Oletko sä lukenut näitä mun viestejä tässä threadissä? En mä ole varauksetta mitään heittämässä menemään. Mä olen lukemattomia kertoja sanonut, että nämä asiat pitäisi toteuttaa siten, että vastaanottajamaa ei joudu kohtuuttomiin vaikeuksiin. Muitakin vaihtoehtoja on kuin täysin hallitsematon maahanmuutto tai totaalinen rajojen sulkeminen.
Mut kohtuulliset vaikeudet on ok? Se kuulostaakin tosi reilulta, on ainakin tosi vitun altruistista, että jeesataan jotakuta ja kiitokseksi saat hyvän mielen ja vain kohtuullisesti vaikeuksia.
Ei täällä Pakkiksella ainakaan ole ollut ketään niin seppolehtoa, että olisi vaatinut rajojen totaalista sulkemista. Jännä kun mainitaan maahanmuuton kontrollin lisääminen ja/tai humanitäärisen maahanmuuton leikkaaminen/lakkauttaminen, niin nämä kääntyvät tiettyjen ihmisten korvissa aina muotoon "Rajat kiinni ja Suomesta Albania heti!"
Vaikka tällaisia rajoituksia esittävät ainoastaan toivovat, että Suomen rajojen sisäpuolelle kulkeutuisi väkeä, joilla olisi joku myös suomalaisia, eikä vain tulijoita itseään, hyödyttävä syy tulla Suomeen.
Itse asiassa, jos poliittinen ilmapiiri ja muidenkin kuin Halla-ahon poliittinen tahto olisi hieman eri luokkaa, ja esimerkiksi rikoksia tekevät pakolaiset/turvapaikanhakijat saisivat nopeasti kengänkuvan perseeseen, ja poliitikot muutenkin osoittaisivat toimillaan, että heidän prioriteettinään on suomalaisten hyvinvointi, ei jokaisen paremmanvärisen/paremmanuskontoisen joka saa itsensä salakuljetettua Suomen rajalle, ihmisten asenne maa(ha)nmuuttoa kohtaan olisi todennäköisesti lunkimpi.
Ja esim viranomaisten kusetuksesta, tietoisesta harhauttamisesta ja valehtelusta sekä, oops-passi-hukku-tossa-just-äsken-toivotaan-et-Markus-Pöyhönen-löytää-sen-mettästä-juoksulenkillä-toiminta toisi automaattisen punaisen maton sijasta automaattisen käännytyksen.
Mutta kun käytäntö osoittaa, että tänne päästyään ei pois joudu oikein millään, ja diskorahalla eläminen ja perheensä elättäminen koko vitun suvun paikalle haaliminen, perheenyhdistämisen turvin, diskorahan pariin on viranomaisten mielestä A-OK, niin totta helvetissä vastustus eräitä kulttuurinrikastajaryhmiä kohtaan on nousussa.