Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Haha, miten sä löysit ton paris minuutis, ku mä oon googletellu ja ettiny levykaupoista ja kikkaillu :D Kiitos! :rock:

Olepa hyvä! Tuurilla mennään...:D

Osaako kukaan kertoa mikä biisi on kyseessä, soi tossa yks päivä(tai useestikkin) Radio Rockilla ja muistan Nikulan sanoneen siitä, että on 80-luvun fiiliksinen biisi. Suomalaisen(?) bändin esittämä ja lauloivat englanniksi siitä jos voisi vielä viettää yhden yön jonkun neidin kanssa. tyyliin ''Just one more night!'' ja niin eteenpäin. Kappale oli siis aika yksinkertainen perus rokkibiisi, mikä rullasi omaan tajuntaani todella hyvin. Jos joku osaisi tuosta nyt neuvoa...

Voisiko olla Reckless Love: One More Time?

http://www.youtube.com/watch?v=9JzWYQbY2R0

Itekin löysin sen muinoin Radio Rockin kautta. Todella pätevä ralli! :rock:

Rahdista ei tarvitse maksaa tullia, eli jos tuossa esimerkissäsi olisi tavara vaikkapa 120€ ja rahti 30€, tulisi tullia maksettavaksi 14,4€, jolloin oltaisiin ennen alvia summassa 164,4€. Siihen alvi päälle niin loppusummaksi saadaan 200,57€. Ero ei nyt ollut kauhean suuri, mutta noin se kuitenkin menee.

Tullin sivuilta:

Tulli on yleensä arvotulli, joka lasketaan prosenttimääränä tavaran tullausarvosta. Tullausarvo on yleensä tavaran hinta + kuljetus- ja vakuutuskustannukset EU:n rajalle saakka.

Ja on näitä tullut opiskeltuakin jossain vaiheessa... Tai sitten mun ahkera opiskelu on menny hukkaan ja mulla on wanhaa tietoa...

Tarkotus olisi mennä kattomaan FitnessExpoon bodailun finaalia. Joudunko ostamaan sekä sisäänpääsylipun 15€, että ton "bodyfinaali-lipun" 30€, vai pääseekö tolla 30€:lla sisään ja katsomaan finaalit?

Finaalin pääsylippu sisältää myös sisäänpääsyn messuille, tai niin ainakin on aiempina vuosina ollut, eikä siinä olisi mitään järkeä jos pitäisi maksaa molemmat.

Tullin sivuilta:

Tulli on yleensä arvotulli, joka lasketaan prosenttimääränä tavaran tullausarvosta. Tullausarvo on yleensä tavaran hinta + kuljetus- ja vakuutuskustannukset EU:n rajalle saakka.

Ja on näitä tullut opiskeltuakin jossain vaiheessa... Tai sitten mun ahkera opiskelu on menny hukkaan ja mulla on wanhaa tietoa...
Kappas, niin näyttäis lukevan. Mutta tammikuussa viimeksi mulle tuli paketi jonka arvo oli $185 ja rahti oli $120, tuosta ei tullia tarvinnut maksaa ollenkaan. Enkä muista että kertaakaan olisi sen jälkeenkään tai sitä ennen rahtia laskettu mukaan tullia arvottaessa, jokunen paketti kuitenkin tullut tilailtua.

Kappas, niin näyttäis lukevan. Mutta tammikuussa viimeksi mulle tuli paketi jonka arvo oli $185 ja rahti oli $120, tuosta ei tullia tarvinnut maksaa ollenkaan. Enkä muista että kertaakaan olisi sen jälkeenkään tai sitä ennen rahtia laskettu mukaan tullia arvottaessa, jokunen paketti kuitenkin tullut tilailtua.

No joo, paha sanoa mistä johtuu, jos ei rahtia ole mukaan laskettu.

Tietysti se ettei noin niinkuin ylipäätään joudu tullia maksamaan voi johtua siitä että tuotteella on pieni tuontitulliprosentti. Esimerkkinä nyt vaikka tuo tilauksesi arvo rahteineen, 305 dollaria, tämän hetken kurssin mukaan siis noin 210 euroa. Jos tilaamasi tuotteet vaikka olisivat dvd-levyjä, joiden tuontitulliprosentti on 3,5 (vaatteissahan se oli 12), niin tuontitullin määräksi tulisi 210 * 0,035 = 7,35 euroa. Alle kymmenen euron veroa ei peritä.

Tämä on siis yksi mahdollisuus, mutta voihan näissä olla jotain koukeroita...

Alla olevasta linkistä voi katsella tullien prosentteja, pitää tietysti tietää aika tarkkaan mihin ryhmään tuote kuuluu, mutta tuolla TARIC-koodi puolella voi selatakin, ei siis tarvitse tietää nimeä tarkasti tai koodia.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_fi.htm

Missä ajassa maitopurkki on pilalla, kun sen ottaa pois kaupan kylmähyllystä? Muistin nyt n. tunnin päästä vasta laittaa purkin (1-maito jos sillä väliä) jääkaappiin repusta.

Missä ajassa maitopurkki on pilalla, kun sen ottaa pois kaupan kylmähyllystä? Muistin nyt n. tunnin päästä vasta laittaa purkin (1-maito jos sillä väliä) jääkaappiin repusta.

Minusta näissä on aina hyvä muistella, miten pitkään se maitopurkki on pöydässä esim. kun syödään tai miten pitkään joku tuorejuustopurkki on pöydässä kun on vieraita kylässä. Eli se yksi tunti ei tunnu vielä todellakaan missään. Ja esim. rasvaton maitohan säilyy paljon paremmin kuin rasvaisempi versio...

Helposti on ollu maito puolipäivää pöydällä*eikä mitään makuhaittoja.

Aika yksilöllistä tuo maitopurkkeilu. Hajusta ja maustahan tuon viimeistään huomaa. En mistään tunneista stressaisi ollenkaan.

Onko pilaantunut maito muuten mikään vakava terveyshaitta? Sehän vain happanee eikä sinne muodostu mitään tappajabakteeriyhdyskuntaa, vai?

Tarviiko esimiehelle kertoa minkä takia lähtee käymään lääkärissä?

Miten saan itseni motivoitua lukemaan vielä kirjoituksiin viimeisen viikon, tavoitteena läpipääsy. Maantieto pitäis kirjoittaa ensi viikon keskiviikkona. Kirjat selattu läpi, kursseista 9 8 8 muistaakseni.

Tarviiko esimiehelle kertoa minkä takia lähtee käymään lääkärissä?

Sen verran tarkennusta että jos liittyy työterveydenhuoltoon niin ei (esim joku tauti päällä), mutta jos kyseessä on joku siihen liittymätön keikka niin kannattaa ottaa huomioon että työnantajan ei tarvitse siihen automaattisesti lupaa antaa, vaikka tietenkään syytäkään ei tarvitse kertoa.

Mites pitkään yleensä kestää toi tulehdus viisaudenhampaassa sen poiston jälkeen (ylähammas vedettiin, ei tikkejä)? Viimeks loppui kaikki kivut melkein seinään, nyt turposi poski oikein kunnolla.

Back
Ylös Bottom