ovat pahasti jälessä:(

Jos reeniohjelmana on tämän näköinen niin uskaltaako viikkoon vielä heittää 3x HIIT välipäiville, vai uhkaako ylikunto tai liiallinen rasitus jne?

Maanantai
Etureidet
Kyykky: 4 sarjaa (12, 8, 6, 3)
Jalan ojennus: 3 sarjaa (10, 8, 6)

Takareidet
Maaten jalan koukistus: 3 sarjaa (10, 8, 6)

Pohkeet
Pohkeet seisten: 3 sarjaa (15, 12, 8)

Keskiviikko
Rinta
Penkkipunnerrus: 4 sarjaa (12, 8, 5, 5)
Dippi lisäpainoilla: 3 sarjaa (10, 8, 6)

Olkapäät
Pystypunnerrus istuen: 3 sarjaa (10, 8, 6)
Vipunostot sivuille: 3 sarjaa (12, 10, 8)

Ojentajat
Ranskalainen punnerrus maaten: 3 sarjaa (10, 8, 6)
Ojentajapunnerrus taljassa: 3 sarjaa (10, 8, 6)

Perjantai
Selkä
Maastaveto: 5 sarjaa (20, 15, 12, 8, 2)
Kulmasoutu: 3 sarjaa (8, 6, 6)
Leuanveto myötäotteella: 3 sarjaa (10, 8, 6)

Hauikset
Hauiskääntö tangolla: 3 sarjaa (10, 8, 6)
Hauiskääntö istuen käsipainoilla: 3 sarjaa (10, 8, 6)

Suosittelisin vain kahta HIITiä viikkoon. Aika rankan näköinen treeni jos olet painoa tiputtelemassa, eli energiaakaan ei löydy samalla tavalla kuin plussakaloreilla mentäessä. Lihakset tarvitsevat lepoa, vaikkei kasvua tulekaan miinuskaloreilla olemaan.

Olen käsittänyt, että unen aikana kehittyy jotakin kasvuhormonia tjsp. kehossa? Eli voi kuulostaa hieman tyhmältä, mutta kumpi on järkevämpi (Jos siis pakko valita, tälläisiä tilanteita tulee aina silloin tällöin):

Mennä reenaamaan huonoilla yöunilla väsyneenä, sitten reenin jälkeen kunnolla ruokaa ja kunnon yöunet.. Vai hyvillä edellisen pv:n yöunilla reenaamaan, vaikka tietää että seur. yö tulee olemaan lyhyt ja huonoilla yöunilla? Ymmärsikö kukaan :D

Back
Ylös Bottom