Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Eihän siinä mitään jos haluaa tehdä ja on sinut sen kanssa, mutta tämä:
"Opiskelijoiden tekemä seksityö osoittaa, miten ahtaalle opiskelijat on ajettu."
Tuet on ihan ok, ketään ei ole ahtaalle ajettu, ite se tehdään:rolleyes:

Juu sen mäkin tajuan, mut eihän kukaan itseään kunnioittava ihminen blaa blaa.. mut koska mua ohjaa sisäinen moraali blaa blaa.. En lunttaa tentissä, enkä varasta kaupasta, blaa blaa.. Ja vaikka kukaan muu ei tietäis, että oisin luntannu, varastanu, huorannu tai pettäny, niin itse en tollaisten tekemisten jälkeen itseni kanssa kykenisi elämään.

Toihan on täysin vaan kiinni sun omasta arvomaailmasta. Ymmärräthän, että joillain voi olla myös toisenlainen arvomaailma? Vertaat huoraamista varastamiseen (jossa omaisuus on aina pois toiselta). Keneltä se on pois jos esimerkikkinä tällänen asiakkaansa valikoiva opiskelijahuora tarjoaa seksiä sinkkumiehelle maksua vastaan? Melkeen kaikkihan me jonkun huoria loppupeleissä kuitenkin ollaan.

Eihän siinä mitään jos haluaa tehdä ja on sinut sen kanssa, mutta tämä:
"Opiskelijoiden tekemä seksityö osoittaa, miten ahtaalle opiskelijat on ajettu."
Tuet on ihan ok, ketään ei ole ahtaalle ajettu, ite se tehdään:rolleyes:

Täysin samaa mieltä. Saa olla aikamoinen idiootti, et alkaa myymään itteensä, ettei millään muulla konstilla saa elämäänsä rahoitettua ja asioitaan junailtua kuntoon. Tyhmästä päästä taas ei kannata syyttää yhteiskuntaa.

Kyllä mä voisin jollekkin vanhemmalle rouvalle antaa vähän patukkaa jos siitä saisi sen 500e

Sama. Jos tolla hommalla sais vaikka 10000e/kk käteen suht helposti niin mitä vittua siinä enää opiskelee. Muutama vuos hommia ja muutto suomesta johonkin halpamaahan niin voi elää leveesti loppuikänsä tekemättä enää koskaan töitä. Aika idiootti jos jotain moraalijuttuja tossa kelailee :pano:

Mä olen ainakin aina onnistunut saamaan töitä tarvitessani. Helppoa se ei oo aina ollut löytää, ja joistakin työtehtävistä on ollu glamour kaukana (mm. vartijan hommat ei ihan ollu mua varten), mut olen tehny niitä hommia, mitä on työkkärin sivuilla tarjolla kulloinkin ollu. Ja aina on ollu jotain. Nyt on vissiin vaan kyse siitä, että ei oo tarpeeks fiinejä töitä tarjolla....:curs:

Suomessa on tällänen taloudellinen taantuma, ja se tarkoittaa tosi monelle mm.sitä että töitä ei vaan yksinkertaisesti OLE.

Ei oo fiineydestä kyse. Omalla kohdalla yksinkertaisesti siitä että onko töitä vai eikö ole. Koskaan kertaakaan en ole koko elämäni aikana tehnyt tippaakaan mitään fiiniltä haiskahtavaakaan, enkä ole myöskään virallisissa työsuhteissa ikinä saanut 8.5e/h enempää, itseasiassa sitäkin huippuliksaa 6 viikkoa, määräaikaisena puutarhatyöntekijänä.. Jos on tullu jollekulle yllätyksenä, niin meillä suomessa tämä työttömyys on sellanen pienimuotoinen ongelma. Ja jostain sitä rahaa oisi saatava, (elämäni muiden työsuhteiden tuntipalkat on ollu sitten kerran 5e, ja muuten 7-alkuisia.)

Mä ainakin hain viimekesäksikin ihan kaikkiin mahdollisiin töihin, ilman mitään diskriminointia, vaikka se kuinka tuhoaisi mun CV:tä, oikeastaan valkkasin suurimmanluokan paskaduuneja, (sikäli jos mikään työ on paskaa, mielestäni EI ole) jotta niihin oisi helpompi päästä. No 51 työpaikkaa keksin haettavaksi, ja kahteen haastatteluun pääsin, ja ihan puskista toukokuun alusta juhannukseen nurmikonleikkuuseen.

Jotenkin vaan menee hermot kun haukutaan nuoria, ja *kermaperseitä* Ei se oo kuule ollu kovin helppo elämä ainakaa tällä nuorella, koskaan en oo jättäny mitään tehtävää tekemättä töissä, koskaan en oo jättäny tekemättä mitä työtä tahansa, ja koskaan en ole edes sitä kymppiä tunnissa tienannut. Mutta ihan tyytyväinen olen, kyllä sitä joskus tulevaisuudessa saattaa rahoihin päästä kun nyt oikein ahkerasti koulua käy, Jumala varjelkoon siltä, ettei suomessa tarvitsisi silloin enää asua. syteen tai saveen..

Ja mä uskon että MÄ en todellakaan ole ainoa, jonka on oikeastaan tehtävä kaikki työ mitä on, jos oikein onnekas on ja pääsee 800e/kk töihin, ja tosi moni ei ole näinkään onnekas, ja ei ole päässyt tänä, tai vielä pahempaa, edellisinäkään vuosina töihin.. Ei oo laiskuudesta kiinni. Eli nuorten haukkuminen ..:jahas:

Ööö, ei ole. Ei ole useimmissa tapauksissa edes yhdessä asumistuen kanssa. Nopeasti laskettuna opintotuki + asumistuki voi maksimissaan olla karvan verran alle 500 €. Ja sitten kun katselee vaikkapa stadin vuokratasoa niin saa olla aika velho, että vuokran jälkeen jää käteen 400 €.
Tarkotin tietenkin kaikkia tukia yhteenlaskettuna eli opintotuki+asumislisä.
No jos haluaa kaupungin vuokrakämpissä asua niin se on oma valinta. Opiskelija-asuntosäätiöiden soluvuokrat on n.190€:sta eteenpäin, ei kuitenkaan mitään viitta sataa. En nyt muista mihin asti sitä maksimitukea saa, mutta ainakin 260€ vuokralla saa n.460€ kuukausittaisen tuen. Ja tän hintasia opiskelija-asuntoja luulis löytyvän. Ja toi ylimääränen 200e/kk tarkotin että se on sitä ns.tappiota mitä kesäduuneilla paikataan.

Mä olen ainakin aina onnistunut saamaan töitä tarvitessani. Helppoa se ei oo aina ollut löytää, ja joistakin työtehtävistä on ollu glamour kaukana (mm. vartijan hommat ei ihan ollu mua varten), mut olen tehny niitä hommia, mitä on työkkärin sivuilla tarjolla kulloinkin ollu. Ja aina on ollu jotain. Nyt on vissiin vaan kyse siitä, että ei oo tarpeeks fiinejä töitä tarjolla....:curs:

Jos ei halua tinkiä elintasostaan, pitää tehdä töitä koko ajan opintojen ohella. Mut se nyt on mun mielestä ihan ok. Tuohon noi työtehtävät vaihtelua paahtamisen keskelle.
Suomessa oli elokuun lopussa 269 500 työtöntä työnhakijaa. Mut kyllähän näille kaikille töitä löytyis, mut kun ei vaan paskaduunit kelpaa...:jahas: Vois lakkauttaa kaikki tuet työttömiltä saman tien, kun se kerran on vaan omasta laiskuudesta kiinni että töitä ei löydy.

Kyl mä oikeastaan oon Pexi84:n kanssa samaa mieltä kanssa. Ei se soluasuminen vaadi kuin asennoitumista, samalla sosiaalistuu, ja saa paljon kavereita. Mun yks parhaita kavereita ikinä en entinen kämppis, ja 3 entisee kämppiksee pidän säännöllisesti yhteyttä. Ja sen yhenki kanssa joka ehti mun kanssa samaa aikaan olla alle kuukauden, jutellaa aina kun nähdään. En ees haluaisi asua muuten, ei oo tylsää, ei oo yksinäistä, saa kavereita, säästää massia..

Toisekseen opiskelijana rahansäästämisestä ja haalimisesta ehtii tulla, (toivon mukaan) / mulle se on aina ollutkin, elämäntapa, ja mitenkään muuten sitä ei tässämaailmassa voi vaurastua kuin sijoitustoiminnalla, ja kaikenlainen turha tuhlailu on varallisuudesta pois.

e: ja tohon 269500 ei lasketa tempputyöllistettyjä,huuhaakursseillaolevia, työkyvyttömyyseläkkeelle siirrettyjä eläkeputkessa olevia, opiskelijoita, jotka ei töitä saa vaikka haluaisi jne jne.

Ainiin, suomessa on se noin 400 000 vitun itsekästä kermapersekusipäätä jotka loisii muitten rahoilla, ja isi maksaa, ennemmin vaikka äässiä myy kun lähtee paskatöihin vitosella tunti:)

Suomessa oli elokuun lopussa 269 500 työtöntä työnhakijaa. Mut kyllähän näille kaikille töitä löytyis, mut kun ei vaan paskaduunit kelpaa...:jahas: Vois lakkauttaa kaikki tuet työttömiltä saman tien, kun se kerran on vaan omasta laiskuudesta kiinni että töitä ei löydy.

olisi kyllä hauska nähä että mitä spurgut sun muut pellet tekisivät ku tajuaisvat että enää ei rahaa ilman työtä tulekkaan, mutta niinhän sen pitäisi olla.

Nyt puhuttiin yliopisto-opiskelijoista, joilla yleisesti ottaen on paremmat mahdollisuudet työllistyä, kuin jollain 55-vuotiaalla kouluja käymättömällä perämettässä asuvalla, joka ei voi muuttaa kun toimii omaishoitajana vielä huonommassa hapessa oleville vanhemmilleen.

Ja olen ollut työkkärissä töissä ja siellä joukossa on paljon tyyppejä, jotka a) ei ole työkykyisiä ja b) ei oikeesti halua töitä. Työnantaja soittaa työhaastattelun jälkeen ja ilmottaa, että tyyppi kieltäytyi.

Nyt puhuttiin yliopisto-opiskelijoista, joilla yleisesti ottaen on paremmat mahdollisuudet työllistyä, kuin jollain 55-vuotiaalla perämettässä asuvalla.
Ai niin, mä unohdin tän yleisesti tunnetun faktan, että jokainen opiskelija saisi töitä milloin tahansa. Esim täällä Jyväskylässä on yli kymmenen prosenttia työikäisistä työttömänä, mutta kaikille 15000:lle opiskelijalle kyllä olisi töitä milloin tahansa.
E:
Ja olen ollut työkkärissä töissä ja siellä joukossa on paljon tyyppejä, jotka a) ei ole työkykyisiä ja b) ei oikeesti halua töitä. Työnantaja soittaa työhaastattelun jälkeen ja ilmottaa, että tyyppi kieltäytyi.
Jep. Tästä voimme aukottomasti päätellä, että jokainen työtön saisi töitä jos tahtoisi.

No tottakai suomessa on vaikka kuinka ja paljon työhaluttomiakin. Mutta kehtaisin väittää että ainakin 50% noista työttömistä työnhakijoista menisi ihan mihin työhön tahansa, jos vaihtoehtoina on köyhyys.

t. ensikesää odotellessa, eipä oo toiveet järin korkealla:( Oikeastaan stressaa aivan helvetisti jo etukäteen se, että saako sitä yhtään mitään. Koulutuksenmukasta *oikeaa* työtä en kyllä edes odota. Enpähän sitten pety.

Ja mä luulen että mä en todellakaan oo yksin mielipiteeni kanssa: työhaluisena, mutta silti ihmisenä jonka toimeentulo on aina kiikkunut helvetin epävarmalla oksalla, ja joka ei oo koskaan edes lähelle sitä oikeaa toimeentuloa päässyt, Eikä oo merkkiäkään siitä että mulla olisi huono motivaatio! No, jokatapauksessa, köyhyys on aina väliaikaista. Ei se sinne rajantaakse seuraa, kerranhan täällä vaan eletään:)

Ja se että mä kehtaan kutsua itseäni ees mitenkään huono-osaiseksi on kyllä pieni loukkaus oikeasti huono-osaisia kohtaan, mutta työmarkkinoilla on tähänastisessa elämässä mennyt kyllä ihan päin v****a. En kyllä edes kuvittele että siellä nyt maagisesti alkaisi elämä sujua koskaan, mutta siksihän opiskella. On EDES se mahdollisuus, että saa edes 10e/h, ja jos onni potkii niin miksei vaikka 15 tai 20e! Ei ainakaan saa jos ei koskaan sen eteen mitään tee. Ja koska mun kädentaidot on nolla, siksi päädyin kauppikseen.:)

e: toki voi, sitten vaa kusee luottotiedot, kun ei työelämä aukeakaan koulutuksesta huolimatta:) Ja velka nyt ainakin ennen on tavattu joutua maksamaan takaisinkin....... Ja voihan ne työkkärin täditkin siirtää rahoittamaan elämänsä lainalla, ei nekään yhteiskunnalle mitään tuota. Ainakin palkka pitäisi luonnollisesti tiputtaa johku 1500e/kk, varmasti tulijoita riittäisi silti, ja en usko etteikö sitä ny kukatahansa täysillä valoilla kulkeva täti opi.

Matti: Voihan opiskelija rahoittaa opintonsa lainallakin.
Niin voi. Äsyttää vaan kun yleisesti väitetään että opiskelijoille löytyisi aina töitä, kun ei tämä ainakaan kaikissa kaupungeissa pidä paikkaansa. Täälläkin kun on alle satatuhatta asukasta ja sitten keväällä 15000 ihmistä etsii itselleen kesätyöpaikkaa, niin ei niitä ihan kaikille yksinkertaisesti ole, vaikka kuinka olisi valmis ottamaan mitä tahansa duunia.

Niin voi. Äsyttää vaan kun yleisesti väitetään että opiskelijoille löytyisi aina töitä, kun ei tämä ainakaan kaikissa kaupungeissa pidä paikkaansa. Täälläkin kun on alle satatuhatta asukasta ja sitten keväällä 15000 ihmistä etsii itselleen kesätyöpaikkaa, niin ei niitä ihan kaikille yksinkertaisesti ole, vaikka kuinka olisi valmis ottamaan mitä tahansa duunia.

Mä taas aattelen niin, että opiskelu on ohimenevä elämäntilanne, jonka voi rahoittaa vaikka lainalla jos tiukka paikka on ja muuttaa sitten töitten perässä mistä sattuu hommia saamaan.

Ja Indica. Kun mä aloitin työkkärissä mun palkka oli 1300 euroa kuussa. Ja neuvojien palkat alkaa 1400 eurosta. Ja siellä voi olla joukossa joku valtiotieteen maisteri sillä palkalla, kun haluu käydä töissä, vaikka ei tehtävät ja koulutus natsaiskaan.

Jos mulla olisi joskus ollut kesätyöpaikka, josta voi laittaa tonnin per kuukausi säästöön, niin enpä olisi viitsinyt opiskella ollenkaan :lol2:

Jos mulla olisi joskus ollut kesätyöpaikka, josta voi laittaa tonnin per kuukausi säästöön, niin enpä olisi viitsinyt opiskella ollenkaan :lol2:
Esimerkkitilanne: Jos saa vaikka 1500 käteen, 250e menee vuokraan, 200 ruokaan, 20€ bussilippuun(jos edes tarvis) loput "ylimääräseen". Pulloja toki saa kerätä niinkun ite oon tehny vuosia jos nään ohimennen. Muutama euro sekin on kuussa ja sitä ei verottaja vie, se on varmaa.

Mä taas aattelen niin, että opiskelu on ohimenevä elämäntilanne, jonka voi rahoittaa vaikka lainalla jos tiukka paikka on ja muuttaa sitten töitten perässä mistä sattuu hommia saamaan.

Ja Indica. Kun mä aloitin työkkärissä mun palkka oli 1300 euroa kuussa. Ja neuvojien palkat alkaa 1400 eurosta. Ja siellä voi olla joukossa joku valtiotieteen maisteri sillä palkalla, kun haluu käydä töissä, vaikka ei tehtävät ja koulutus natsaiskaan.

Niin, se on voivoi, jos ei satu muita töitä saamaan kuin matalapalkkaisia;) Ei vaiskaan, kaikki työ on yhtä tärkeää, toisten töiden rajatuottavuus vaan nyt on niin paljon suurempi, että siitä on mahdollista maksaa tarvittaessa vähän korkeampaa palkkaa.

Sensijaan ilolla kuulen, että työkkärin liksat on noinkin huonot, koska siellä, missä ei varsinaisesti muuta kuin kuluteta verorahoja, eikä työnkuvakaan ole mikään erityisen spesiaaliosaamista vaativa. olisi ihan turhaa pitää vaikka 3000e kk-palkkoja. Epäilytti vaan se meininki.. suomalainen julkinen sektori tunnetaan..

No saa olla nekin valtiotieteilijät helvetin onnellisia että tosiaan ees sitä palkkaa saa..

Ja mun kuukausikohtanen palkkaennätys on 1380e ennen veroja, silloin tein mm. yhden 15päivän työputken ilman vapaapäiviä välissä, mukaan mahtui kaksi sunnuntaita. Onneksi ei kuitenkaan ollu F1-viikonloppu;)

Enpä ton kummempiin töihin koskaan ole päässyt, tän kesänkään töistä ees yhteensä edes 2000e kostunu:( En myöskään vaadi että mulle mukamas jotenkin kuuluis joku hieno asema, se on IHAN itse hankittava, toisin kuin tän maan sosialistit ja muut tietämättömät luulee..Jokanen on tasan yhtä hyvä kuin tekonsa on, ja mitä mä tai kukaan muukaan sille mahtaa. Tää elämä ei oo ees tarkotettukkaan olla kivaa, nautintoa, hauskaa tai onnellista, tää on kilpailua kaikkia muita vastaan.
Sitä osaa ainakaan itse en suostu ottamaan että mä oisin mukamas jotakin velkaa tälle maailmalle, maalle what ever, mä vastaan vaan itsestäni ja vaan itselleni, velkaa en oo penniäkään, ja mitään uskollisuutta mulla ei ole mitään instanssia kohtaan, muita kuin itseäni.

Eiköhän aika moni muukin syystä tai toisesta yhteiskunnan marginaalissa elänyt ole aika samoilla linjoilla. Juu, opintovelkaa ei elämiseen ole menossa ennemmin vaikka mitä äärikeinoja,.

e: ja mulla taitaa olla tasan 3 kertaa kun mun KÄTEENJÄÄVÄ tulo on ylittänyt 1000 euroa yhden kuun aikana. Ei silti, ihan mä varoissani olen, ei oo vielä tarttenu jättää ruokaa kauppaan kun ei oo rahaa.

Back
Ylös Bottom