Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

ehkä vähän offtopic mutta kysytään kuitenki.. ku joutuu aina välistä seiskalta aamulla mennä salille nii mitä sitä ennen kantsis syyä? tänään join kaks kuppia kahvia kahvia ja lähin salille vääntää g6:sta ja meinas taju lähteä pariinki otteeseen..

Jos mahollista veä vaikka vähä puuroa, jotai protskupitosta esim. tonnikalaa, raejuusto tai protskudrinkki ja sit vaikka banaani. Pääasia se, että saat tarpeeks protskuu ja hiilareita toi pelkkä kahvi ei tosiaakaa ole hyvä.

ehkä vähän offtopic mutta kysytään kuitenki.. ku joutuu aina välistä seiskalta aamulla mennä salille nii mitä sitä ennen kantsis syyä? tänään join kaks kuppia kahvia kahvia ja lähin salille vääntää g6:sta ja meinas taju lähteä pariinki otteeseen..

Kun tuli aiemmin käytyä aamulla salilla aina 6:30 alkaen, niin join kotona lähtiessä lasin mehua ja otin vähän jugurttia/rahkaa tai jos oikein karmea nälkä oli, niin lisäksi pienen ruisleipäpalan. Salilla sitten join todella runsaasti vettä ja treenin päälle palkkari + aamukahvi salilla heti treenin perään. Kahvi on diureetti eli pyrkii poistamaan nestettä kehosta, joten pääkipu voi olla ihan nestehukkaakin. Tai sitten vaan on tullut ponnisteltua liikaa :D

Tämä aamusyöminen on tietty aika henkilökohtainen juttu eli mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toselle. Itse tuli useamman vuoden aikana koetettua vaikka sun mitä eli lähdettiin täydellä puuromahalla salille tai toisessa ääripäässä tyhjällä mahalla, joten tuollaiseksi se sitten jalostui...

On tuo kuitenkin sen vertas raskas ohjelma, jotta kun tuon kunnolla tekee niin kyllä sitä aika piipussa aina treenien jälkeen on. Maastavedon lisääminen vielä tuohon luulisi käyvän jo aika raskaasti keholle pidemmän päälle. Eikäs tuo enää ole arskan kultainen kuusikko jos siihen lisää sen seitsemännen tai kahdeksannen liikkeen ;)

Kuten joku sanokin, mieltymyksensä kullakin.. Itse kun kävin kesällä aina 07:00 hujakoilla salilla, en olisi voinut kuvitellakaan reenaavani ilman kunnollista aamupalaa alla. Ei vaan riittäisi potku millään kahdella kupilla kahvia.. Kunnon mätöt alle niin joha kulkee kellosta riippumatta :)

Ite lopetan G6-ohjelman. mulla on treenissä työvuoren takia 8-päivän kierto ja 3-treeniä 8-päivään ei riitä! ja toiseksi vaikka otin G6-pari lisä liikettä niin treeni ei ole tarpeeksi kovaa.

Ite lopetan G6-ohjelman. mulla on treenissä työvuoren takia 8-päivän kierto ja 3-treeniä 8-päivään ei riitä! ja toiseksi vaikka otin G6-pari lisä liikettä niin treeni ei ole tarpeeksi kovaa.

1. Treenin kovuus on treenaajasta kiinni - ei ohjelmasta.
2. Miksei 8-päivän kiertoon voi tehdä 4 treeniä?

Jees. Teen tästä nyt kylmänviileän 3kk testisuorituksen ja postaan tänne sitten ennen-jälkeen kuvat ja aamupainot samoille kuville. Olen reenannut jo nelisen vuotta, mutta olen hajottanut itseäni tasaisesti salilla, lätkässä, säbässä tms virikkeessä = lyhempiä ja pidempiä taukoja toisen perään. Intinkin kävin tässä välissä, ja intissä paino tippu 92 -> 80 kg:hen. Nyt on sitten tullut reilu puoli vuotta reenailtua vähän niin ja näin, teen fyysisesti helvetin raskasta duunia ja pitäs ens vuoden jefu-kautta varten alkaa painoa nostelemaan sinne 95-100 akselille. (Nyt aamupaino ~84kg)

Olen siis täydellinen testinukke, kokemusta reenaamisesta on jo sen verran että tiedän mikä mulla toimii ja missä, ja olen vetänyt kohtalaisen kovat miinukset viimeset 18kk. Käytännössä on kroppa nollattu ja pitäs taas ottaa nousua back to the basics-tyylillä.

Operaatio "dorkalle pala":

Otan itestäni siis mittoja ja painon, muutaman kuvan, vedän kultaista kuusikkoa arskan malliin muutaman kuukauden -lisään pohkeet ja boostailen siimoja kerran tai pari TTT:llä- ja teen samat mittaukset uudestaan. Postaan sitten tänne sellaisen raportin josta apinankin pitäisi ymmärtää mitä on tuon kauden aikana tapahtunut. Saadaan mustaa valkosella ainakin siitä miten tämä metodi puree meihin mikki- ja vinkuheinä-sarjassa painiville. Ei muuta. Palataan astiaan 3kk päästä.

No niin, 3kk mennyt eli kuvat ja raportti pöytään?

Itestä on tuntunu, että jalat ei oo kasvannu reilun kahden kuukauden aikana yhtään, ainoastaan tulleet pirun tiukiksi, jännitettäessä hädin tuskin kykenee nipistämään. Aattelin, että pakko kai niihin on mittaakin alkaa jossain vaiheessa tulemaan kun noin jo ovat nahoissaan ahtaalla.

Tänään sitten sovittelin vanhaa tarrallista polvitukea eikä se piru aikonutkaan mennä enää polven yläpuolelta ympäri asti! Kesällä sitä vielä käytin. Kyykky rules! :rock:

Aloitin ohjelman tänään, mutta lisäsin pohjeliikkeen, eli nyt olisi kolmena päivänä viikossa treenit ja jokaiselle päivälle seitsemän liikettä. Kaksi lihasryhmää minua huolestuttaa ja nämä ovat takareidet sekä sivuvatsalihakset. Kuinka vältän, etteivät nämä lihakset jäisi jälkeen?

Tee ensin nuo kuusi pääliikettä ja sitten kikkaile pienten vitkutusten kanssa. Eihän se ole kiellettyä treenata myös lihaksia jotka eivät tarpeeksi osumaa saa tuossa treenissä. Ihan hyvin voit tehdä vatsoille varsinaisen treenin jälkeen vielä jotain.

Itse käytän joskus treenin jälkeen(pyrin tekemään kaiken tunnin sisään) n. 10 minuuttia mm. syvien vatsojen ja kylkien treenailuun. Muutenkin sovellan ohjelmia itselleni sopiviksi, esim. penkkiä teen käsipainoilla ja hauisliike vaihtelee fiiliksen mukaan.

Ota joku toinen ohjelma jos olet huolissasi muutaman kuukauden rykäsyn aiheuttamasta lihasepätasapainosta. Ei se ohjelman nimi sitä lihasta kasvata :D

Oikein nyt kans ymmärrä miks kaikki haluu tehä AHNULDIN kultaista kuusikkoa ja kuitenkaan ei sitten halua tehdä sitä.

Ota joku toinen ohjelma jos olet huolissasi muutaman kuukauden rykäsyn aiheuttamasta lihasepätasapainosta. Ei se ohjelman nimi sitä lihasta kasvata :D

Oikein nyt kans ymmärrä miks kaikki haluu tehä AHNULDIN kultaista kuusikkoa ja kuitenkaan ei sitten halua tehdä sitä.

Ja miks kaikki on huolissaan siitä, että joku lihasryhmä jää 2kk aikana (tai kuinka kauan sitten päättääkään G6:sta vatvoa) niin helvetikseen jälkeen, että siitä pitäis taas täällä itkeä?

--> Ei jää!

Ja todennäkösesti suurimmalla osalla täällä (minä mukaanlukien) joku lihasryhmä on jo jäljessä, eikä siitä olla edes tietoisia.

Ps. Varsinkin jotkut sivuvatsalihakset, wtf? Jos ei koko korsetti jokseenki aktivoidu jo kyykyissä niin kumma homma. Lisäät ne sinne loppuun tai olet tekemättä. Kyllä ne hittiä saa tässäkin.

Voihan sitä jotain lopuksi näperrellä jos vielä virtaa riittää. Itsekin olen välillä syyllistynyt tekemään Arnoldin hopeista seiskaa tai jopa pronssista kasia, mutta runko oli kaksi ekaa kuukautta tiukka kultainen kuusikko. Itse olen tehnyt tehnyt silloin tällöin pohkeita, ranteita jopa lonkan loitontajia (joo, tää on juoksijajuttuja) ja joskus pelkkä keskisormen ojentajan tiukka ykkönen kuntosalin omistajan suuntaan, niin saa ottaa vielä pienen loppuspurtin parkkipaikalle.

Nyt olen ottanut alkulämmittelyn lopuksi pari rinnallevetosarjaa liikkeeseen totuttelemiseksi. Se tulee kuitenkin olemaan yksi seuraavan ohjelman liikkeistä. Hyvä treenata suoritustekniikkaa ennen kuin lataa isompia painoja.

Arskaa noudatin siis suht orjallisesti 2 kk, minkä jälkeen tein ohjelmaan ihan pientä motivaatiota lisäävää modifiointia, jota voi sitten arvostella täällä.

mihin ohjelmaan porukka on siirtyny tän jälkeen? tod. näköisesti alan neljä kertaa käymään salilla tän ohjelman jälkeen, nii oisko kaks jakonen järkevin sit? nelijakoises tuntuu vähän ettei lihakset saa tarpeeks runtua ku on nyt yks jakosella tehny..

Kyllähän tällä tuloksia saa, tosin ite oon vasta muutaman kuukauden salilla käynyt joten melkein millä vaan saa luultavasti tuloksia, mutta eipä siinä. Ite tykkään ohjelmasta paljon, saa koko kropan aina koville, vaikka ei ihan piippuun vetäisikään. Pian 2kk ohjelmaa käyttänyt ja painot noussu joka liikkeessä mukavasti, ihan yllätyin kun selailin salikirjaani tuossa. Sarjapainot noussu penkissä 10kg, kyykyssä 20kg (+jalkaprässissä 30kg), ylätalja 10kg jne.

Ja kiloja tullu myös painoon noin 3-4kg.

Tänään pitäisi aloittaa tämä ohjelma, saas nähdä. Tai piti aloittaa jo tunti sitten, mutta aukeaakin sali vasta klo 12. Mitään erityisiä tipsejä, mitä ensikertalaisen pitäisi ottaa huomioon?

Muista ainakin että sarjojen aikana painot eivät muutu. Esimerkiksi kyykyssä itselläni eka sarja tuntuu liiankin kevyeltä, mutta viimeisen kohdalla onkin jo rankkaa. Eli valitse sarjapainot siten että jaksat veivata samalla painolla viimeisenkin sarjan kunnolla.

Back
Ylös Bottom