Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Rasvanpolttajat on turhii, syöt pikkasen vähemmän ja liikut enemmän, that's it jos meinaat laihuttaa. Olen kerran ostannu laihdutusvalmisteita ja kokeillut 200 kapselin purkin ei niistä tuntunut mitään hyötyä olevan.

joo, elikkä oon tässä kohta 5kk vetänyt salilla ilman palautusjuomia, raejuustoa ja yleistä syöntiä oon lisännyt. Ja nyt aattelin ostaa tollasen jauhopussin, ja mietin mikä sopis parhaiten? Hera80, muscle+, maito90 vai joku muu? eli lisäprotskua toivon ja sitä kautta massaa, (pitää varmaan ennen kesää käydä lenkillä jos tulee ylimäärästä) niin ja mieluiten sellainen joka ei keräisi ylimäärästä nestettä mahaan..

Niin ja paljon protskua tuo hera80 tai american pro whey 1dl sisältää?
tuo American Pro Whey näyttää olevan vielä halpaakin, tuon lisäksi vielä hiilareita ja hyvä tulee?

Kerran plus kaloreille pitäisi päästä, niin eikös se olisi helpompaa ostaa tunaa öljyssä sen sijaan, että sitä ostelisi vedessä, jotka maistuvat pahalle.

1)Usein näkee suositeltavan tummaa riisiä vaalean sijaan, mutta eipä ainakaan finelin mukaan näiden välillä ole nyt niin paljon eroa. Eli mitä tummassa riisissä on suositusten takana?

2)Voiko tonnikalaa syödä päivittäin ilman pelkoa raskasmetalleista ym. myrkyistä?

1)Usein näkee suositeltavan tummaa riisiä vaalean sijaan, mutta eipä ainakaan finelin mukaan näiden välillä ole nyt niin paljon eroa. Eli mitä tummassa riisissä on suositusten takana?

2)Voiko tonnikalaa syödä päivittäin ilman pelkoa raskasmetalleista ym. myrkyistä?

1. Vaaleassa riisissä on nopeita hiilihydraatteja ja tummassa on hitaita hiilihydraatteja, suositus on se että suositaan hitaita hiilihydraatteja.

2. Voi syödä.

Tulipa ostettua soijaproteiinijauhoja... Ei ainakaan veden kanssa meinaa millään mennä alas, että mihin vois sekotella että tulis parempaa :)

Taas tulee pieni ongelma kun on tuo maito allergiakin, tai sitte pitäis hankkia jotain maidottomia jugurtteja jotka tietääkseni on aika kalliita

Nykyinen rytmini menee niin, että herään 12 aikoihin aamupäivällä, juon "pirtelön" seuraavilla ainesosilla:

Hera 80 1 dl
Malto6 1 dl
250g ehram rahkaa
2 dl maitoa
2 kanamunaa
1 dl jogurttia
2 dl maitoa

Tämän jälkeen venailen noin 2-3 tuntia jonka jälkeen lähden salille.
Onko kyseinen pirtelö riittävä ennen salia vai pitäisikö sitä muuttaa tai syödä jotain ihan muuta?

Massakaudelle öljyssä , jos kireyttä haluaa niin vedessä.
Aikamoista yleistystä kyllä. Riippuu ihan kokonaisuudesta mitä voi syödä. Itse olen syönyt lähes aina öljyssä (valutettuna tietysti) myös dieetillä ja olen kyllä päässyt 10% rasvoihin helposti.

Nykyinen rytmini menee niin, että herään 12 aikoihin aamupäivällä, juon "pirtelön" seuraavilla ainesosilla:

Hera 80 1 dl
Malto6 1 dl
250g ehram rahkaa
2 dl maitoa
2 kanamunaa
1 dl jogurttia
2 dl maitoa

Tämän jälkeen venailen noin 2-3 tuntia jonka jälkeen lähden salille.
Onko kyseinen pirtelö riittävä ennen salia vai pitäisikö sitä muuttaa tai syödä jotain ihan muuta?

Kalorilaskurin mukaan tuosta tulee 726 kcal 72 g proteiinia, 77 grammaa hiilaria ja 15 grammaa rasvaa. Itse vähentäisin proteiinin määrää ja söisin enemmän hiilareita, ja nekin ottaisin jostain muusta kun maltosta. Esim. myslistä tai puurosta.

Kalorilaskurin mukaan tuosta tulee 726 kcal 72 g proteiinia, 77 grammaa hiilaria ja 15 grammaa rasvaa. Itse vähentäisin proteiinin määrää ja söisin enemmän hiilareita, ja nekin ottaisin jostain muusta kun maltosta. Esim. myslistä tai puurosta.

No joo aika samoilla linjoilla. Tosin aamula voi/kannattaa ottaa nopeita hiilareita, koska on kuitenkin yö oltu syömättä ja keho alkaa syömään yleensä lihasproteiinia, kun on pitkään syömättä. Vetämällä aamulla nopeita hiilareita saa nopeasti glykogeenitasot täytettyä ja kun tuppaa vielä insuliinia nostamaan ja kortisolia laskemaan noi nopeat hiilarit, niin voi niitä ottaa. Heti treenin jälkeistä aikaa lukuunottamatta niitä pitäisi välttää kuin ruttoa. Kannattaa vetää myös hitaita hiilareita ja prodea vielä ennen treeniä.

Kuinka välttämätöntä tuo hiilareitten nauttiminen aamupalalla on? Mä vetäisen yleensä aamuisin mielummin purkillisen rahkaa kuin puuroa, koska puuro ei pidä nälkää tarpeeks pitkään loitolla. Mikään kovin tukeva aamiainen ei myöskään mene aamulla kurkusta alas. Jos lisäis rahkan oheen banskun tai jonkun muun hedelmän?

Kuinka välttämätöntä tuo hiilareitten nauttiminen aamupalalla on? Mä vetäisen yleensä aamuisin mielummin purkillisen rahkaa kuin puuroa, koska puuro ei pidä nälkää tarpeeks pitkään loitolla. Mikään kovin tukeva aamiainen ei myöskään mene aamulla kurkusta alas. Jos lisäis rahkan oheen banskun tai jonkun muun hedelmän?

No juuri kerroin. Aamupala on treenin jälkeisen aterian ohella päivän tärkein ateria. Iso ja ravinteellinen aamianen mm.

- Laskee kortisolitasoja ja aiheuttaa kehoon anabolisen eli lihaksia kasvattavan tilan.
- Koko yö oltu syömättä niin on erityisen tärkeää ottaa kunnolla safkaa.
- Ja jos aamulla ei syö niin se saattaa laskea/ei nosta anabolisia hormoneja mikä hidastuttaa aineenvaihduntaa ja on helpompi lihoa.

No juuri kerroin. Aamupala on treenin jälkeisen aterian ohella päivän tärkein ateria. Iso ja ravinteellinen aamianen mm.

- Laskee kortisolitasoja ja aiheuttaa kehoon anabolisen eli lihaksia kasvattavan tilan.
- Koko yö oltu syömättä niin on erityisen tärkeää ottaa kunnolla safkaa.
- Ja jos aamulla ei syö niin se saattaa laskea/ei nosta anabolisia hormoneja mikä hidastuttaa aineenvaihduntaa ja on helpompi lihoa.

Pöh. No, pitänee yrittää alkaa tunkea sen rahkan joukkoon vaik mysliä tai jotain. :)

Monia dieettejä koittaneena ja toistaiseksi ne kaikki onnistuneesti suorittaneena tässä 1vuosi/-25kg projektissa tarttisin vielä vähän kokeneempien neuvoja.
Tämän välitavoitteen jälkeen olen 6vk ollut plussilla ruumiin ja mielen tervehdyttämiseksi ja nyt pitäisi jälleen aloittaa 8-10vk projekti.

tavoite hukata 4-5kg puhdasta rasvaa. Lähtötilanne 174cm ja 83kg
Kyse on siis niistä vaikeista kiloista ja pitäisi saada itsensä ahdettua 77kg sarjaan ilman pahoja nestetiputuksia.

Varsinainen kysymykseni on että onnistuuko viimeiset rasvat polttaa seuraavalla tavalla vai vaatiiko ne tosiaan esim. ketoosin tjms.

P32%/HH32%/R36% kokonaiskalorit 2200 (tätä sitten päivitetään viikoittain tarpeen mukaan)
170g/170g/90g

6-7 ateriaa/pv

Back
Ylös Bottom