Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mulla ei ainakaan ole vaikuttanut mitenkään. Kyseessä siis tetracyclin.

Ok, eli varmaa alkaan toi 4kk putkee arskaa alotuksen jälkee menee vaihtoon ja 64-72 alkupainonnousu varmaan pysähtyä eli ruokaa lisää.

Omat biootit tosin apocyclin, mut veikkaan kans ettei ne kyl mitään vaikuta

Elikkä siis näin aloittelevana salilla käviänä kysyisin: Missä vaiheessa bodaajan kannattaa alkaa käyttämään noita lisäravinteita?

Ja sit viel sellanen kysymys et mihin toi Heraproteiinin toiminta perustuu?

Elikkä siis näin aloittelevana salilla käviänä kysyisin: Missä vaiheessa bodaajan kannattaa alkaa käyttämään noita lisäravinteita?

Ja sit viel sellanen kysymys et mihin toi Heraproteiinin toiminta perustuu?

Palautusjuomaa (hera+malto) kannattaa käyttää heti alusta asti.

Heraproteiini sisältää samoja aminohappoja kuin muutkin proteiininlähteet, mutta ne ovat nopeammin imeytyvässä muodossa, jolloin se sopii hyvin harjoittelun jälkeen nautittavaksi.

Onko muuten mitään väliä, että tuleeko se vaikkapa se 1000kcal päivän kaloreista maidosta niinkuin mulla vai onko juuri se kiinteä ruoka ns. parempi

2,5vk saliharjoittelun ja lenkkeilyn jälkeen (3krt/vk salilla, väh 3krt/vk 1-2h kävelylenkki) mulle on tullut +3kg :O Eikai nyt sitä lihasta noin paljon voi 2vk harjoittelun jälkeen tulla? Vai onko kenties nesteitä kertynyt tms..?Ruokavalio muuttunut terveellisemmäksi, mitä ennen. Esimerkiksi kaikki karkit, limut, sipsit jne.. ovat olleet poissa ja tilalla ravitsevaa kotiruokaa, runsaasti salaattia..Ei ole kalorit ainakaan nousseet entisestä. Painoahan mulla on liikaa 10kg eli siis nyt 13kg.

Paljonko maitoa ois hyvä juoda päivässä ?
Se 1L vai ? (rasvatonta)

e. Tuli tässä mieleen, etteihän olekkaan lisä proteiinista mitään haittaa, päin vastoin vain hyötyä, vaikka sitä kuinka käyttäisi ? Tarkoitan siis vaikka 5v putkeen..palautusjuoma.
Kaverin kans tuli vaan vähän väittelyä siitä, sano että varmasti mulle tullu jotain kun oon käyttäny sitä siitä asti kun salin aloitin kohta 2v sitten.
Sama kun syöö kanaa joka päivä niin siitä olisi "haittaa"..

Onko kukaan sekoittanut raejuustoa kaurapuuron ja mehukeiton sekaan? Ihan ku Maximalissa olis tehty tälleen, näytti aika härskiltä ja kiinnostais kokeilla, muttei toisaalta uskalla :D

Onko kukaan sekoittanut raejuustoa kaurapuuron ja mehukeiton sekaan? Ihan ku Maximalissa olis tehty tälleen, näytti aika härskiltä ja kiinnostais kokeilla, muttei toisaalta uskalla :D

Itsellä aamupuuroon menee aina mukaan raejuustoa ja omppu sekä tilkka maitoa. Etköhän kuule uskalla maistaa ;)

Paljonko maitoa ois hyvä juoda päivässä ?
Se 1L vai ? (rasvatonta)

e. Tuli tässä mieleen, etteihän olekkaan lisä proteiinista mitään haittaa, päin vastoin vain hyötyä, vaikka sitä kuinka käyttäisi ? Tarkoitan siis vaikka 5v putkeen..palautusjuoma.
Kaverin kans tuli vaan vähän väittelyä siitä, sano että varmasti mulle tullu jotain kun oon käyttäny sitä siitä asti kun salin aloitin kohta 2v sitten.
Sama kun syöö kanaa joka päivä niin siitä olisi "haittaa"..
On siitä haittaa jos sitä käyttää "vaikka miten". Ylimääräinen proteiini jää läskiksi kroppaan, jota tuskin moni punttaaja haluaa. Kuten itse sanoit: sama kun söisi kanasta ne proteiinit joka päivä. Kana on toki hyvää ravintoa, mutta ylimääräset kanatkin tekee läskiä, eikä niistä ainakaan mitään hyötyä ole.

Ja toki jos ruokavalio koostuu pelkästä proteiinista niin saattaapi olla että vuosien ja vuosien käytön jälkeen sun munuaiset sanoo sopimuksensa irti, eikä niillä jauhoilla muutenkaan elää kannata, vaan normisafkalla.

Mutta tuskin sulla mitään vakavaa on jos oot sitä palkkariin sekotellu. Samaa tavaraa se siis on kuin ruuassakin jos sitä oli tarkoituksesi kysyä.

EDIT: Niin tuosta maidon juonnista, se riippuu paljolti sun muusta ruokavaliosta. Pidät huolen siitä että saat oikean määrän hillaria protskua ja hyvälaatusia rasvoja, ei niin väliä mistä ne tulee kunhan vaan saat ne sieltä ruuasta. Loput kivennäiset ja hivennäiset on vähän hifistelyä..jos alkaa tuntua siltä ettet saa ruuasta kaikkea tarvitsemiasi niin ota vitamiini/kalkki/kalsiumlääkitys käyttöön tai mieluummin muuta ruokavaliotasi.

Olenko aivan hakoteillä jos aloitan Kreatiinin käytön niin tankkaan enisimmäisen 5 päivän aikana 3-4 tee lusikallista eli arvioisin, että yksi tee lusikallinen on 5g. Sitten siirryn ylläpito vaiheeseen ja otan sitä yhtä teelusikkaa eli noin 5 g päivässä? Vai paljoko yksi teelusikallinen on?

Kiitos.

Onko se sokeri niinkuin oikeesti "pahakin juttu", kun tulee litkittyy joka päivä limsaa ja energiajuomii, kun lueskelin tossa niin jotkut kirjottanu "hui" oikeen sokeri-sanan perään.

Onko se sokeri niinkuin oikeesti "pahakin juttu", kun tulee litkittyy joka päivä limsaa ja energiajuomii, kun lueskelin tossa niin jotkut kirjottanu "hui" oikeen sokeri-sanan perään.

No hampaat ainakin reikiintyy, paino nousee helposti, verensokeri heittelee yms.
Itse en muutenkaan ymmärrä noita limsan ja energia juoman litkijöitä, syökää ja juokaa kunnon tavaraa niin ei tule tarvetta millekkään energia lisille.

No hampaat ainakin reikiintyy, paino nousee helposti, verensokeri heittelee yms.
Itse en muutenkaan ymmärrä noita limsan ja energia juoman litkijöitä, syökää ja juokaa kunnon tavaraa niin ei tule tarvetta millekkään energia lisille.

No siis ittellä ei todellakaa se paino noussu ennenku aloin syömää ja käymään salil niin tuli 64-72 n. 4kk, rasvat mitattu itellä montakin kertaa ja on n.14% ja en todellakaa syönyt yhtään terveellisesti esim. yläaste aikaa, nykyään vähän terveemmin, mutta riippuvaisena colaan ja tälläseen vetelen joka päivä:(

Back
Ylös Bottom