Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu sen mäkin tajuan, mut eihän kukaan itseään kunnioittava ihminen blaa blaa.. mut koska mua ohjaa sisäinen moraali blaa blaa.. En lunttaa tentissä, enkä varasta kaupasta, blaa blaa.. Ja vaikka kukaan muu ei tietäis, että oisin luntannu, varastanu, huorannu tai pettäny, niin itse en tollaisten tekemisten jälkeen itseni kanssa kykenisi elämään.
Eihän siinä mitään jos haluaa tehdä ja on sinut sen kanssa, mutta tämä:
"Opiskelijoiden tekemä seksityö osoittaa, miten ahtaalle opiskelijat on ajettu."
Tuet on ihan ok, ketään ei ole ahtaalle ajettu, ite se tehdään![]()
Kyllä mä voisin jollekkin vanhemmalle rouvalle antaa vähän patukkaa jos siitä saisi sen 500e

Mä olen ainakin aina onnistunut saamaan töitä tarvitessani. Helppoa se ei oo aina ollut löytää, ja joistakin työtehtävistä on ollu glamour kaukana (mm. vartijan hommat ei ihan ollu mua varten), mut olen tehny niitä hommia, mitä on työkkärin sivuilla tarjolla kulloinkin ollu. Ja aina on ollu jotain. Nyt on vissiin vaan kyse siitä, että ei oo tarpeeks fiinejä töitä tarjolla....:curs:
Tarkotin tietenkin kaikkia tukia yhteenlaskettuna eli opintotuki+asumislisä.Ööö, ei ole. Ei ole useimmissa tapauksissa edes yhdessä asumistuen kanssa. Nopeasti laskettuna opintotuki + asumistuki voi maksimissaan olla karvan verran alle 500 €. Ja sitten kun katselee vaikkapa stadin vuokratasoa niin saa olla aika velho, että vuokran jälkeen jää käteen 400 €.
Suomessa oli elokuun lopussa 269 500 työtöntä työnhakijaa. Mut kyllähän näille kaikille töitä löytyis, mut kun ei vaan paskaduunit kelpaa...:jahas: Vois lakkauttaa kaikki tuet työttömiltä saman tien, kun se kerran on vaan omasta laiskuudesta kiinni että töitä ei löydy.Mä olen ainakin aina onnistunut saamaan töitä tarvitessani. Helppoa se ei oo aina ollut löytää, ja joistakin työtehtävistä on ollu glamour kaukana (mm. vartijan hommat ei ihan ollu mua varten), mut olen tehny niitä hommia, mitä on työkkärin sivuilla tarjolla kulloinkin ollu. Ja aina on ollu jotain. Nyt on vissiin vaan kyse siitä, että ei oo tarpeeks fiinejä töitä tarjolla....:curs:
Jos ei halua tinkiä elintasostaan, pitää tehdä töitä koko ajan opintojen ohella. Mut se nyt on mun mielestä ihan ok. Tuohon noi työtehtävät vaihtelua paahtamisen keskelle.

Suomessa oli elokuun lopussa 269 500 työtöntä työnhakijaa. Mut kyllähän näille kaikille töitä löytyis, mut kun ei vaan paskaduunit kelpaa...:jahas: Vois lakkauttaa kaikki tuet työttömiltä saman tien, kun se kerran on vaan omasta laiskuudesta kiinni että töitä ei löydy.
Suomessa oli elokuun lopussa 269 500 työtöntä työnhakijaa. Mut kyllähän näille kaikille töitä löytyis, mut kun ei vaan paskaduunit kelpaa...:jahas: Vois lakkauttaa kaikki tuet työttömiltä saman tien, kun se kerran on vaan omasta laiskuudesta kiinni että töitä ei löydy.
Ai niin, mä unohdin tän yleisesti tunnetun faktan, että jokainen opiskelija saisi töitä milloin tahansa. Esim täällä Jyväskylässä on yli kymmenen prosenttia työikäisistä työttömänä, mutta kaikille 15000:lle opiskelijalle kyllä olisi töitä milloin tahansa.Nyt puhuttiin yliopisto-opiskelijoista, joilla yleisesti ottaen on paremmat mahdollisuudet työllistyä, kuin jollain 55-vuotiaalla perämettässä asuvalla.
Jep. Tästä voimme aukottomasti päätellä, että jokainen työtön saisi töitä jos tahtoisi.Ja olen ollut työkkärissä töissä ja siellä joukossa on paljon tyyppejä, jotka a) ei ole työkykyisiä ja b) ei oikeesti halua töitä. Työnantaja soittaa työhaastattelun jälkeen ja ilmottaa, että tyyppi kieltäytyi.

Ja velka nyt ainakin ennen on tavattu joutua maksamaan takaisinkin....... Ja voihan ne työkkärin täditkin siirtää rahoittamaan elämänsä lainalla, ei nekään yhteiskunnalle mitään tuota. Ainakin palkka pitäisi luonnollisesti tiputtaa johku 1500e/kk, varmasti tulijoita riittäisi silti, ja en usko etteikö sitä ny kukatahansa täysillä valoilla kulkeva täti opi.Niin voi. Äsyttää vaan kun yleisesti väitetään että opiskelijoille löytyisi aina töitä, kun ei tämä ainakaan kaikissa kaupungeissa pidä paikkaansa. Täälläkin kun on alle satatuhatta asukasta ja sitten keväällä 15000 ihmistä etsii itselleen kesätyöpaikkaa, niin ei niitä ihan kaikille yksinkertaisesti ole, vaikka kuinka olisi valmis ottamaan mitä tahansa duunia.Matti: Voihan opiskelija rahoittaa opintonsa lainallakin.
Niin voi. Äsyttää vaan kun yleisesti väitetään että opiskelijoille löytyisi aina töitä, kun ei tämä ainakaan kaikissa kaupungeissa pidä paikkaansa. Täälläkin kun on alle satatuhatta asukasta ja sitten keväällä 15000 ihmistä etsii itselleen kesätyöpaikkaa, niin ei niitä ihan kaikille yksinkertaisesti ole, vaikka kuinka olisi valmis ottamaan mitä tahansa duunia.
Esimerkkitilanne: Jos saa vaikka 1500 käteen, 250e menee vuokraan, 200 ruokaan, 20€ bussilippuun(jos edes tarvis) loput "ylimääräseen". Pulloja toki saa kerätä niinkun ite oon tehny vuosia jos nään ohimennen. Muutama euro sekin on kuussa ja sitä ei verottaja vie, se on varmaa.Jos mulla olisi joskus ollut kesätyöpaikka, josta voi laittaa tonnin per kuukausi säästöön, niin enpä olisi viitsinyt opiskella ollenkaan :lol2:
Mä taas aattelen niin, että opiskelu on ohimenevä elämäntilanne, jonka voi rahoittaa vaikka lainalla jos tiukka paikka on ja muuttaa sitten töitten perässä mistä sattuu hommia saamaan.
Ja Indica. Kun mä aloitin työkkärissä mun palkka oli 1300 euroa kuussa. Ja neuvojien palkat alkaa 1400 eurosta. Ja siellä voi olla joukossa joku valtiotieteen maisteri sillä palkalla, kun haluu käydä töissä, vaikka ei tehtävät ja koulutus natsaiskaan.