Esimerkkitilanne: Jos saa vaikka 1500 käteen, 250e menee vuokraan, 200 ruokaan, 20€ bussilippuun(jos edes tarvis) loput "ylimääräseen". Pulloja toki saa kerätä niinkun ite oon tehny vuosia jos nään ohimennen. Muutama euro sekin on kuussa ja sitä ei verottaja vie, se on varmaa.
Niin, mulla ei ole ikinä ollut kesätyötä, josta jää 1500 € käteen. Ensimmäiset kesätyöt maataloushommissa toivat varmasti alle tonnin, en muista koska tämä oli markka-aikana. Sitten oli jotain 1200, 1300 € brutto. Hyvä kun nytkään jää tuota 1500 käteen, vaikka olen "oikeissa" töissä, tosin nyt olen valmistunut niin en tietenkään asu enää opiskelija-asunnossa enkä saa bussilipusta alennusta. Jotain pientä on toki jäänyt aina säästöön, mutta ei mitään tonnia.
edit. toki jokainen laittaa säästöön sen verran mitä jää, mutta oman tuttavapiirin vertailuasteikolla olen tehnyt aikalailla opiskelijoille tyypillisiä hommia. Erittäin hyvä, jos mahdollisimman moni saa niin hyvän kesätyön, että sen tuotoille elelee mukavasti yli talven; itse en tällaisiin ole juuri törmännyt. Olen saanut nämä pennoset kuitenkin riittämään sitten jostain tinkimällä.
Haastateltu vanhempi konstaapeli lienee sanonut ylinopeudesta jotain tyyliin "Tämä on liikenneturvallisuuden vaarantamista, ja vakavaa piittaamattomuutta", joista ensimmäinen on epäilty rikos ja toinen luonnehdinta tapauksesta, ts. ajamisesta 99 kilometrin tuntinopeudella alueella, jossa nopeusrajoitus on 50 km/h.
.