Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No redusoidaan nyt omaan viiteryhmään kuitenkin. Emme me kuitenkaan voida kaikkia auttaa, ja oman ideologiani mukaan autetaan nyt niitä omia eka.

Ja mistä tulee velvollisuus? Me yhteiskuntana keskimäärin katsomme, että vanhuksille tarjotaan säälliset olot. Ja maksetaan siitä.
Niin, nämä on juuri niitä eroja ihmisten arvoissa. Sun arvomaailmassa on selvästi tärkeämpää auttaa "omia" kuin "vieraita", miten nämä omat ja vieraat nyt sitten määritelläänkin. Toisaalta kuitenkin me yhteiskuntana keskimäärin katsomme myös, että kehitysmaita on syytä auttaa, koska olemme sellaiset päättäjät äänestäneet jotka näin toimivat.
Tässä yhteydessä kannattaisi ehkä erottaa moraalinen velvollisuus poliittisesta ja oikeudellisesta velvollisuudesta. On moraalisesti oikein auttaa rahallisesti Afrikkaa, mutta mikään moraalinen tai poliittinen (saati minkään lain määräämä) velvollisuus se ei mielestäni ole. Itse asiassa en puhuisi tässä yhteydessä edes moraalisesta velvollisuudesta vaan pikemminkin "hyvästä tahdosta" tjsp.
Miten sä sitten erotat sen, mikä on moraalisesti oikein ja mihin on moraalinen velvollisuus? Eikö meillä ole velvollisuus toimia moraalisesti oikein? Siihenhän laitkin perustuvat, että velvoitetaan ihmiset toimimaan oikein.

Kyllähän Suomella taitaa olla aika vahva oikeudellinenkin velvollisuus ulkomaalaisten auttamiseen, kun ollaan sitouduttu vaikka mihin ihmisoikeussopimuksiin yms.

Siitä 57.000euroata löytyy kommenttia täältä
http://mediaseuranta.blogspot.com/2009/01/ajankohtainen-kakkonen-turvapaikka.html
Ajankohtainen Kakkonen: Turvapaikka Suomesta: lapsi edellä, perhe perässä

Tuolta löytyy hyvä kohta:
"Pudasjärven kaupunginjohtaja Kaarina Daavittila:
[Esittelee ulkona vastaanottokeskusta toimittajalle]
Tämä on nyt kuukauden ollut toiminnassa, niin noin 20 uutta työpaikkaa syntyi tähän kaupunkiin, jossa työpaikkoja ei synny kovin helposti. Toiseksi, kun tämä rakennus on näinkin iso, melkein 2100 neliömetriä, sen ylläpitokustannus on suuri. Niin me saamme sen ylläpitokustannuksen nyt vuokrina pois.

Toimittaja:
Myös kaupungin pankit, kaupat ja baarit saavat kymmeniä uusia asiakkaita ja asuntolan tukipalveluihin virtaa valtion rahoitusta."

Ei se 57 000 hukkaan mene... Taitaa kaiken takana olla iso bisnes ja turvapaikanhakijatkin ovat vain pelinappuloita.

Ei se 57 000 hukkaan mene... Taitaa kaiken takana olla iso bisnes ja turvapaikanhakijatkin ovat vain pelinappuloita.
Kyllä se hukkaan menee. Vastaanottokeskukset ei tuota mitään. Juu viattomia pelinappuloita ovat. Sama sielu se silmissä näkyy ja lentäväthän linnutkin rajojen yli etc.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...htaan_ovat_kiristyneet_947029.html?origin=rss

Eikä tässä kaikki. Lista epäkohdista on loputon.

Vastausten perusteella esimerkiksi mediassa on paikoin rasistista piiloviestintää:

- Vuosi sitten lehdessä oli juttua polkupyöräilystä jalkakäytävällä. Jutun kuvassa oli nuori maahanmuuttajamies pyöräilemässä jalkakäytävällä. Ja toinen juttu, jossa puhuttiin ilotulitteista - siinäkin kuvassa oli maahanmuuttaja tekemässä jotain typerää.

Aivan lista epäkohdista on loputon, vuoden sisällä on ollut 2 kuvaa maahanmuuttajista tekemässä jotain hönöä, eihän tätä voi hyväksyä!!!

Kyllä se hukkaan menee. Vastaanottokeskukset ei tuota mitään. Juu viattomia pelinappuloita ovat. Sama sielu se silmissä näkyy ja lentäväthän linnutkin rajojen yli etc.
No, viestini sanoma taisi mennä lukijoilta ohi. Vaikka en minäkään tätä vastausta ymmärtänyt..

Tuosta Ajankohtaisen kakkosen jutusta tulee hyvin ilmi ne motivaatiot, miksi pieniin kuntiin ja syrjäkylille perustetaan näitä vastaanottokeskuksia. Kyseessä on suora tulonsiirto valtiolta kunnille, yhtä hyvin kuntaan voitaisiin perustaa joku ydinjätteen loppusijoituspaikka, ongelmajätteen käsittelylaitos tai mitä tahansa, mistä valtio olisi valmis maksamaan. Kunnanjohtajalle on pääasia, että saadaan tyhjät kiinteistöt vuokralle ja kuntalaisille töitä. Ei siellä mitään valkoisen miehen taakka kanneta.

Siitä että ne neekeritkin on ihmisiä. Ihan samalla tavalla meillä on velvollisuus auttaa niitä, ku sulla on velvollisuus auttaa mua jos löydät mut kadulta ku oon liukastunu ja lyöny pääni

Erittäin huono vertaus, sillä jos autan sinua niin silloin kukaan ei jää ilman. Mutta jos autetaan randomilla muutamia, niin miksi juuri he ovat ansainneet avun? Ja toisekseen "neekereiden" tilanne on itseaiheutettu, ei vahinko.
Sanot itsekkin että "hekin on ihmisiä" joten miksi heillä ei olisi velvollisuus vaikkapa itse ensin yrittää ennenkuin muut rupeaa auttamaan. Meillä ainakin vauvan annetaan itse opetella kävelemään, ei taluteta kun ei heti luonnistu.
Ja kuten sanottu, ei voida auttaa kaikkia joten miksi auttaa muutamia omien kustannuksella kun ei kuitenkaan voida tilannetta parantaa siellä, korkeintaan huonontaa täällä.

Neekereillä on se probleema, että ne ei osaa edes vessaa rakentaa. Kiinnostaa auttaa, kun itse eivät viitsi edes slummejaan vittu siivota, siihen ei rahaa nyt tarvitse, osottas edes omalla toiminallaan jotain edistystä, ei mitään tapahdu koskaan. Tollasia toimintakyvyttömiä säkkejä ei mun rahoilla ainakaan jelpitä, rodulla ei ole väliä, olkoon vaikka marsilaisia, mutta meillä on kontolla nämä negroidit.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...htaan_ovat_kiristyneet_947029.html?origin=rss

Aivan lista epäkohdista on loputon, vuoden sisällä on ollut 2 kuvaa maahanmuuttajista tekemässä jotain hönöä, eihän tätä voi hyväksyä!!!

Voisi valittaa että onpas rasistista poimintaa valita nuo mainokset esimerkiksi missä näkyy maahanmuuttajia, sillä eikös heidänkin pitäisi olla samalla viivalla ja aivan normaaleita ihmisiä, joita voi näkyä televisiossa tms:jahas:

Huh, nyt kyllä vakuutti. Yksi lähde. Ton jälkeen sä oot kyllä vakavasti otettava keskustelija tällä palstalla. :lol2: Säälittävää.
Niin... Se oli viimeisin. Niin kuin totesinkin. Niitä kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, ongelma on vain se, että tämä lahko on aivan liian tyhmää sisäistämään mitään sen syvällisempää kuin "minä oon minä, neekerit vittuun!". Oikeasti, tänään taas niin käsittämätöntä paskaa ettei mitään rajaa. Olen varmasti masokisti.

Mattih3:lle kunniamaininta asiallisesta keskustelun yrityksestä, itse olen liian pieni mies..

Edit: Niin, haluaisitko että käyn 2 minuuttia hakemassa hommalta parhaita paloja?

Niin... Se oli viimeisin. Niin kuin totesinkin. Niitä kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, ongelma on vain se, että tämä lahko on aivan liian tyhmää sisäistämään mitään sen syvällisempää kuin "minä oon minä, neekerit vittuun!". Oikeasti, tänään taas niin käsittämätöntä paskaa ettei mitään rajaa. Olen varmasti masokisti.

Mattih3:lle kunniamaininta asiallisesta keskustelun yrityksestä, itse olen liian pieni mies..

Edit: Niin, haluaisitko että käyn 2 minuuttia hakemassa hommalta parhaita paloja?
Jup, varmasti löytyy ihan läjäpäin :lol2:

Sulla on varmaan linkki tuohonkin lainaukseen, jota käytit tässä. Haluaisin mielelläni tietää, kuka noin on sanonut? Käsittämätöntä paskaahan tämä toki on, eikä vähiten sun ansiosta. Mut keskity sä kippaamaan sitä viinaa niin täällä voitais päästä takasin itse asiaanki.

Sä voit käydä hakemassa hommalta vaikka 3 minuuttia parhaita paloja. Sitä mä en vaan tiedä, mitä ihmeen tekemistä niillä on Pakkotoiston keskustelun kanssa.

Jup, varmasti löytyy ihan läjäpäin :lol2:

Sulla on varmaan linkki tuohonkin lainaukseen, jota käytit tässä. Haluaisin mielelläni tietää, kuka noin on sanonut? Käsittämätöntä paskaahan tämä toki on, eikä vähiten sun ansiosta. Mut keskity sä kippaamaan sitä viinaa niin täällä voitais päästä takasin itse asiaanki.

Sä voit käydä hakemassa hommalta vaikka 3 minuuttia parhaita paloja. Sitä mä en vaan tiedä, mitä ihmeen tekemistä niillä on Pakkotoiston keskustelun kanssa.
Joo, ei tietenkään löydy. Niin kuin ei löytynyt siinäkään vaiheessa kun väitit etten ole yhtäkään lähdettä esittänyt. Niin, ei kun, parin päivän takaa löytyi viimeisin.

Joo, sen myönnän kyllä auliisti että itse en varsinaisesti keskustelun tasoa kohenna, mutta väite että keskustelu lähtisi poistumiseni kautta takaisin itse asiaan on hivenen huvittava :) No, se on tietenkin miten kukakin näkee.

Sinunkin argumentaatiossasi on sen verran havaittavissa suoria lainauksia hommalta, että siinä mielessä sillä on tekemistä. Kyllä henkiset isit ovat hyvin helposti jäljitettävissä.

Joo, ei tietenkään löydy. Niin kuin ei löytynyt siinäkään vaiheessa kun väitit etten ole yhtäkään lähdettä esittänyt. Niin, ei kun, parin päivän takaa löytyi viimeisin.

Joo, sen myönnän kyllä auliisti että itse en varsinaisesti keskustelun tasoa kohenna, mutta väite että keskustelu lähtisi poistumiseni kautta takaisin itse asiaan on hivenen huvittava :) No, se on tietenkin miten kukakin näkee.

Sinunkin argumentaatiossasi on sen verran havaittavissa suoria lainauksia hommalta, että siinä mielessä sillä on tekemistä. Kyllä henkiset isit ovat hyvin helposti jäljitettävissä.
Juu niinkuin tääkin viesti niin oli taas täyttä asiaa islamiin liittyen :thumbs:

Ja mä kyl jännityksellä edelleen odottelen niitä lukuisia linkkejä, joita sä toimitat tänne:
1) linkit niihin selkeän rasistisiin lainauksiin, joita täällä esittelit
2) linkit niihin homman parhaisiin paloihin
3) linkit niihin sun lukuisiin lähdeviitattuihin viesteihin

vai kävikö taas niin, että tuli auottua suuta sen verran liikaa, ettei olekaan miestä vastaamaan puheistaan?

Kyllä se huomattavasti paremmin pysyis asiassa, mikäli sä et olis täällä provoamassa ja trollaamassa. Kun sulla ei kuitenkaan ole mitään topiciin liittyvää sanomista niin mikset siis voitele järvisiä ja suksi vittuun tästä ketjusta?

Vai oletko niin humalassa ettet tajua, että sun postaukset on lähes täyttä paskaa joka kerta?

Kyllähän Suomella taitaa olla aika vahva oikeudellinenkin velvollisuus ulkomaalaisten auttamiseen, kun ollaan sitouduttu vaikka mihin ihmisoikeussopimuksiin yms.
Joo omiakin autetaan nii hyvin että...
Liiton korvauksia saa odottaa 13viikkoa ja sossusta vaan vittuillaan.
Mutta hieno homma jos se afrikan jengin auttaminen on tärkeämpää.
Omat ensin sitten muut!

Ollaankos tässä edes sitouduttu muuhun kuin niiden kiintiöpakolaisten vastaanottamiseen? 750 taisi vielä olla lukema mitä niitäkin pitäisi vastaanottaa. Kehitysapua pitäisi tietysti mielellään laittaa tietty määrä menemään mutta se nyt ei auta asioita yhtään..
Rankkuri jaksaa kyllä kiitettävästi vängätä erimielisten kanssa :thumbs: Jännä miten tämä aihe menee aina hirveäksi vänkäämiseksi ja saivarteluksikin..

Ollaankos tässä edes sitouduttu muuhun kuin niiden kiintiöpakolaisten vastaanottamiseen? 750 taisi vielä olla lukema mitä niitäkin pitäisi vastaanottaa. Kehitysapua pitäisi tietysti mielellään laittaa tietty määrä menemään mutta se nyt ei auta asioita yhtään..
Rankkuri jaksaa kyllä kiitettävästi vängätä erimielisten kanssa :thumbs: Jännä miten tämä aihe menee aina hirveäksi vänkäämiseksi ja saivarteluksikin..
Siis mikään muu kuin Geneven sopimus ei velvoita yhtään mihinkään. Geneven sopimuksessa on sovittu, että Suomi ottaa 750 kiintiöpakolaista vuosittain. Nämä ovat niitä todellisia, avuntarpeessa olevia, henkilökohtaista vainoa pakenevia pakolaisia.

Kehitysavun miellekkyys on mun mielestä aika kinthaalla. Suomi laittaa vuosittain noin miljardin menemään kehitysapuna ja EU:n myötä summaa tullaan lähivuosin nostamaan. Kun miettii, kuinka paljon muut maat on kaatanu Afrikkaan niin summahan nousee aivan tähtitieteelliseksi. Ainoa kysymys onkin, että mitä tällä rahalla on saatu aikaan?

Tässä vielä norjalaisen entisen idealistin katsaus kehitysapuun:
Aften Posten

"Minä olen sitä mieltä, että Norjan tulisi lopettaa kaikki kehitysapu kahdeksi vuodeksi ja pakottaa tansanialaiset katsomaan peiliin. Kukaan köyhä ei huomaisi mitään jos Norja lopettaisi kehitysavun, mutta monet rikkaat joutusivat myymään kalliit autonsa. Suuri osa avustusrahoista menee suoraan niiden lompakoihin, joilla on mammonaa entuudestaankin eniten", hän sanoo.
Suurin osa norjalaisesta avusta jaetaan Tansaniassa kirkkojen kautta. Pahaksi onneksi maasta ei löydy kirkkoa korruptoituneempaa instanssia.

"Seitsemän vuoden aikana huomasin, että kirkko toimii siellä täysin vastuuttomasti, eikä sillä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa", sanoo Ellefsrud.
Eniten Ellefsrudia häiritsi Tansaniassa kokouspalkkiot. Sairaalassa missä hän työskenteli oli 15-henkinen johtokunta, joista kaikki kahta lukuunottamatta olivat pappeja. Johtokunta kokoontui säännöllisesti ja sen jäsenille maksettiin sikäläisen mittapuun mukaan muhkeat kokouspalkkiot. Samaan aikaan sairaalan potilaat kuolivat lääkkeiden puutteeseen ja henkilökunta jätettiin ilman palkkaa. Ellefsrud väittää, että merkittävä osa Afrikkaan annettavasta avusta kuluu näihin "sitting allowance" -korvauksiin.

Mielestäni islamia, niin kuin ei muitakaan uskontoja, tarvitsisi Eurooppaan - eikä muuallekaan- pyrkiä ehdoin tahdoin juurruttamaan. Kansan sivistäminen on paras tapa kehittää uskontovapaata yhteiskuntaa. Ei sillä että minulla varsinaisesti uskontoja vastaan mitään olisi. Jos niistä joku jotain lohtua saa, kaikin mokomin.

http://papunet.net/selko/selkouutis...a-vanhainkodeissaon-liian-vahan-hoitajia.html
Suomalaisilta vanhuksilta puuttuu tuhansia hoitajia. Varsinkin suurissa vanhainkodeissa hoitajia on liian vähän.

Tuore esimerkki ongelmasta on Tampereen Koukkuniemen vanhainkoti. Koukkuniemi on Suomen suurin vanhainkoti, siellä asuu lähes 1 000 vanhusta. Heitä hoitamassa on 436 työntekijää. Se on selvästi liian vähän, hoitajia pitäisi olla ainakin 100 enemmän.

Hoitajien liian pieni määrä tuli ilmi, kun lääninhallitus teki Koukkuniemestä selvityksen.
- Henkilökunta on vastuuntuntoista, mutta se ei ehdi käydä asiakkaiden luona riittävästi, totesi Marjatta Aittolahti Aamulehdessä. Hän työskentelee läänin sosiaalitarkastajana....

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Mielenterveyspotilaat+jäävät+kesällä+usein+hoidotta/1135247609587
Mielenterveyspotilaat jäävät kesällä usein hoidotta
Moni kunta supistaa mielenterveyspalveluja keskikesäksi. Kunnat sulkevat terveysasemia ja mielenterveyden avohoidon poliklinikoita tai lyhentävät niiden aukioloaikoja.

Masennus ja ahdistuneisuus luokitellaan kunnissa kiireettömiksi tapauksiksi, minkä vuoksi hoitoon pääsyä voi joutua odottamaan viikkoja tai pahimmillaan kuukausia

Olisi mielenkiintoista kuulla maahanmuuton kannattajilta kommenttia tähän eli onko teidän mielestänne mamujen hyyssääminen korkeammalla prioriteettissa kuin esim. retuperällä olevan vanhustenhuollon kuntoon laitto?

Ei vittu voi olla totta, että joku syntyperäinen suomalainen todellakin olisi niin kuutamolla ja oikeasti haluaisi asioden prioriteetin olevan näin. Vanhukset, jotka ovat jumalauta ikänsä tehneet rehellistä työtä ja maksaneet veronsa ovat heikommassa asemassa kuin jotku helvetin somput, jotka tulevat tänne riehumaan ja raiskaamaan.

Itse olen ainakin sitä mieltä, että Suomen ei pitäisi laittaa euroakaan kiinni mamuihin ennen kuin oman maan epäkohdat on korjattu, joista tärkeimpänä vanhusten hyvinvointi.

Jotenkin sairasta se libyalainen terroristi joka tappoi 270 amerikkalaista pääsi
vapaaksi ja sai vielä sankari :urjo::urjo: vastaanoton kotimaassaan, siis vittu viattomien ihmisten tappamisesta.
:curs:

Back
Ylös Bottom