Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Tuosta taulusta tuli mieleen, että tämän näköisen "Buddha" taulun voisin itsekkin ostaa. Kertokaa vaan joku mistä?

Liitteet

• luxury-bedroom1_bathroom.webp
    luxury-bedroom1_bathroom.webp
    47 KB · Katsottu: 909
Valokuva on aina 2D ;) Kieltämättä pakko myöntää että hieman laatoitukselta tuo näyttää valokuvassa, mutta paikan päällä ainakin omaan silmään vaikutelma on aivan erilainen kun mukaan tulee syvyysvaikutelma ja kolmas ulottuvuus. Ja tosiaan itsellä on ollut aina tarkoitus sisustaa niin, että olisi jotain "omaa" ideaa ja näköä kämpässä ja tässäkin sitä on. Samaa koskee koko kämppää; sellaisia ratkaisuja on joka huoneessa joita harvemmin missään muualla näkee. Toisaalta tämä ei taida olla ihan suomalaiseen makuun, varsinkin jos tätä vertaa vaikka etuovesta tai oikotieltä löytyviin kämppien myyntikuviin...Harvemmin missään lehdissa tai kuvissa näen jotain sellaista joka sopii omaan makuun. Todennäköisesti jos joku postaa kuvansa omasta makuuhuoneestaan, niin se on itselle liian mitäänsanomaton, persoonaton ja tylsä (ja ulkonäkö ehkä kopioitu lähinnä jostain sisustuslehdestä). No joo, itse tässä paraskin puhuja kun iso osa tavaroista on Ikeasta. Parisataa euroa voi käyttää monella tavalla, itse käytin sen näin ja olen hyvin tyytyväinen lopputulokseen ja muutokseen verrattuna entiseen :)

Sänkyä ei kyllä pysty maalaamaan. Se olisi puutöitä harrastavalle pahemman luokan raiskaus. Paria vuotta kauempaa tässä kämpässä ei kuitenkaan tulla asumaan ja sen takia ei viitsi noin nättiä sänkyrunkoa alkaa pilaamaan ja peittämään massiivipuuta. Taulustakaan en kyllä luovu. Siihen liittyy sellainen tarina ja niin paljon tunnearvoa, ettei itsellä ole mitään mahdollisuutta siitä luopua. Vaikka ei aivan sisustukseen nyt sovikkaan. Tauluun liittyy myös tietyllä tavalla se syy, miksi ylipäätänsä tässä asunnossa nyt asun. :)

Perkeleen makea tuo kangas. Pitääpä käydä hakemassa Ikeasta tuota, toivottavasti paikan päältä löytyy. Espoon vai Vantaan Ikeastako tuota hait?

Mun mielestä jos haluat tuon sängyn pitää (en lähtisi itsekkään maalaamaan) ja taulun, niin mä heivaisin noi punaisen tyynyn ja mankan pois. Laittaisin tuon vaalean päiväpeiton päälle sängyn ja maalauksen sävyisiä tyynyjä noiden verhokankaasta tehtyjen lisäksi. Niistä tulisi sellainen kaveri niin sanotusti sille ruskealle sängylle ja kellertävällä taululle. Tuo tauluhan käy hyvin yhteen tuon makean lankkulattian kanssa, jos se nyt on lankkulattia :). Nuo ruskean sävyt voi oikein hyvinkin yhdistää mustavalkoiseen mutta tuo punainen ei enää sovi siihen kokonaisuuteen sitten IMO ;). Muutama ruskean ja mahdollisesti kullankeltaisen värinen tyyny ei paljoa maksa ja ne lisäämällä kokonaisuus olisi yhtenäisempi. Näin mä sen tekisin, kokeile ;).

Vantaan Ikeasta kävin hakemassa tuon kankaan. Kyllä sitä varmaan löytyy molemmista Etelä-Suomen myymälöistä. Onneksi kangasta oli kapassa sen verran enää jäljellä, ettei tarvinnut itse sitä leikata. Ostin siis koko kapan :hyper:

Olen kyllä ihan samaa mieltä siitä ettei tuo mankka väriltään tuonne sovi. Mutta kun tarkoitus oli sniiduilla mahdollisemman paljon ja käyttää mahd. pitkälle varastosta tai jostain muualta löytyviä vanhoja tavaroita, niin se sai luvan kelvata. CD-soittimelle kuitenkin käyttöä on.

Ison tyynyn tyynyliina voisi olla kyllä tarkemman sävyn värinen, mutta sama juttu tässäkin; jotain löytyi jo valmiina ja sai luvan kelvata ja 200€ ei saanut ylittyä. :D Ja kieltämättä tuossa on jotain Schindlerin listan yhden kohtauksen meininkiä kun makuuhuonetta katsoo; huone näyttää kuin mustavalkokuvalta, mutta yksi asia siellä on "väritetty". Plus tietenkin tuo taulu.

Nyt lienee mennyt noin 4K€ kokonaisuudessaan kämpän sisustukseen, josta tietenkin ison osa nieli lattia, jääkaappi, viinikaappi ja kylpyamme. Ei kieltämättä ole helppoa vetää pienellä budjetilla koko kämpän sisustusta kuntoon. Rahalla saa, mutta pienelläkin rahalla saa omaan makuun ihan miellyttävää lopputulosta kun hieman soveltaa ja kehittelee omiaan. Vaatekaappien ovien uuteen elämään 37 €:lla olen esim. hyvin tyytyväinen. Vaikea itse ainakaan on keksiä miten vielä halvemmalla pääsisi, jos ulkonäköä pitäisi mahd. halvalla muuttaa.

Sänkyä ei kyllä pysty maalaamaan. Se olisi puutöitä harrastavalle pahemman luokan raiskaus. Paria vuotta kauempaa tässä kämpässä ei kuitenkaan tulla asumaan ja sen takia ei viitsi noin nättiä sänkyrunkoa alkaa pilaamaan ja peittämään massiivipuuta.

Mun mielestä jos haluat tuon sängyn pitää (en lähtisi itsekkään maalaamaan)

Jos totta puhutaan, niin päällemaalatut puiset huonekalut ovat aika hirveitä ja se tuntuu raiskaukselta, kuten itse totesit...

Nus Etelä-Suomessa on kolme myymälää. :david:

nus nus Jos Raisiota tarkoitat, niin se kuuluu mun maantietämyksellä varsinais-Suomeen eikä Etelä-Suomeen. Tai sitten Etelä-Suomessa on oikeasti jossain vielä se kolmas myymälä Vantaan ja Espoon lisäksi.

Sänkyä ei kyllä pysty maalaamaan. Se olisi puutöitä harrastavalle pahemman luokan raiskaus. Paria vuotta kauempaa tässä kämpässä ei kuitenkaan tulla asumaan ja sen takia ei viitsi noin nättiä sänkyrunkoa alkaa pilaamaan ja peittämään massiivipuuta.

Puun voi kyllä petsata tai sävylakata. Riippuu ihan mikä on nykyinen puunsuoja. Itse säästin aika paljon, kun keittiön -97 ostettu massiivipuinen pöytä sai uuden pinnan kevyen hionnan ja sävylakan ansiosta. Tuolit olisi mennyt pesään ilman käsittelyä.

Ja -70 luvulta pelastin parit lipastot. Olivat kokopuuta ovetkin ja ruskeat väriltään. Ruiskumaalauksella sain puun kuviot säilymään. Vetimet vain uusin. Tai homma on yhä kesken.

nus nus Jos Raisiota tarkoitat, niin se kuuluu mun maantietämyksellä varsinais-Suomeen eikä Etelä-Suomeen. Tai sitten Etelä-Suomessa on oikeasti jossain vielä se kolmas myymälä Vantaan ja Espoon lisäksi.
Aivan.. en tiedä mitä päässäni liikkui. Eivät ainakaan läänit.

Edelleen on hakusessa tämän näköiset tai vastaavat baarituolit. Jos joku tietää mistä löytyy, niin avaa sanainen arkkusi!

Liitteet

• kitch1og8.webp
    kitch1og8.webp
    47,9 KB · Katsottu: 1 027
Hyi saatana toi alempi kuva:D Ei itsellä tulisi mieleen ehkä tunkea tuollaista konttori-parturi-baarituoliviritelmää esim ruokapöydän viereen.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29849945

Mistä saisi tämän tyylistä sänkyä? Haluan siis tuon sänkypäädyn pään puolelle, en jalkopäähän. Mieluusti nahkainen tai kankainen tuo pääty ja sängyn leveys 120-140cm. Tuhansien eurojen mallit voi unohtaa saman tien.

Olen katsonut jo samat tuolit, en kelpuuta noista vielä mitään. Tuolit saisi olla melkein täysin kuvan kaltaiset. Lähimmäksi olen löytänyt nämä kovapintaiset Drink baarijakkarat(sivun alalaita) http://www.indesign.fi/tuolit/ lisää ehdotuksia siis kiitos!
Bo Conceptilla taitaa olla hyvinkin pitkälle laittamasin kuvan kaltaiset baarijakkarat. Katso BC:n koko katalogi läpi boconcept.fi:stä, niin löydät muistaakseni lisää vaihtoehtoja:
http://www.boconcept.fi/Bar_tables_-_stools-84134.aspx
(linkki katalogiin löytyy tuolta myös)

Bo Conceptilla taitaa olla hyvinkin pitkälle laittamasin kuvan kaltaiset baarijakkarat. Katso BC:n koko katalogi läpi boconcept.fi:stä, niin löydät muistaakseni lisää vaihtoehtoja:
http://www.boconcept.fi/Bar_tables_-_stools-84134.aspx
(linkki katalogiin löytyy tuolta myös)

Olen tuonkin katsonut. Tämä malli kyllä sopisi ihan hyvin sisustukseen, http://www.boconcept.fi/Default.aspx?ID=84134&ImageID=1655&flashimageid=0
koska ostin tälläisen Bo Conseptin lounge lepotuolin joka tulisi baarijakkaroiden viereen.
designer-leather-lounge-chair-30511.jpg

Silti tuossa aikaisemmassa kuvassani on tyylikkäämmät nuo jakkarat, edelleen siis vinkkejä otetaan vastaan.

Back
Ylös Bottom