Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Aikamoista yleistystä kyllä. Riippuu ihan kokonaisuudesta mitä voi syödä. Itse olen syönyt lähes aina öljyssä (valutettuna tietysti) myös dieetillä ja olen kyllä päässyt 10% rasvoihin helposti.

Yleistystä......? öljy = energiaa , vesi = vähän vähemmän energiaa.Yksinkertaista eikö totta.Söin minäkin McFeastin dieetillä ja silti en lihonut.

pituus 173
paino 74(->67)
Olen nyt kahden viikon verran alkanut syömään tosi usein päivässä kunnon ruokaa ja kunnon ateriana(eli ei mitään napostelua). tavoitteena oli painon nosto pitkällä tähtäimellä,eli vaikka 80kg hen tän vuoden puolella. flunssan takia en ole päässyt salille enkä juoksulenkille kuin viime sunnuntaina viimeksi.

Eli käytännössä ruuan määrä on kasvanut, ja liikunnan määrä vähentynyt. Miten on mahdollista että silti olen laihtunut yli 5kg tänä 2vko aikana? johtuuko se ruokailutottumuksien muutosta oikeaan suuntaan,eli tiheämmäksi, ja alkaako painon nousu tästä kun keho alkaa tottua uuteen, tiheään ruokailutahtiin. olettaen tietty että olen tänä 2vko aikana syönyt enemmän kuin kuluttanut,jolloin painon nousu on mahdollista.

Riittääköhän n.150g proteiiniä päiväs 70kg painavalle, joka on käyny 3kk ny salil ja tulokset noussu ihan hyvin, mut ainakaa omalla silmällä en huomaa, ku ylävartalossa lihasten kasvuu ja 4 ylint vatsapalikkaa näkyy nykysi jotenki.

Riittääköhän n.150g proteiiniä päiväs 70kg painavalle, joka on käyny 3kk ny salil ja tulokset noussu ihan hyvin, mut ainakaa omalla silmällä en huomaa, ku ylävartalossa lihasten kasvuu ja 4 ylint vatsapalikkaa näkyy nykysi jotenki.

Voimaurheilijoiden tulisi nauttia proteiineja 1,4-2,5g/painokilo per vuorokausi.
Siitä sitten vaan laskemaan oma tarve ja sen mukaan sitä vetelet.

Se että huomaatko lihaskasvua ja kasvaako lihas on taas suhteessa treeniin ja sen tehokkuuteen lihastuotannon kannalta eli onko treenisi oikeanlainen lihaskasvun kannalta jos sitä haet.

:puntti:

Voimaurheilijoiden tulisi nauttia proteiineja 1,4-2,5g/painokilo per vuorokausi.
Siitä sitten vaan laskemaan oma tarve ja sen mukaan sitä vetelet.

Se että huomaatko lihaskasvua ja kasvaako lihas on taas suhteessa treeniin ja sen tehokkuuteen lihastuotannon kannalta eli onko treenisi oikeanlainen lihaskasvun kannalta jos sitä haet.

:puntti:

Noh golden sixiä on tullut nyt 2kk väännettyä ja eka 1kk meni sellaseen tutustumisee

No jos jonku sortin tuloksia oikeesti haluaa, niin toi alle 2g prodea/painokilo on kyllä vaan liian vähän.

En kans oikein ymmärrä mihin toi perustuu koska jokainen on yksilö ja toisille vaan riittä vähempi ja silti lihas kasvaa, on jopa todettu että ei ole tieteellistä faktaa että yli 2g/painokilo/vrk olisi tarpeen vaikka jotkut kiskoo jopa 4g/painokilo proteiinia. :dance2:

Ei millään pahalla, mutta antoko Mike sulle moden valtuudet joululahjaks tai vastaavaks? Luulis että tän tason forumin modelta ois hyvä löytyy jonku tason tietoo aiheista mistä puhutaan.

Bill pearl söi aikoinaan päivässä n. 50g proteiinia... Katopa googlen avulla miltä jätkä näytti vaikka 50-70 luvulla ei tiedettiin vain murto-osa siitä mitä nyt tiedetään esim. palautumisesta, treenaamisesta ja ravinnosta.

Mielummin uskon esimerkiksi massaa!voimaa! -kirjan kirjoittajia siitä ~2g/rasvaton painokilo, kuin jotai pakkiksen pekonikääpiöö. Kuitenkin ne kaks kirjan kirjoittanutta kuitenkin "alalla" ollut helvetin kauan. Kyllä sitä massaa tulee, vaikka ei joka päivä edes kahta grammaa painokiloa kohden tulisi.

Alle 2g on kyllä jo aika vähän myös mun mielestä, mutta mihin tuo pekonikääpiön vähintään 2,5 gramman määrä perustuu? Tuskinpa tässäkään asiassa "enempi on parempi" -periaate pätee ainakaan tietyn pisteen jälkeen. Vai onko pekonikääpiöllä jotain lähteitä tuon väitteen kumoamiseksi? Mitkä on ne jonkun sortin oikeat tulokset mitä ei esim. 2g/kg proteiinimäärällä saa, mutta 3g/kg proteiinimäärällä saa? Jos nyt käytetään sitä "vähintään 2,5g" vertauksena. Viimeksihän suosittelit 3-4g/kg proteiininsaantia päivittäin.

No toi 2,5 oli nyt vaan siihen kommentti, kun toi yks ehdotti sitä max. määräks päivässä.

Ja mihin perustan ton vähintään 3-4g prodee/painokilo?
Jos nyt oot noitten oikeesti asioista tietävien mietteitä lukenu, niin kyllä siellä aina puhutaan tyyliin
+300g prodea/päivä. Ja joo joo on siellä lauteilla olevilla yleensä vähän erillaiset palautumismetodit mitä normi treenaajalla, mutta kun ilman sooseja treenataan, niin sillon toi ravinnon merkitys kyllä vaan kasvaa entuudestaan.

Nii-in. Toisena ääripäänä tolle Bill Pearlille löytyy monet kehonrakentajat ja mm. Scott Mendelson (yli 450kg penkki ja raw-penkkikin siinä n.350kg paikkeilla), joka syö kisoihin treenatessaan melkein puolitoista kiloa. Aivan, melkein 1,5kg proteiinia todellisuudessa siinä 1,2-1,4 kgn paikkeilla, mutta kai senkin dietti välillä 'lipsahtelee' että syö välillä sen 1,5 kg :). Tai tietenkään hän ei syö noin paljon... osa on vähän pakko ottaa protskujuomina ja muina lisäravinteina. Tuskin Mendykään sellasta 6-7 kiloa lihaa päivässä syö :)

Back
Ylös Bottom