Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mitenkäs kun olen nyt käyttänyt palkkarina tuota Fast RECO2, ja pian olisi tarkoitus aloittaa kesädietti, niin kannattaisko ostaa tuohon vielä kaveriksi jotain proteiinijauhetta turvaamaan lihat dieetin ajaksi?

Searchilla etsin mutta en löytänyt seuraavaa kysymystä:
Kauanko avattu proteiinijauhe säilyy huonelämpötilassa/ilmankosteudessa? Pussin mukaan vielä ensivuonna olisi käyttökelpoista mutta enpäs tiedä....

Itellä ainakin on säilynyt ihan loputtomiin eli ei mitään ulkoisesti huomattavaa vaikka onkin avattu pussi mutta veikkaan että jos ei ole hyvin suljettu niin maku ainakin tulee muuttumaan eli suosittelen hyvää ilmatiivistä purkkia prodelle ja muillekkin jauheille jos ei jo ostettaessa ole purkissa. Toisaalta jos sitä ostaa niin miks ei sitten kayttäs pois eikä seisota sitä pussissa ellei kyseessä nyt sitten ole joku 10kg säkki :)

Kuivatuotteet säilyy yleensä jopa yli sen viimisen käyttöpäivän kunhan pussiin ei vaan pääse kosteutta. Pilalle menneen tuotteen tunnistaa yleensä paskasta hajusta tai mausta, kuten muissakin elintarvikkeissa.

Tämä nyt on varmasti kysytty miljoona kertaa ennenkin, mut en jaksanut alkaa kaivamaan. Eli, jos spagettipaketin kyljessä lukee energiaa niin ja niin paljon per 100 grammaa, niin tarkoittaako se 100 grammaa spagettia kuivana vai keitettynä?

Tämä nyt on varmasti kysytty miljoona kertaa ennenkin, mut en jaksanut alkaa kaivamaan. Eli, jos spagettipaketin kyljessä lukee energiaa niin ja niin paljon per 100 grammaa, niin tarkoittaako se 100 grammaa spagettia kuivana vai keitettynä?
Noi on aina kuivapainoja mitä esim. pastapakkauksissa on ilmoitettu.

Käsittääkseni hiilareita ei olisi kovin hyvä syödä enää iltaisin, mut oon kuullut et hedelmät muodostais täs asias poikkeuksen? Tulee ite vedettyä aina pari appelsiinia ennen nukkumaanmenoa nii oon miettiny et kuinka hyvä asia se on. Nii kannattaako jättää hedelmätki pois "iltapalasta" vai ei? Ja jos kannattaa nii päteeks tää kaikkiin hedelmiin?

Käsittääkseni hiilareita ei olisi kovin hyvä syödä enää iltaisin, mut oon kuullut et hedelmät muodostais täs asias poikkeuksen? Tulee ite vedettyä aina pari appelsiinia ennen nukkumaanmenoa nii oon miettiny et kuinka hyvä asia se on. Nii kannattaako jättää hedelmätki pois "iltapalasta" vai ei? Ja jos kannattaa nii päteeks tää kaikkiin hedelmiin?

Anna mennä vaan! Jonkun banaanin jätän itse pois iltaa kohti, mutta kyllä yleisesti ottaen hedelmiä voi/kannattaa syödä.

Vihannekset muodostaa poikkeuksen ei hedelmät. Usein nimittäin illalla kehon gylkogeeni-tasot ovat täynnä niin hiilareita pitäisi sen takia välttää. Vihanneksissa ei usein hiilareita paljoa ole. Ja hedelmien sokeri, fruktoosi on mm. siitä haitallinen, että lihakset eivät voi käyttää sitä energiaksi. Joten fruktoosi menee maksaan, missä se muutetaan glykogeeniksi. Mutta jos maksan gylkogeeni-tasot ovat täynnä niin se muutetaan rasvaksi. Olettaen tietenkin, ettää syö enemmän kuin kuluttaa jne. mutta pääpointti on, että vältä hiilareita illalla - myös hedelmiä.

Muscle+ Whey3

Moi

Kohta puolivuotta treeniä takana ja nyt kuvioihin astuu lisäravinteet.

Taas kerran uusi asia ja apu olisi tarpeen. Voitte samalla kommentoida ostamiani tuotteita teinkö "virheen"
vai ostinko järkevää "tavaraa"

Eli muscle+ heti treenin jälkeen, mutta entäs tuo protsku..? treenaan aina kun treenaan klo 18-19.30
Otanko vielä treenin jälkeen ennen nukkumaanmenoa protskun vai kuinka suosittelisitte sen päivän ajalle?

Kiitos.

Moi

Kohta puolivuotta treeniä takana ja nyt kuvioihin astuu lisäravinteet.

Taas kerran uusi asia ja apu olisi tarpeen. Voitte samalla kommentoida ostamiani tuotteita teinkö "virheen"
vai ostinko järkevää "tavaraa"

Eli muscle+ heti treenin jälkeen, mutta entäs tuo protsku..? treenaan aina kun treenaan klo 18-19.30
Otanko vielä treenin jälkeen ennen nukkumaanmenoa protskun vai kuinka suosittelisitte sen päivän ajalle?

Kiitos.

Nyt on aika paha ymmärtää mitä tarkoitat tolla vikalla lauseella muttaa..

Proteiini on anabolian ja typpitasapainon takia saatava päivän mittaa. Joka aterialla ja melko paljon jos lihaksista tykkää :). Aamiainen ja treenin jälkeinen ateria ovat päivä tärkeimmät, panosta niihin. Illalla ennen nukkumaan menoa on hyvä ottaa hidasta proteiinia (kaseiini, maitoproteiini) kun taas aamulla ja treenin jälkeen nopeata (hera).

telija: Joo, voit ottaa muscle+:aa treenin jälkeen palkkariksi. Tuon protskun kanssa sitten on oikeastaan aivan sama millon sitä käyttää. Ihan mihin se vaan passaa, jos tuntuu että ateriasta puuttuu protskut niin drinkki päälle, ei sillä oo sinänsä väliä millon sitä ottaa. Ennen treeniä on kans yks vaihtoehto. Ja kun nämä jauheet ei mitään taikajuomia ole, niin tärkein asia on se ruokavaliokokonaisuus, eikä siinä yhdellä protskudrinkillä ole kuin pieni osuus siinä kokonaisuudessa.

Ihan järkeviä tuotteita olet ostanut, tosin tuo lisäproteiini ei oo mitenkään niin tärkeää ku palkkari jos vaan saa muusta ruuasta tarpeeksi protskua.

Eikä kannata huolta noista palautusjuomista kantaa, se on sama mitä ottaa kunhan ei maksalaatikkoa syö. Oli palatusjuomana perushera tai sitten joku +30€ ultrasuodatettu hera, niin eroa palautumisessa et huomaa.

Mikä olisi hyvää proetiinipitoista välipala syömistä treenin jälkeen tai muutenkin vain? Maitorahka? Ja jos, niin minkä valmistama olisi hyvä?

En oikein siedä noita maitotuotteita (maha ei pidä) ja alkaa paska lentää... en oo täysin varmaa, että auttaako hyla-tuotteet, välillä niitäkin kokeillu, mutta aika monet hyvät välipalat on just maidosta tehty (maitorahka varmaan suosituin) niin kertokaas jotain välipaloja missä on protskua, muttei laktoosia...

Back
Ylös Bottom