Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Miten tuo oliiviöljy kannattaisi vetää? Raakana kenties vaiko lotrattuna johonkin? Vai jauhelihan kanssa pannulle

Ite otan suoraan pullosta tai lusikan kautta, tietty menee salaattiinkin yleensä. Kannattaa vaikka vaihdella välillä rypsiöljyn kanssa niin saat siitä omega-3 ja omega-6:sta paremmin.

Ite otan suoraan pullosta tai lusikan kautta, tietty menee salaattiinkin yleensä. Kannattaa vaikka vaihdella välillä rypsiöljyn kanssa niin saat siitä omega-3 ja omega-6:sta paremmin.
Vai olisiko parempaa, että vaihtaisi oliiviöljyn rypsiöljyksi? Tuo diettiruokavalio vaa, kun sanoo, että pitäisi käyttää oliiviöljyä.

Onko pekoni täysin pahasta vai onko se ihan käypää tavaraa esim iltapalana rasvasuutensa takia? kovinhan toi on suolasta mut eikös muilta oo melko puhasta sapuskaa.. tyydyttynyttä rasvaa paljon, mut sitäkin tarvii testotasojen pitämiseen.. Kannattaako tosta nyt itteensä tuomita jos iltapalaks satunnaisesti syö esim pekonia ja kananmunia?

Onko pekoni täysin pahasta vai onko se ihan käypää tavaraa esim iltapalana rasvasuutensa takia? kovinhan toi on suolasta mut eikös muilta oo melko puhasta sapuskaa.. tyydyttynyttä rasvaa paljon, mut sitäkin tarvii testotasojen pitämiseen.. Kannattaako tosta nyt itteensä tuomita jos iltapalaks satunnaisesti syö esim pekonia ja kananmunia?

Ei tarvitse tuomita ketään tai mitään ja jos vielä valitset pekonifileen ni ei ole rasvaa senkään vertaa kun kerta satunnaisesti tollasta syö.

Ei mikään oo pahasta jos sitä satunnaisesti tekee:rolleyes: Mutta en kyllä rupeis tota settii joka ilta mussuttaa.

Esim. ketolla pystyy kyllä pekonia syömään hyvinkin. Kannattaa vaan valutella niistä sitä ylimäärästä rasvaa pois ja paistaa mahdollisimman kypsäksi, jotta siitä irtoo eniten rasvaa. Kalkkunapekoni on myös ihan kokeilemisen arvoista tavaraa.

no sithän se meni niinku pitikin ku päivällä oli tullu syötyä vaan treenin jälkeen tonnikala salaattia ja leipää (ei rasvoja treenin päälle tietty)+ (vähärasvainen) aamupala, niin hyvin kai tollaseen päivään toi (rasvainen) illallinen kävi ja siihen päälle viä prode paukku niin jakso yönki anabolia jyllätä.. tulipahan vaan tosiaan pekonia ja munia paisteltua ku aattelin et rasvaa ei ois muuten pahemmin eilen tullu mut sit rupes tietty kalvaa et meniköhän överi läskiks:D? eipä näimmä..

Itse olen pitkin kevättä testaillut eriasteisia ketoiluja ja usein tuleekin viikonloppuisin vedettyä munia ja pekonia aamupalaksi. Noista aamuista onkin tullut lähes viikon kohokohta; saa nukkua pitkään ja herättyään laittaa itselle valtaisan mukillisen kahvia + munat ja pekonit :kuola:

En ole pahemmin noista rasvoista stressannut ja hyvin on toiminut.

Kuulin semmosta juttua että heroproteiini(jota siis vesän) ei toimi niin hyvin jos sen nauttii jugurtissa tai maidossa (niin kuin minä) , onko väitteessä todeperää?

Ja muutenkin kannattaako heran jälkeen olla syömättä ja jos tarvii niin kuinka pitkään??

Kuulin semmosta juttua että heroproteiini(jota siis vesän) ei toimi niin hyvin jos sen nauttii jugurtissa tai maidossa (niin kuin minä) , onko väitteessä todeperää?

Ja muutenkin kannattaako heran jälkeen olla syömättä ja jos tarvii niin kuinka pitkään??

Kyse on nyt varmaan heran imeytymisnopeudesta riippuen minkä nesteen kanssa se nautitaan eli vaikka maitoon sekoitettuna hera imeytyy hitaammin kun esim. veteen sekoitettuna eli riippuen tarkoituksesta kannattaa miettiä mihin nesteeseen sen sekoittaa. Syödä kannattaa 1-1,5h treenin jälkee ihan kunnon ateria.

Kyse on nyt varmaan heran imeytymisnopeudesta riippuen minkä nesteen kanssa se nautitaan eli vaikka maitoon sekoitettuna hera imeytyy hitaammin kun esim. veteen sekoitettuna eli riippuen tarkoituksesta kannattaa miettiä mihin nesteeseen sen sekoittaa. Syödä kannattaa 1-1,5h treenin jälkee ihan kunnon ateria.

Ok, kiitos tiedosta :dance:

Mä luin jostain joskus että suolen sisäpinnassa on "nukkaa" minkä avulla se protsku sieltä sitten imeytyy ja maito tekee sen päälle pientä kalvoa, jolloin proteiinin imeytyminen heikkenee.. taisi olla tällaista juttua aikoinaan BKfitness- lehdessä..:rolleyes:

Paistoin eilen illalla possun jauhelihaa -> kastike (+ valio ruoka 5%), nam. Mutta voi ***kele löysin sen aamulla koko pannullisen tosta pöydältä, eli olin unohtanu laittaa sen jääkaappiin yöksi.

Kysymys siis: Voiko ko. ruokaa syödä ilman pelkoa shitstormista, vaikka se on seissyt huoneen lämmössä valmistamisen jälkeen 8h?

Paistoin eilen illalla possun jauhelihaa -> kastike (+ valio ruoka 5%), nam. Mutta voi ***kele löysin sen aamulla koko pannullisen tosta pöydältä, eli olin unohtanu laittaa sen jääkaappiin yöksi.

Kysymys siis: Voiko ko. ruokaa syödä ilman pelkoa shitstormista, vaikka se on seissyt huoneen lämmössä valmistamisen jälkeen 8h?

Ite ainakin söin lohta jonka olin unohtanut kahdeksaksi tunniksi pöydälle. Ei tullut mitään oireita.
*tähän vastuuvapauslauseke* ;)

En söisi enää tota ruokaa, liikaa pöpöjä.
Jauhelihassa bakteerien generaatioaika eli aika, jolloin suotuisissa oloissa mikrobimäärä kahdentuu, on huoneenlämmössä n. 1 tunti ja jääkaapissa n. 6 tuntia. Jauheliha on pilalla huoneenlämmössä n. 10 tunnissa ja jääkaapissa n. 3 vrk:ssa.
:dance2:

Itse söisin ainakin. Kyllä mulla aika usein jää illalla tehty ruoka yöksi pöydälle jäähtymään, kun en viitsi laittaa lämpimänä jääkaappiin.

Itse söisin ainakin. Kyllä mulla aika usein jää illalla tehty ruoka yöksi pöydälle jäähtymään, kun en viitsi laittaa lämpimänä jääkaappiin.

Juu niin kai se on että kukin tavallaan mutta ite en kyllä harrasta yön yli jäähdyttämisiä pöydällä vaan joko pihalle ja sieltä jääkaappiin tai sitten en tee safkaa jos menee niin myöhäselle että ei kerkiä sitä jääkaappiin laittamaan. Kuitenkin aika kosmisia määriä bakteereita siihen kertyy jos yön yli seisottaa pöydällä. :urjo:

Onko mitään haittaa jos syö ihan reilusti makaroonia. Kun ite saatan syödä päivässä 600g. Helppoa tehä ja paljon kaloreita. Elikkä tuossa määrässä kai se 2100kcal. Ja tummaa makaroonia syön.

Back
Ylös Bottom