Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eipä kai, frendi pitää pyykinpesukonetta keittiössä. Jos ei sitä muualle saa, niin ei kai kannata ajatella junttiutta vaan käytännöllisyyttä.

... Mutta onko se kauheen käytännöllistä että astianpesukone on siellä vessassa? Riippuu toki keittiön ja vessan välimatkasta, mutta eiköhän niitä astioita ole aika ikävä kannella edestakaisin.

... Mutta onko se kauheen käytännöllistä että astianpesukone on siellä vessassa? Riippuu toki keittiön ja vessan välimatkasta, mutta eiköhän niitä astioita ole aika ikävä kannella edestakaisin.

No jos se on ainoa paikka mihin saa, niin onhan se käytännöllisempää kuin olla ilman?

Olisko ehdottaa hinta-laatusuhteeltaan hyviä tuoli sekä pöytävinkkejä parvekkeelle? Sen verran pieni parveke kyseessä, että pieni pöytä ja pari tuolia riittää. Lasittamaton, eli mieluiten jotain hyvin säätä kestävää matskua. Kestävää tosin sais olla muutenkin, niin että ei ole ihan tulitikuista veistetty. Sanotaan vaikka, että pitäis pysyä kasassa vähän yli satakilosen käytössä.

Polyrottinkia, puuta, metallia kuhan ei ihan muovista.
Ulkonäöstä en osaa sanoa sen kummempaa, jotain siistiä. Ei ihan mitää vanhanaikasen näköstä, mieluiten semmosta pelkistetympää ja nykyaikaista. Tykkään tummista sävyistä puumateriaalissa, tosin valkonen on myös jees.
monte_carlo_ryhma.jpg

Kuvan kalusteet esim. olis mun mieleen, ei vaan tahdo oikein fitata meikän kapealle lasittomalle partsille.

Parveke on sellanen muutaman neliön kokonen. Nyt en ole kotona niin en pääse mittaamaan, heitetään hatusta, että sellanen ~ 90x240cm.

Oon miettiny myös sellaista ratkaisua, että laittais vaan sohvan tonne parvekkeelle, sellasen missä vois sit yksin makoillakki. Just ja just saattais mahtua tonne sellanen sohva, mihin just mahtuu löhöömään + jäis vielä tilaa sohvan eteen mistä mahtuisi kävelemään.
Tykkään tämmösinä aurinkoisina päivinä nautiskella parvekkeella auringosta, lähinnä siis vähän mukavuutta haen sinne.

Budjetti tosiaan näin lähes työttömäksi valmistuvalla mahd. pieni, sanotaanko, että alle 200e pitäis saada tuolit + pöytä tai sitten pelkkä sohva yksisteen.

Mitä mieltä ootte, onko junttia pitää astianpesukonetta vessassa?
Meillä oli melkein puoli vuotta tiskari vessassa rakennusaikaisessa tilapäis-asunnossa. Mukavampihan se on kuin ei lainkaan.

Oon miettiny myös sellaista ratkaisua, että laittais vaan sohvan tonne parvekkeelle, sellasen missä vois sit yksin makoillakki. Just ja just saattais mahtua tonne sellanen sohva, mihin just mahtuu löhöömään + jäis vielä tilaa sohvan eteen mistä mahtuisi kävelemään.
Tykkään tämmösinä aurinkoisina päivinä nautiskella parvekkeella auringosta, lähinnä siis vähän mukavuutta haen sinne.

Mä tein yhteen edelliseen kämppään parvekkeelle puulattian ja samalla nikkaroin sellasen miehenpituisen, ~60cm leveän arkun. Siinä oli mukava löhötä auringossa ja sinne sai sisälle kaikkea harvaan käytettyä tavaraa jemmaan. Erittäin hyvä. Eikä edes pahannäköinen kun hankki sellasen ohuen patjan siihen päälle.

Tällainen killuu kohta katossa kun kasasin sen eilen. Ei ollut nopea tai helppo homma, mutta nyt on valmis!

Edit: On siis Normannin Norm 69 joka koostuu 69 osasta jotka pitää itse taitella ja kiinnitellä.

Parveke on sellanen muutaman neliön kokonen. Nyt en ole kotona niin en pääse mittaamaan, heitetään hatusta, että sellanen ~ 90x240cm.

Meni ihan viturallee veikkaukset, parveke on oikeasti 145x335cm.

Minkälaisia "mattoja" ootte käyttäny parvekkeella? oon miettiny sellasta paksuhkoa puista "ritilämattoa". Sellanen "lämmin" materiaali olis kiva. Materiaalin pitäis myös kestää vähän säätäki ku lasittamaton partsi kyseessä.

Minkälaisia "mattoja" ootte käyttäny parvekkeella? oon miettiny sellasta paksuhkoa puista "ritilämattoa". Sellanen "lämmin" materiaali olis kiva. Materiaalin pitäis myös kestää vähän säätäki ku lasittamaton partsi kyseessä.

En tiedä materiaalin nimeä, mutta tässä vasemmassa alareunassa oleva materiaali on lämmintä ja kelpaa lasittamattomallekin parvekkeelle. Tai jostain tällaisesta punottu matto kestäisi. Parvekekalusteita myyvistä kaupoista ja mattokaupoista kannattaa käydä kyselemässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä materiaalin nimeä, mutta tässä vasemmassa alareunassa oleva materiaali on lämmintä ja kelpaa lasittamattomallekin parvekkeelle. Tai jostain tällaisesta punottu matto kestäisi. Parvekekalusteita myyvistä kaupoista ja mattokaupoista kannattaa käydä kyselemässä.

Tollasta pitää lähteä metsästämään, kiitos vinkistä. :thumbs:

Saattas olla kohta kämpän osto edessä ja sisustusta on tullu mietittyä ja paljon. Remppaa varten ku pitää sit tietää etukäteen jo budjettipuoltakin...Mielellään ku ostan remontoitavan tai sit suht uuden. Voisko porukat linkittää tänne jotain tän tyylisiä keittiöitä ja kylppäreitä, voi laittaa olohuonettakin ja makuuhuonetta, mut nuo kaks ekaa ne tärkeimmät.
Makuni on "kylmää" ja joidenkin mielestä ehkä jopa yksitoikkoista, yksinkertaisuus on siis in, sekä väreissä että tavaroiden ja kalusteiden tyylissä. Keittiössä ehdottomasti rosteria ja mielellään kiiltävää pintaa(kivitasot, kaapinovet jne...). Kylppäriin olen miettinyt melko tummaa kaakelia...TV-taso ym. kalusteet 99% varmuudella joko mustaa tai valkoista, vanhat, mustat nahkasohvat varmaan jää, siis nykyiset. Apua ois paljon ku näkis erilaisia kuvia ja näkemyksiä asiasta. ;)

Makuuhuone laitettiin uusiksi mahd. pienellä budjetilla ja yllätyin miten vähällä rahalla sai yhden huoneen sisustuksen täysin eri näköiseksi. Joku vääräleuka nyt voi sanoa että tuloksessa näkyy pieni budjetti, mutta itse olen tyytyväinen. :dance:

ps. rahaa meni vain parisataa euroa. Kuvat nyt on epätarkkoja kun yrittää näillä taidoilla ilman salamaa ottaa kuvia.

_medium.jpg

_medium.jpg

_medium.jpg

_medium.jpg

^

Mua ei kiinnosta, millä summalla sä olet makuuhuoneen laittanut. Tykkään kyllä siellä olevista kaikista tavaroista, mutta mun mielestä sänky ja toi buddha-taulu eivät sovi muuhun tyyliin. Eli mun mielestä niiden yhdistäminen ei ole se paras mahdollinen vaihtoehto. Muu tyyli voisi sopia toisiinsa hyvin keskenään samoin kuin nää aasialaisvaikutteiset jutut keskenään.

Jos mä jotain vaihtaisin, niin joko verhot tai päiväpeiton. Molemmat ovat yksittäin ihan kivoja, mutta keskenään niistä tulee aavistuksen sekava tunnelma, kun on montaa erilaista kuviota (lamppu, taulu, tyynyt, verho, päiväpeitto). Vaihtaisin ehkä päiväpeiton, sillä sulla on tyynyissä tota samaa kangasta kuin verhoissa.

Jos haluaisin "korjata" jotain, laittaisin ehkä yksivärisen päiväpeiton (jos säilyttää verhot) ja sitten laittaisin musta-valkoisten tyynyjen sekaan saman sävyisiä tyynyjä, mitä värejä löytyy tosta taulusta.

P.S. Onko tuolla takaseinällä vaatekaappeja, jotka olet päällystänyt jotenkin vai jotain koristepaneeleja vai mitä?

Itse samaa mieltä että tuo taulu ja sänky eivät ihan sovi tyyliin. Mun mielestä tekstiilit on makeita. Mistä tuo verhokangas on? Olen etsinyt juuri jotain tuon tyylistä, pitäisi muutama akustiikkalevy päällystää.

Sänky ja taulu ei tosiaan ole samaa tyyliä kuin muu makuuhuone, mutta kun ne oli jo olemassa (eikä niitä haluttu hävittää) niin ne piti jotenkin tuonne sovittaa. Ideana oli että huone on muuten musta-valkoinen, mutta yksi taulu on värikäs ja lisäksi joku tyyny missä on samat värit. Tuossa sängyllä on tuo yksi iso 70x70 cm tyyny, missä on oranssi-punainen tyynyliina. Sen värit ei vain taida oikein tuosta erottua. Sekin oli itseasiassa jo olemassa, mutta ei aikaisemmin ollut missään käytössä. Tuossa taulussa on kuitenkin tammen sävyä (mitä lattia on), joten omasta mielestä se sopi tuonne senkin takia.

Päiväpeitettä ei tuossa kuvassa vielä edes ole, eli tuossa näkyy pussilakana. Finlaysonin Aura, vai mikä tuon nimi nyt oli. Toisella puolella sama kuvio, mutta musta ja valkoinen kuvioinnissa toisin päin. Päiväpeittoa ei oikeasti jaksa laittaa kuin silloin, jos tulee vieraita. Sopiva päiväpeitto kyllä lyötyi sekin jo valmiina, eli sillekkään ei aiemmin käyttöä ollut. Luonnonvalkoinen väriltään, johon tikattu symmetrisiä neliöitä saumojen suuntaisesti. Näyttäisi nyt sopivan tuonne paremmin kun vaatekaappien ovissa on tuota neliö/suorakulmio "teemaa". Rauhoittaa tuo päiväpeitto "kuvioita" kummasti, jos sen nyt jaksaa tuohon vain paikalleen aina laittaa.

Vaatekaapin ovista poistin vetimet ja asensin niihin ponnahdus-salvat. Eteisestä pari vuotta sitten yli jääneestä vajaasta tapettirullasta (jonka tietenkin olin säästänyt :D) vetäsin tuohon tuon vaakaraidan. Aluksi oli tarkoitus asentaa liukuovet, mutta noin nuo ovet sai ihan uuden elämän ja ilmeen. Hintaa niille tuli seuraavasti; 25€ ponnahdus-salvat ja kostean tilan tapettiliima 12€.

Kangas on Ikeasta ja hintaa tuli verhoille ja tyynyliinoille 35€. Aluksi piti ostaa Marimekon kangasta, mutta tuossa on vähän samaa tyyliä ja tuo oli todella paksuntuntuista ja laadukkaan oloista kangasta (sekä huomattavasti halvempaa). Ikeassa se kyllä riippui kuvio toiseen suuntaan, mutta itsestä se näytti noin paremmalta.

Yhden erillisen vaatekaapin poistin tuolta ja asensin sen alle samaa parkettia. Toi kummasti tilaa tuonne.

Kangas on Ikeasta ja hintaa tuli verhoille ja tyynyliinoille 35€. Aluksi piti ostaa Marimekon kangasta, mutta tuossa on vähän samaa tyyliä ja tuo oli todella paksuntuntuista ja laadukkaan oloista kangasta (sekä huomattavasti halvempaa). Ikeassa se kyllä riippui kuvio toiseen suuntaan, mutta itsestä se näytti noin paremmalta.
Siis ihan suomalaisessa Iikkeassa? Muistatko kankaan nimeä ja hintaa? En nopealla haulla löytänyt tuota ainakaan sivuilta. Tuo on nimittäin juuri semmoinen mitä olen tässä hakenut ja sopii muihin tekstiileihin kuin nenä päähän.

Siis ihan suomalaisessa Iikkeassa? Muistatko kankaan nimeä ja hintaa? En nopealla haulla löytänyt tuota ainakaan sivuilta. Tuo on nimittäin juuri semmoinen mitä olen tässä hakenut ja sopii muihin tekstiileihin kuin nenä päähän.

Juu, ihan Suomen Iikkeasta. Nimi taisi olla Sara Lisa ja metrihinta 4,9 €/m. Tai kilohinnalla tuo oikeasti myydään, mutta metrin pala maksaa n. 4,9 €/m. Samalla tuotenimellä taisi olla eri montaa eri kuosia.

Mistä toi lipasto on?

Tuo lipasto on yllätys yllätys, Ikeasta. Kämpän varsinainen Ikea-huone, mutta kun sattuneesta syystä löytyy säilöstä vanhoja Muuramen kalusteita, niin ei raaskinut ostaa enää valkoisen ja punaisen lipaston lisäksi mustia Muurame-kalusteita. Erittäin paljon samaa tyyliä tuossa kuitenkin.

Tuossa on siis kasattu kolme samanlaista TV-tasoa päällekkäin. Hintaa taisi tulla n. 300€. Itse asiassa tuo on ostettu jo aikaisemmin "työskentelytasoksi", jossa voi seisaaltaan touhuta. Ja myös sellainen kaluste yritetty ostaa, jolle olisi jotain käyttöä jatkossakin. Yritetty siis pitää taas kerran käytännöllisyys ja sisustus jotenkin käsi kädessä. Sattuu nyt vaan olemaan lipastomallinen, kun sopivan korkuista, syvyistä, hintaista ja näköistä työtasoa ei mistään löytynyt. Itseasissa tuo oli ainoa sopivan korkuinen malli, mikä löytyi mistään huonekaluliikkeestä.

Tuossa vielä päiväpeitolla kuva. Hieman aneemiset värit kameran läpi kun ilman salamaa otti kuvan, mutta salama taas lisää kontrastia ja näyttää vielä synkemmältä. Itse asiassa tuo on hyvin valoisa huone, kun on noin iso ikkuna ja vieläpä sopivaan suuntaan.

_medium.jpg

Sekä kuvat samasta paikasta ennen ja jälkeen. Harmi ettei ole kuvaa noista rumista vaatekaapeista ennen kun vähän tuunasin niitä. Olisi tuo peili muuten kaupan. No, tuskin kukaan sitä haluaa ostaa, joten saattaa löytää paikkansa vielä parvekkeelta.

attachment.php

_medium.jpg

Keittiö ja parvekekin on vihdoin valmiit. Voisi niistäkin ottaa kuvat jossain vaiheessa.

Joo, toi yksivärinen päiväpeitto on parempi kuin kuviollinen pussilakana. Väri vaan voisi olla päiväpeitossa toinen.

Pystyykö/haluatko maalata tota sänkyä mustaksi? Se sopisi paremmin. Buddha-taulun laittaisin varastoon.

Suositut

Back
Ylös Bottom