Palautusjuomasta. Sekoitan itse oman palautusjuomani, jossa on proteiinia sekä pitkä- että lyhytketjuista hiilihydraattia. Tai on siinä muitakin lisäravinteita (kreatiini jne.) mutta ne ei ole relevantteja tämän kysymyksen osalta.
Eli proteiniiksi olen laittanut heraa, pitkäketjuista hiilaria Fast Malto6 pussillisen ja lyhytketjuisen hiilarin olen ottanut kaakaojuomajauheesta. Mutta siis varmistan nyt vain, että tämä todella on lyhytketjuista hiilaria, mitä on ihan normaalissa O'boyn kaakaojuomajauhepurkissa?
Ainakin O'boyn no sugar added -kaakaopurkissa on sokerin sijasta maltodekstroosia (eli pitkäketjuista?).
Ja sitten vielä se, että kuinka paljon tätä hiilaria pitää yleensäkään olla palautusjuomassa? Eli haluaisin pitää hiilarin määrän minimissä, koska rasvaa on kehossa ihan tarpeeksi![]()
Tällä hetkellä on 5kg herapussi (muistaakseni 82g proteiinia per 100g, hiilarit ja rasva aikalailla 0g per 100g) + 1kg Maltoa + 1,8kg kaakota. Eli yhteensä 7,8kg valmista palautusjuomaa, josta siis prosentuaalisesti 64% proteiinia ja 36% hiilaria (13% pitkäketjuista ja 23% lyhytketjuista). Onko tämä hiilarin määrä sopiva, eli nostaako se insuliinitason tarpeeksi äkäisesti?
Oikokaa vapaasti kaikkia mahdollisia vääriä käsityksiäni asiasta.
Mä nyt vähän nostelen omaa viestiäni, mutta kun en ilmeisesti näin vähillä postausmäärillä voi aloittaa omaa threadiani, niin koitettakoon sitten tätä keinoa
Asia on kuitenkin minulle tärkeä.