Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

No siis kiloja pitäis saada lisää joten kai sitä enemmänkin vois ottaa. Mutta onko jotain rajaa mitä ei tulisi ylittää? Äitee sanoo että on turha otta enemmän kuin 1 ruokalusikallista päivässä, tosin hän ei mistään bulkin ruokavaliosta muutenkaan mitään tiedä.

no mulla ei henkilökohtaisesti ole tietoa mikä olis sellainen äärimmäinen määrä, se riippuu varmasti myös siitä kuinka paljon rasvoja käyttää yleensäkin esim. leipvän päällä ruoanlaitossa, millaisia ruoka-aineita käyttää jne... kuinka paljon liikkuu/kuluttaa, mutta kyllä kun tarkkailet omaa tilannettasi löydät varmasti lopulta itsellesi sopivat määrät.

sellainen juttu viel et jos sun äiti sanoi että 1 rkl päivässä on riittävästi niin voi se pitää ihan hyvinki paikkansa. Mutta katsoin vaan joltain sydänliiton sivulta et ei se pari rkl oo paha juttu.. siel sanottiin et päivisin siinä 1-2 rkl...mutta edelleenki painotan että se kokonaisuus siinä ruokavalion suunnittelussa on tärkeintä, eihän kukaan pelkällä ruokaöljyllä toimi :D

Onko kellään hajua paljonko on suunnilleen kaloreita 100g nuudeleita (lähinnä kinkkirafloissa myytävissä)?
Koitin katsoa kalorilaskuri.fi:stä mutta siellä on hirveitä heittoja eri nuudeleiden kohdalla.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Anyone, pliiiiiis!

Onko kellään hajua paljonko on suunnilleen kaloreita 100g nuudeleita (lähinnä kinkkirafloissa myytävissä)?
Koitin katsoa kalorilaskuri.fi:stä mutta siellä on hirveitä heittoja eri nuudeleiden kohdalla.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Anyone, pliiiiiis!

no se riippuu mitä nuudeleita siellä tarjoillaan... onks ne muna-,täysjyvä-,riisinuudeleita vai mitä??

Kuinka paljon vähemmän mahtaa olla kebabpizzerioiden kanarullissa kaloreita verrattuna normaaliin rullakebuun? kanarullassa siis kana,aurajuusto,salaatti ja kastike.

E: Ainakin vähemmän hiilareita, eikö? kun kanassa ja aurajuustossa ei pitäis hiilarei olla juurikaan..

Mikä on kaikkien paras lisäravinne (tai ravinteet), joka kannattaa vetää punttiksen jälkeen? Tavoite on saada LIHASTA 1-4 kg. Ostin viimeksi Fastin Heraa, nyt käytössä pussillinen Fastin Whey 3:sta. Maut suklaa ja minttusuklaa ovat olleet hyviä, mutta olen miettinyt myös raikkaampia proteiinijuomia, jotka eivät olisi niin paksuja ja jauhomaisia.
Ja mahdollisimman hyvää ja halpaa pitäisi olla.

Elikkäs?

Mikä on kaikkien paras lisäravinne (tai ravinteet), joka kannattaa vetää punttiksen jälkeen? Tavoite on saada LIHASTA 1-4 kg. Ostin viimeksi Fastin Heraa, nyt käytössä pussillinen Fastin Whey 3:sta. Maut suklaa ja minttusuklaa ovat olleet hyviä, mutta olen miettinyt myös raikkaampia proteiinijuomia, jotka eivät olisi niin paksuja ja jauhomaisia.
Ja mahdollisimman hyvää ja halpaa pitäisi olla.

Elikkäs?

Jos viitsit forumia hiukan selailla niin eiköhän se ole enemistön mielestä seuraava combo: 1 dl perushera + 1 dl malto sekoitettuna veteen heti treenin jälkeen.

Jos viitsit forumia hiukan selailla niin eiköhän se ole enemistön mielestä seuraava combo: 1 dl perushera + 1 dl malto sekoitettuna veteen heti treenin jälkeen.

Ei viitsi, sen takia tämä "Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne." oli loistava valinta! Hienoa, että turhautumisestasi huolimatta vastasit. :pano:

Voiko tuota evolution massia vetää ihan lepopäivinäkin, mikäli ei jaksa ruokaa syödä tarpeeksi? Palautusjuomanahan se on hyvä, mutta käykö myös hyvin tuohon kalorien keräämiseen?

Olen siirtynyt VHH-ruokavaliolle ja kysyisinkin onko siitä haittaa palautumisen suhteen jos jättää hiilarit pois palkkarista ja vetelee pelkkää protskua?

Kuinka kauan suunnilleen keitetyt kananmunat säilyvät jääkaapissa syömäkelpoisina?

Kovaksi keitettynä, +5'C jääkaapissa säilyvät syömäkelpoisina ainakin 5 päivää.

Olen siirtynyt VHH-ruokavaliolle ja kysyisinkin onko siitä haittaa palautumisen suhteen jos jättää hiilarit pois palkkarista ja vetelee pelkkää protskua?

No ei siitä nyt suoranaista haittaa ole. Ei ehkä optimi tilanne (minun mielestä), mutta huomattavasti parempi, kuin että ei ottaisi palkkaria ollenkaan. Ja aika yleinen käytäntö dietillä kuin dietillä.

Kuinka kauan suunnilleen keitetyt kananmunat säilyvät jääkaapissa syömäkelpoisina?

Itellä ollut parhaillaan jotain reilun viikon ja ovat ihan syötäviä vielä. Kuulema kun sen avaa ja jos se on "mustunut" niin ei kannata syödä. Muuten ei ongelmaa.

Kahvi estää proteiinin imeytymisen ?

Luin jostain foorumilta joskus väitteen että kahvi estäisi proteiinia imeytymästä kunnolla,pitääkö tämä paikkansa ? Ja jos pitää paljon tuo vaikuttaa jos esim päivässä syö noin 200 grammaa proteiinia ja juo noin 3-4 kuppia kahvia:david:

Kuseeko joku ruokavaliossani ?

Eli harrastan salia 4 kertaa viikossa raskaan työn ja yli tunnin kävelylenkkien lisäksi,kysymykseni on että onko ruokavalio kohdillaan noin niinku kaloreiden osalta jos ei niin kuinka lisätä helposti kaloreita ?
ruokavalioni on seuraavanlainen:
hera 80 + malto6 + banaani + kahvi
ja salin jälkeen hera 80 + malto 6 (käyn salilla aina aamuseen siksi palautusjuomat aamusta)
lämminruoka: paistettu jauheliha spagetilla + kuppi maito
välipala 1:kaksi ruisleipää joihin 4 siivua kinkkua ja rasvaista juustoa + kuppi maitoa + keitetty muna.
välipala 2 : tonnikalapurkki + kuppi maitoa
iltapala :200 grammaa raejuustoa johon sekaan ruokalusikallinen rypsiöljyä + ruisleipä johonka 2 siivua kinkkua ja rasvaista juustoa.Jokapäivä sama setti paitsi jauhelihan spagetilla vaihdan 3 kertaa viikossa kanan paistinsuikaleisiin riisillä.Olen noin 167-169 cm pitkä ja painan 63-64 kiloa.Vihanneksia ei oikeen ruokavalioon kuulu onko pahakin puute ? Kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille:dance: ainiin ja miespuolinen olen

Back
Ylös Bottom