Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kiitos vastauksista Basso ja thejoppe89 :)

Miksi mulla ois sellanen käsitys, että 60gt oli ensimmäinen suomessa julkaistu malli? Tämän jälkeen tais tulla tuo 80gt, joka vielä tuki ps2 pelejä. Ei sillä että sillä nyt mahottoman paljon väliä ois...

Miksi mulla ois sellanen käsitys, että 60gt oli ensimmäinen suomessa julkaistu malli? Tämän jälkeen tais tulla tuo 80gt, joka vielä tuki ps2 pelejä. Ei sillä että sillä nyt mahottoman paljon väliä ois...

Jep, 60gb oli eka malli.

mitä tehdä kun Acer Arcade Deluxe vittuilee aina DVD -aluekoodauksista laitto sisään minkä tahansa DVD:n?

Eukolle tuli eilen takaraivoon kuhmu ja vieläkin sattuu. Onko olemassa mitään poppakonsteja pääkipuun lääkkeiden lisäksi?

Mitä tapahtuu jos raidoittaa vaalennusvärillä tummanruskeanpunaista värjättyä tukkaa? Tuleeko raidoista punaisia, oransseja, ruskeita, vaaleita, mitä? Mietin ihan muuten vaan seuraavaa hiustenväri operointia varten.

Mitä tapahtuu jos raidoittaa vaalennusvärillä tummanruskeanpunaista värjättyä tukkaa? Tuleeko raidoista punaisia, oransseja, ruskeita, vaaleita, mitä? Mietin ihan muuten vaan seuraavaa hiustenväri operointia varten.

Veikkaisin, että jotakin keltaiseen/oranssiin menevää. Eikös yleensä pitäis tehdä värinpoisto ensin, että vaaleasta tulisi oikeasti vaalea. En ihan varma ole, sillä olen aika huono näissä hius jutuissa..

Veikkaisin, että jotakin keltaiseen/oranssiin menevää. Eikös yleensä pitäis tehdä värinpoisto ensin, että vaaleasta tulisi oikeasti vaalea. En ihan varma ole, sillä olen aika huono näissä hius jutuissa..

Ashta nyt osais kertoa paremmin, mutta siis värinpoisto(ja) tarvitaan jos haluaa tummanruskean värjätä vaaleammaksi/blondiksi. Tuota toimenpidettä tarvitaan enimmäkseen silloin jos haluaa koko tukan värjätä.

Jos haluaa vaaleita raitoja jo värjättyihin tummiin hiuksiin, niin kampaaja osaa sen ammattimaisesti tehdä siistillä lopputuloksella. Itse tehtynä tulos voi olla laidasta laitaan, tummanoranssista vaaleaan, ja siitä blondiin. Kunhan on mahdollisimman tarkka ja huolellinen, niin lopputuloksesta tulee hyvä. :)

Ashta nyt osais kertoa paremmin, mutta siis värinpoisto(ja) tarvitaan jos haluaa tummanruskean värjätä vaaleammaksi/blondiksi. Tuota toimenpidettä tarvitaan enimmäkseen silloin jos haluaa koko tukan värjätä.

Jos haluaa vaaleita raitoja jo värjättyihin tummiin hiuksiin, niin kampaaja osaa sen ammattimaisesti tehdä siistillä lopputuloksella. Itse tehtynä tulos voi olla laidasta laitaan, tummanoranssista vaaleaan, ja siitä blondiin. Kunhan on mahdollisimman tarkka ja huolellinen, niin lopputuloksesta tulee hyvä. :)

Kampaamoissa vaalennusainekäsittelyn jälkeen laitetaan usein vielä väriä taittava viimeistely, jotta lopputulos ei olisi kellertävä. Kun punertavanruskeaa vaalennetaan, lopputuloksesta tulee usein kellertävä ja kotivärinpoistoilla kellertävän oranssi. Lopputuloksen laatu riippuu siitäkin, kuinka monta kerrosta vanhaa väriä on pohjana. Mut mä itse en alkais kotona raidoittaa.

Kampaamoissa vaalennusainekäsittelyn jälkeen laitetaan usein vielä väriä taittava viimeistely, jotta lopputulos ei olisi kellertävä. Kun punertavanruskeaa vaalennetaan, lopputuloksesta tulee usein kellertävä ja kotivärinpoistoilla kellertävän oranssi. Lopputuloksen laatu riippuu siitäkin, kuinka monta kerrosta vanhaa väriä on pohjana. Mut mä itse en alkais kotona raidoittaa.
Olisi kiva jos saisi kunnon punaiset raidat tummaksi värjättyyn tukkaan, mutta nyt 4. yritys jo, ja lopputulos on niin haalea, että en tiedä mitä tulisi, jos laittais ihan vaan vaalennusväriä raidoiksi. Kai niistä sitten jotku oranssit tulee. Tuo punainen raitaväri kun ei oikein meinaa tarttua.

Puhelimessa on yli 800 biisiä muistikortilla ja kun laittaa soittimesta randomilla valitsee niin se ei mee yli jonku 250 tiedoston. Eli se pyörittelee niit ekoi 250:tä biisiä.

Aika monesti köykäisemmissä mp3-toteutuksissa on noin 256 kappaleen raja per kansio. Eli jos ripottelet sen musiikkisi useampaan kansioon, se saattaa toimia, edellyttäen, että soitin osaa penkoa kansiotkin eikä katso vain juurihakemistoa.

-k

Olisi kiva jos saisi kunnon punaiset raidat tummaksi värjättyyn tukkaan, mutta nyt 4. yritys jo, ja lopputulos on niin haalea, että en tiedä mitä tulisi, jos laittais ihan vaan vaalennusväriä raidoiksi. Kai niistä sitten jotku oranssit tulee. Tuo punainen raitaväri kun ei oikein meinaa tarttua.

Mulla raidoitettiin joskus niin, et ensin tehtiin värinpoisto (eli vaalennettiin vetyperoksidilla) niihin raidoitettaviin kohtiin, jonka jälkeen tehtiin sokkiväreillä raitoja. Tolleen niistä sai räiskyvän punaiset. Mut ongelmana oli, et ne raidat ei sitten pysyny kovin kauaa, vaan haalistui tosi nopeesti, joten jouduin värjäilemään erikseen niitä pelkkiä raitoja. Kai toi riippuu hiuslaadustakin, mut mulla näin.

Onko Suomenlinnassa löytötavaratoimistoa eli jos jotain on jäänyt Suomenlinnaan, niin mihin se menee, jos joku sen löytötavaratoimistoon vie?

Sama homma ytv:n busseilla eli mihin menee ytv:n bussista löytyneet tavarat, jos esim. kuski löytää (ei mikään kallis tuote, eli ei kukaan kuski varmaan hattua varasta) niin mihin se menee?

Edit. Ei tarvitse vastata, löysin tiedot

Kaipa munki nyt sit täytyy sanoa oma sanani tuohon Shrimpin tukka-asiaan. Alotetaan vaikka siitä pilkunnussimisesta :D Eli vaalennusVÄRILLÄ niille ei tapahdu juurikaan mitää eli värinpoistoaineesta eli blonderista puhutaan (joo tiedän shrimp, että sä varmaa tarkotit samaa asiaa :)). Tosiaan sitä lopputulosta ei voi sanoa etukäteen, koska se riippuu siitä mitä kaikkea siellä on pohjalla ja millä aineella sitä vaalennetaan, niissä blondereissakin kun on eroja.

Mä voisin veikata, että niistä raidoista tulee hyvinkin kirjavat. Niissä kohdissa, joissa on ollu sitä punasta raitaa se väri jää todennäkösesti oranssihtavaks, ruskeitten kohdalla ehkä kellertäväks tai jos on hyvää ainetta niin vaalean kullanvivahteisen ruskeeks. Niin ja tyvestä ja ihan latvasta varmaa vaalenee enemmän kuin siitä keskivaiheilta. Käyttännössähän kampaamolla melkein aina laitetaan joku väri siihen päälle, joko sitä keltasuutta taitetaan pois tai sit laitetaan niitten raitojen tummimman kohdan tummuista väriä tasoittamaan, niinkuin tuossa jo joku muukin sanoi.

Kampaamolla siis saat kyllä ihan hyvän lopputuloksen, jos vaan on pätevissä käsissä, mut en lähtis kotona ite tekemää tommosta projektia :)

Äääh..älä usko Ashtaa, ei se voi näistä asioista mitään ymmärtää:D

Hyvin on tullu vaaleita raitoja ihan kaupan purkista tee-se-itse-heteromies-meiningilläkin :D

Mutta varmaan tosiaan tulos vaihtelee hiuskohtaisesti..

Back
Ylös Bottom