Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kyllä ehdottomasti. Silloinhan se suurin lihaskasvu juuri tapahtuu.

Treenipäivät mieluummin reilummin plussalla ku lepopäivät. En tajua mistä se harhaluulo on tullu että lepopäivinä ravinnon käyttö olis kovempi.
Kokeileppa tankkaa autoos 10l ja kaasuttele 15l edestä ja sit seuraavana päivänä tankkaat 20l.
Hyötysuhde on varmaan aika sama.

Tällainen helvetin tyhmä kysymys. Eli jos ei tule päivän kalorimäärät täyteen, mutta proteiinia tulee yli 2g/ rasvaton painokilo, niin voiko saada lisää lihasmassaa?

Tällainen helvetin tyhmä kysymys. Eli jos ei tule päivän kalorimäärät täyteen, mutta proteiinia tulee yli 2g/ rasvaton painokilo, niin voiko saada lisää lihasmassaa?

Aloittelija voi. Riippuu aika pitkälti omasta tasosta. Ei nyt kumminkaan kannata jättää niitä kaloreita jatkuvasti liian alas, jos lihasta haluat kasvattaa.

Kysymys, Muutama vuosi sitten ostin sellaisia ns.proteiini juustonaksuja oli vähä rasvasia ja lisätty prodee, onkohan näitä enää mistään saatavana? Olis leffan kans kiva napostella aina joskus karkkien sijasta:)

Mitähän pitäs ajatella, kun nyt jonkun viikon ajan ruoka menny vain väkisin alas, paitsi iltaisin menee ihan normisti? Ennenkuin aloitin salilla käynnin 5kk sitten, en syönyt kuin ehkä kerran päivässä ja nyt kunnon syömisellä päästy 73kg. Nyt tosin vähän yli viikossa pudonnu tasasta tahtia paino alaspäin, kun ei mee mikää alas ja melkee oksettaa ku syö jtn.

Treenipäivät mieluummin reilummin plussalla ku lepopäivät. En tajua mistä se harhaluulo on tullu että lepopäivinä ravinnon käyttö olis kovempi.
Kokeileppa tankkaa autoos 10l ja kaasuttele 15l edestä ja sit seuraavana päivänä tankkaat 20l.
Hyötysuhde on varmaan aika sama.

Ite oon syöny samalla tavalla kaikkina päivinä. Kasvaahan se lihas sillon välipäivinäkin jos on kasvaakseen.

Ite oon syöny samalla tavalla kaikkina päivinä. Kasvaahan se lihas sillon välipäivinäkin jos on kasvaakseen.

Tarkotin kun tossa puhuttiin että jos lepopäivinä söis vähän enemmän ku reenipäivinä.
Itse en usko mihinkään kalorien laskemiseen yhtään enempää ku joulupukkiin tai hammaskeijuunkaan kyl.

Tulipa tässä mieleen.. Mikä olisi ketoosidieettaajalle hyvä palautusjuoma ettei tule liikaa hiilihydraattia ja mikä olisi ns. ihanteellinen palautusjuoma yleensäkin? Mielipiteitä näyttää olevan yhtä monta kuin palkkareiden käyttäjiäkin. :)

Onhan noita kahvi plus kreatiini threadeja, mutta en jaksa etsiä niistä joten: huomasin, että juotuani pannullisen teetä (1,25 litraa) treeni kulki aivan hurjan hyvin. Pirteyttä oli ja intoa. Tuossa määrässä on jo aika lailla kofeiinia (kö?), joten ottaisin samaan aikaan ennen treeniä vihreää teetä ja kreatiinia, nollaantuisiko kreatiinin vaikutukset? Kreatiinia en ala käyttää uudelleen ennen syksyä.

Onko nää Freewayn 0% sokeria kolajuomat millään tavalla epäterveellisiä? Jos esim. juo vaikka sen 2 - 4 litraa viikossa.

Saadakseni proteiinia olen välillä syönyt ihan tavallista soijarouhetta, koska se on halpaa ja melko proteiinipitoista. Mutta kun kysyin siitä parilta kehonrakentajalta, niin he olivat sitä mieltä että sen syöminen ei kannata. Eli mikä siinä soijassa on vikana? Mitä etuja kalliissa lisäproteiineissa on siihen verrattuna?

Onko nää Freewayn 0% sokeria kolajuomat millään tavalla epäterveellisiä? Jos esim. juo vaikka sen 2 - 4 litraa viikossa.
Nämä tuotteet taitavat sisältää paljon puhuttua makeutusainetta nimeltään aspartaami. Se on Yhdysvaltojen elintarvikevirasto FDA:n eniten valituksia saanut lisäaine. Aiheuttanut rottatutkimuksissa syöpää yms. Kannattaa lukea lisäkeskustelua aineesta esim. täältä: http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/aspartaami-t39355.html. Itse ainakin olen jättänyt virvoitusjuomat oikeastaan kokonaan pois, itselläni limsojen makeutusaineet ainakin aiheuttavat päänsärkyä.

Vesi on parasta janojuomaa. :kippis1:

onko haittaa jos syö 15-20 kalaöljy pilleriä päivässä? :D Kyseessä leaderin tuote.
Dietillä ollaan.

edit:

Ravintosisältö
1 kapseli

kalaöljyä 1000 mg
josta EPA 200 mg ja DHA 140 mg

onko haittaa jos syö 15-20 kalaöljy pilleriä päivässä? :D Kyseessä leaderin tuote.
Dietillä ollaan.

edit:

Ravintosisältö
1 kapseli

kalaöljyä 1000 mg
josta EPA 200 mg ja DHA 140 mg

No E-vitamiinia tulee aika helvetisti :D kun sitähän noissa on säilöntäaineena.

mitä se vaikuttaa?

mitä se vaikuttaa?

Itseasiassa myrkytystilaa et saa, mutta jos sattuu maha oleen herkkä niin ripulia voi tulla:dance2:

MUTTA jotain tutkimuksia on, joissa on todettu, että E-vitamiini mm. suojais syövältä ja parantais vastustuskykyä bakteeri- ja virusperäisiin sairauksiin, sekä vähentäis kolesterolia.

Argh, nyt kun on bulkkaillu tässä kuukauden, niin naamaa on kivasti turvonnu. Kaksoisleukaakin alkaa melkein olemaan.
Kanttaisko jatkaa bulkilla vai mitenkä? Alkaa jo diettaamaan? :D
Aina olen ollut suht pyöreä naamasta, mutta muuten keho aina ollut todella tikku.

Itseasiassa myrkytystilaa et saa, mutta jos sattuu maha oleen herkkä niin ripulia voi tulla:dance2:

MUTTA jotain tutkimuksia on, joissa on todettu, että E-vitamiini mm. suojais syövältä ja parantais vastustuskykyä bakteeri- ja virusperäisiin sairauksiin, sekä vähentäis kolesterolia.

ei ole mitään mahavaivoja ollut. Luin wikipediasta jostain verenvuodosta, mutta sellaisiakaan ongelmia ei ole ollut.

Argh, nyt kun on bulkkaillu tässä kuukauden, niin naamaa on kivasti turvonnu. Kaksoisleukaakin alkaa melkein olemaan.
Kanttaisko jatkaa bulkilla vai mitenkä? Alkaa jo diettaamaan? :D
Aina olen ollut suht pyöreä naamasta, mutta muuten keho aina ollut todella tikku.

Mitenkäs "likainen" bulkki on kyseessä? Entä minkälaiset olivat lähtöasetelmat? Ei pitäisi kovin paljoa painoa/rasvaa kerta kuukaudessa, 1-4kg korkeintaan ja sen ei vielä luulisi näkyvän.

Back
Ylös Bottom