Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

tuossa kaurahiutaleen nesteessä seisottamisessa on mielestänu yksi ärsyttävä asia. ne turpoaa kamalasta ja imee nesteet itteensä. sekotuksesta tulee seisotuksen jälkeen aika kittimäistä mistä itse en tykkään.
Totta, eipä tullut mieleen. Itse vetäsen ton aina samantien huiviin niin ei ole tollasta ongelmaa.

Tuli ostettua lähimarketista tällanen prode90-maitoprotsku välipalaproteiiniksi.. mutta kotona pussin avattua huomasin, että tuli sitten otettua maustamattoman version :eek:

Miten tätä kannattas maustaa? ei varmaan kannata kaakaota tms lisätä kun oon ns. dieetillä?

Tuli ostettua lähimarketista tällanen prode90-maitoprotsku välipalaproteiiniksi.. mutta kotona pussin avattua huomasin, että tuli sitten otettua maustamattoman version :eek:

Miten tätä kannattas maustaa? ei varmaan kannata kaakaota tms lisätä kun oon ns. dieetillä?

Ite sekoittelen maustamattomia jauhoja funlight mehuun. Ei siitä välttämättä jokaisen makuun mitään uskomatonta herkkua tule mutta kyllä sen alas saa.:D

Söin tossa kahden aikoihin vähän kanaa ja ruisleipää kun oli tarkoitus lähteä viideltä salille. No salille lähtö vähän venyi ja nyt kun olis tarkoitus lähteä niin on ihan jumalaton nälkä :wtf: mikä olis semmonen pieni purtava mitä vois huitasta ennen salia?

kiitos:worship:

Ihan piruuttani tässä otin selville, että mitän olen syöny herättyäni - 19:00. Ennen heräämistä edellinen ateria joskus ~22:00.

Aamupala:
Kaksi rusileipäpalaa, pussin mukaan kaksi annospalaa(2 x 35g) = 2 x 65kcal.
Kaksi kinkkuviipaletta = 2 x 7kcal

Neljä juustoviipaletta ja kun 100g juustoa sisältää 390kcal, niin mitähän tekee neljä siivua? = 4x ??kcal

Hieman Oivariinia(käytän aika vähän, leipä paistaa läpi), 100g sisältää 300kcal = ??kcal?

Taisin juoda jonkuverran Colaa(oops - en yleensä juo), 250ml sisältää 105kcal ja taisi huomaamattomasti mennä puoli litraa, joten 210kcal....

Lämmin ruoka:
Maximissaan 3dl(n. 80g kuivana) keitettyä riisiä, 100g kuivaa sisältää 350kcal = 280kcal(epäilen, että söin jonkin verran vähemmän)

Kolme kanapojan fileepihviä. Paketti on 1kg, sisältäen 4-6 palaa 70% lihapitoisuudella, 100g sisältää 130kcal = ??? kcal

Taas vaihteeksi limonaatia, tosin nyt sokeritonta, eli 250ml sisältää <1kcal.

Saattaa olla, että illalla syön "toisen aamupalan" tai saattaa olla etten. Tulipahan vaan mietittyä, että syönköhän mä liian vähän? Tää päivä kyllä tullu istuttua(paitti äsken tossa tunnin verra "tanssipeliä" - pelin mukaan kulutusta yli 300cal, itse väitän paljon suuremmaksi, älytön hiki koko ajan).

Mutta mutta mitäs mieltä te olette? Omasta mielestäni syön suht vähän mutten laihdu, missähän vika? Vai onko vaan niin, että annan liian vähän aikaa? En vedä liiemmin karkkia tai muuta, en siis ainakaan kohtuuttomasti. Eilen yksi jäätelö & pari palaa suklaata. Sitä ennen karkeista ja muista aikaa aika paljon. Oma heikkouteni on ilman muuta virvoitusjuomat, mutta käsittääkseni nuo sokerittomat eivät pahasti lihota, joten niihin vaihtaminen suositeltavaa, jos irti en pääse? Vatsamakkarat edelleen riesana, luulisi niiden ainakin katoavan...

E: en tätä muualle keksinyt laittaa.. Muistakaa vastata myös edellisiin :)
E2: älkääkä syytelkö, tiedät, ettei syömisen vähennys ole se paras tie laihtumiseen.. Ei vaan yksinkertaisesti ole nälkä, joten en syö..

Syö hyvä mies, syö. Aamulla puuroa + rahkaa ja marjoja, pari välipalaa päivässä (rahkaa), lounaalla vaikka kanaa+ruispastaa tai tonnikalaa jne. treenin jälkeen (palkkari ofc) päivällinen; vaikka kanaa ja ruispastaa :D ja iltapalaksi kananmunakas jossa kinkkua. Läskit ei tykkää kun syö järkevästi ja ne lähtee huits helvettii

Mun mielestä tuo on ihan OK makuista. Polttakaa tupakkaa niin sitten mikään ei maistu enää pahalta. ;) (Se oli läppä, älkää missään nimessä polttako röökiä, oikeesti.)

Kannattaako sitten dieetata? Aineenvaihdunta kun hidastuu dieetillä ja jos et voi tarpeeksi sitä kuormittaa niin hidastuu varmasti entisestään - vai voitko kuitenkin käydä puntilla?

Mikäli et niin kannattaa ehkä siirtää dieettiä jos kroppa on muutenkin ylirasitustilassa?
Kovaa salitreeniä ilman muuta. Ajattelin vain josko jättäisin viikolle nyt 3 lepopäivää normi yhden sijaan. Arveluttaa tosiaan palaako rasva tällaisessa rykäisyssä kun aerobista ei tulisi lainkaan?

Saadakseni proteiinia olen välillä syönyt ihan tavallista soijarouhetta, koska se on halpaa ja melko proteiinipitoista. Mutta kun kysyin siitä parilta kehonrakentajalta, niin he olivat sitä mieltä että sen syöminen ei kannata. Eli mikä siinä soijassa on vikana? Mitä etuja kalliissa lisäproteiineissa on siihen verrattuna?
Samaa mietin vieläkin...

Mä jatkan jauhelihaa soijalla ja lisäilen sitä muutenkin laatikkoruokiin ja kastikkeisiin.
Ei maistu miltään ja saa halvalla ja helposti hieman nostettua ruoan proteiinipitoisuutta.

Perskule, olin seittemän tuntia syömättä. Jäi päivällinen ja välipala2 syömättä ja äsken vedin iltapalan. Pikkusen nälkä jäi niin mitä vois vielä syyä pähkinöiden, juuston ja rahkan lisäksi? Maitoa join tänään vajaan litran normaalin kolmen sijasta eli jäi tänään kalorit ja proteiinit varmaan aika vähille :D Tää syömättömyys meni kyllä muijan piikkiin =)

Perskule, olin seittemän tuntia syömättä. Jäi päivällinen ja välipala2 syömättä ja äsken vedin iltapalan. Pikkusen nälkä jäi niin mitä vois vielä syyä pähkinöiden, juuston ja rahkan lisäksi? Maitoa join tänään vajaan litran normaalin kolmen sijasta eli jäi tänään kalorit ja proteiinit varmaan aika vähille :D Tää syömättömyys meni kyllä muijan piikkiin =)

teeppä vaikka kananmunakas ja kinkkua päälle!

ite vetelen iltasin 3 kananmunan munakkaan ja heitän 1dl kinkku siivuja päälle ja jotain vihanneksia. Ja kun kerta olet niin vähän syönyt tänään niin omasta mielestäni voit hyvin vetästä tommosen satsin päälle

teeppä vaikka kananmunakas ja kinkkua päälle!

ite vetelen iltasin 3 kananmunan munakkaan ja heitän 1dl kinkku siivuja päälle ja jotain vihanneksia. Ja kun kerta olet niin vähän syönyt tänään niin omasta mielestäni voit hyvin vetästä tommosen satsin päälle

Taitaa jäähä kokkailut tänään välistä, eikä taida kananmuniakaan olla juuri nyt. Meinaa nukuttaa niin pirusti ja täydellä mahallahan ei kannattaisi mennä nukkumaan tjsp ;) Noo mutta yks päivä sinne tänne aliravittuna tuskin pilaa mitään ...

Voiskohan joku ohjata vähän alkaako tää näyttää hyvältä ruokavaliolta

klo 09.00 puuro,1 purkki tonnikalaavedessä,2 keitettyä kananmunaa,1 leipä jossa 1-2 palaa palvikinkkua + vitamiinit

klo 12.00 200 g kanaa/lihaa/kalaa ja siihen perunaa/riisiä/pastaa + salaattia

klo 15.00 2 purkkia tonnikalaa

klo 18.00 sama kun klo 12.00

ja sitten 21.00 2-3 keitettyä kananmunaa, 1-3 palaa ruisleipää palvikinkulla ja teetä 1 mukillinen + 1 ehramn maitorahka

ja noihin lisäks juon päivässä 1l täysmaitoa ja n.2l vettä. onko tuo nytte jokseenki hyvä?

heti kun koulut alkaa alan saaman vielä paremmin tuota ruokarytmiä kuntoon koska vedän n.klo 11.30 kouluruuan ja sitten muuten sama mutta sitten klo 18.00 3-400g sitä lihaa.

Voiskohan joku ohjata vähän alkaako tää näyttää hyvältä ruokavaliolta

klo 09.00 puuro,1 purkki tonnikalaavedessä,2 keitettyä kananmunaa,1 leipä jossa 1-2 palaa palvikinkkua + vitamiinit

klo 12.00 200 g kanaa/lihaa/kalaa ja siihen perunaa/riisiä/pastaa + salaattia

klo 15.00 2 purkkia tonnikalaa

klo 18.00 sama kun klo 12.00

ja sitten 21.00 2-3 keitettyä kananmunaa, 1-3 palaa ruisleipää palvikinkulla ja teetä 1 mukillinen + 1 ehramn maitorahka

ja noihin lisäks juon päivässä 1l täysmaitoa ja n.2l vettä. onko tuo nytte jokseenki hyvä?

heti kun koulut alkaa alan saaman vielä paremmin tuota ruokarytmiä kuntoon koska vedän n.klo 11.30 kouluruuan ja sitten muuten sama mutta sitten klo 18.00 3-400g sitä lihaa.

Iltapalalle et välttämättä hiilihydraatteja tarvitse (lue: ruisleipää), ne kannattaa mielummin korvata rasvalla (rypsi- tai oliiviöljy). Riippuen toki monen aikaan treenaat. Jos myöhään illalla, vedä vielä lämmin ateria sen jälkeen.

Iltapalalle et välttämättä hiilihydraatteja tarvitse (lue: ruisleipää), ne kannattaa mielummin korvata rasvalla (rypsi- tai oliiviöljy). Riippuen toki monen aikaan treenaat. Jos myöhään illalla, vedä vielä lämmin ateria sen jälkeen.

selvä, syön oikeastaan iltapalalalla ruisleipää vaan siksi koska se on hyvää ja maistuu myös teen kanssa

Back
Ylös Bottom