Jos haluat laihduttaa ja säästää lihoja niin, että putoava paino on pääosin rasvaa niin kyllä siellä salilla kannattaa ravata sen 3 kertaa viikossa vähintään, mielellään enemmänkin. En katsonut mistään kuinka usein käyt, mutta tuo on ainakin suositeltava määrä. Itse kävisin varmaan sen 4-5 kertaa + aerobiset päälle.
Jollain -500kcal /vrk pääsee 2kg/kk tiputustasolle joka on varmasti yleisin suositeltu. Tuota voi vielä laskea (enemmän miinuksille) jos ylipainoa on runsaasti, mutta jos kyse on muutamista kiloista niin ehkä järkevin pitää tuolla -500/vrk.
Treenaaminen ei sinällänsä muutu laisinkaan, paitsi vittumaisemmaksi kun ei jaksa, eli on ehkä suositeltavaa vetää vähän lyhyempää sarjaa ... jotain 6-12 maksimissaan, mutta ... tähänkin löytyy varmasti lähes yhtämonta variaatiota ja tapaa kuin on ehdottajaakin. Siltikään ei kannata hinkuttaa ylipitkiä sarjoja kun sitä energiaa ei kropassa liioin ole miinuksilla mentäessä.
Siis en ole todellakaan ylipainoinen, mutta haluaisin olla mahdollisimmassa timmissä ja vahvassa kunnossa.
Six pack jne. näkyy hyvin, läskiä ei ole melkein yhtään. Kun en tosiaan ole kuin 178cm n. 71kg.
Joskus olen painanut n. 74kg, kun söi ja pumppasi paljon. En kuitenkaan pitänyt itsestäni tuon kokoisena, tosin läskiäkin silloin oli vähän enemmän.
Eli haluan olla mahdollisimman voimakas, mutta kuitenkin, että paino on tuossa 70-71kg. Eli kaikki paino olisi lihasta, mitä se nyt jo oikeastaan on, mutta haluan lisää voimaa.
Otetaan esimerkkinä Bruce Lee, mies painoi 61,23-63,5kg ja 171cm pitkä. Silti uskomattoman voimakas.
Joten kun treenini on jo nyt itselleni hyvä, jota jaksaa mielellään tehdä (olen hakenut tätä neutraalista tasapainoa jo kauan ja luulen, että nyt se löytyi), niin kiinnostaa vain tuon voiman saaminen ja siinä samassa lihaskunnon ylläpito. Sitä haen nyt salilta.