Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko halvoissa perus-heraproteiinivalmisteissa kaseiinia?

Tein meinaan äsken ketoosidieetille sopivan palautumispirtelön pakastemustikoista, kookosmaidosta ja herajauheesta (+ vettä), mutta luin intttternetistä että kaseiini sitoutuu marjojen flavonoideihin jolloin niiden terveyshyödyt nollautuvat.
Tää jäi edelliselle sivulle joten lainasin sen tänne. Tietääkö joku?

Mitenkäs hyvänä ravintona juustoja pidetään? Ostin tuossa eilen leipäjuustoa(ainoa juusto jota voin syödä sellaisenaan) n. 10 euroa kilo ja näyttäisi sisältävän ~20g proteiinia ja rasvaa per 100g. Kuulostaa kalliilta, mutta todellisuudessa tuo on samanhintaista kuin proteiinipatukat ja paljon ruokaisampaa. Pysyy nälkä helposti poissa 3 tuntia kunnon juustosiivun jälkeen ja on aika hyvääkin.

Löytyyhän juustoja hyvin vähä rasvaisiakin (esim 5%), joissa kolmannes (33%) painosta on proteiinia. :thumbs:

kuinka paljon kreatiinia ja qlutamiinia tulisi laittaa palkkariin? desi heraa, desi maltoa ja teelusikallinen kreatiinia ja qlutaa?

^ Suunnilleen, jep. Ei sen kanssa tarvitse kauhean tarkka olla.

Elasto, kiitos. Teenpä noita kookosmaito-pakastemustikka-herapirtelöitä sitten jatkossakin. :)

No niin tarttis tosi pikasen vastauksen. Nakit ollu jääkaapissa 5pv suunilleen ilma tiivissä rasiassa, mutta kun keitin ja huomasin nii ovat tummuneet aika paljon, nii ovatko nämä vielä syötäviä vai ei ? Kerkesin sotkea jo ressinkiä päälle nii ei ainakaan pysty haistamaan mitään kummalisempaa...

kreatiini

olen nyt käyttämässä ensimmäisen kerran kreatiinia.

kuuluisiko koko satsi ottaa kreatiinia ennen harjoitusta, koska paketissa luki että ennen treeniä se 5g,

mutta kun oon täällä lukenut juttuja niin monet sekoittaa sen palkkariin ja nauttii vasta sitten..
pääseekö aine oikeuksiinsa jos se nautitaan vasta reenin jälkeen.. eli vedetäänkö siis se 5g mielellään ennen reeniä vai kuinka?

aijaa...

mut onks siitä kreatiinista sit mitää hyötyä vasta reenin jälkeen ku eiks sen idea ole mm. et se tois lisää tehoja sen lisäks et se ehkäisee lihaskataboliaa?

mut onks siitä kreatiinista sit mitää hyötyä vasta reenin jälkeen ku eiks sen idea ole mm. et se tois lisää tehoja sen lisäks et se ehkäisee lihaskataboliaa?

on hyötyä

kun nyt taas on alottanu treenamisen ja haluan tiukemmaks ja tota mahaa pois mutta samalla myös isommat lihakset ois kiva! nii kannattaako nyt eka alkaa diettailee ja sit kasvattaa lihasta vai toiste päin. että syyä saatanasti ja ollaan entistä läskimpiä ja sitte laihdutetaan homona :D

kun nyt taas on alottanu treenamisen ja haluan tiukemmaks ja tota mahaa pois mutta samalla myös isommat lihakset ois kiva! nii kannattaako nyt eka alkaa diettailee ja sit kasvattaa lihasta vai toiste päin. että syyä saatanasti ja ollaan entistä läskimpiä ja sitte laihdutetaan homona :D
Jos ennenkin olet treenannut niin itse lähtisin liikkeelle jostain noin +-0 kaloreista. Puhdasta bodysafkaa vaan naamariin ja jättää kaiken paskan pois. Lihasmuistin avulla saat kyllä vanhoja lihoja takas eikä läskiäkään pääse turhaan kerääntymään, niin kunnon pitäisi jonkun ajan päästä näyttää jo hieman erilaiselta. Riippuu tietenkin kuinka huonoon kuntoon olet itsesi päästänyt ja kuinka pitkä tauko on ollut. Sen jälkeen kun vanhat lihat on tullut takaisin niin läskin määrästä riippuen ehkä ottaisin vielä pienen dieetin perään, jotta pääsee niistä läskeistä vielä eroon ja pääsee takomaan lihaa kroppaan mikä on jo oikeasti kunnossa eikä mitään pullamössöä. Siitä sitten voisi ottaa maltillista massakautta ihan turvallisesti. Tää nyt oli vaan mun mielipide miten itse asian tekisin, mutta tapoja on monia. Pitäisi vähän tietää tarkemmin mitä juuri SINÄ haluat.

Olisiko jollakin laittaa linkkiä joihinkin tutkimuksiin tai artikkeleihin, joissa käsitellään tutkimusten pohjalta lisäravinteiden (sis. kaikki lisäravinteet) käytön yleisyyttä ihmisten keskuudessa esim. Suomessa? En tunnu itse löytävän..

Tutkiskelin vähän netistä noita GI-juttujua. Leipä ilmesesti nostaa sokereita erittäin paljon, mutta hedelmissä oleva fruktoosi oli todella alhainen. Voiko siis kaikkea missä on makeutusaineena fruktoosia syödä dieetilläkin huoletta? eli omenat, päärynät, mandariinit ym on hyvää evästä, vaikka sokeria niissä on paljon.

Back
Ylös Bottom