Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

4kk salilla olen käynyt, ja tuloksia on tullut jonkin verran, mietin että kuinka paljon massaa te olette saaneet aloittelijana tuossa ajassa? pitäisi varmaan lisätä tuota syömistä entisestään.

Ja vielä sellainen, kun olen tehnyt melkein koko tuon ajan 2-jakoisella, (4krt viikossa sali) ja ajattelin vaihtaa vaikka kuukaudeksi ohjelmaa, niin olisko tuo arskan kultainen kuusikko hyvä? Elikkä 3 kertaa viikossa koko kroppa läpi. Jos tuohon vielä soveltaa jotain niin luulisi tulevan tuloksia ?

Olisko jollain jotai keinoa mulle miten saisin itseni treenamaan vatsoja, kun en millään jaksaisi koskaan treenata niitä yhtään?

taas kyssäri näistä välipäivien treeneistä..?
missä vaiheessa liika on liikaa kun koitetaan palautua ja kasvaa kokoa?
esim. tänään tuollainen "kevyt" 2h:n hölkkäily, en tosin aio tuota ihan heti toistaa, mutta onko esimerkiksi 90 minuutin palauttava lenkki välipäivänä turhan pitkä vai pystyykö ravinnolla paikkaamaan tuollaisen lenkin vaikutuksen palautumiseen ja lihaksen kasvuun, sali päivien välillä?

Terve.
ongelmani on seuraava: kyynerpää kipeytyy kun teen veto liikkeitä esim. mave, pysty soutu etc. kipu on paineen tuntuista.
tietääkö kukaan mistä on kyse? ja miten kipeytymisen voisi välttää. sormilukkoa( oliko se nyt apina ote olen kokeillut se helpotta vähän)
kiitos

Vitun twentypull-ups joutuu nyt perseeseen, tästä lähtien vedän lisäpainoilla saatana. Maksimi on 13 (tänään kokeiltu), jos tekee Miken 2x6:a niin 2,5kg lisäpaino on varmaan sopiva aloituspaino, vai?

Vitun twentypull-ups joutuu nyt perseeseen, tästä lähtien vedän lisäpainoilla saatana. Maksimi on 13 (tänään kokeiltu), jos tekee Miken 2x6:a niin 2,5kg lisäpaino on varmaan sopiva aloituspaino, vai?
Kokeilemaan vaan mutta luulen kyllä että vähintään 5kg pystyt tekemään sillä itselläni on maksimi jossain 20-25 ja teen 4x6 17,5kg

Kokeilemaan vaan mutta luulen kyllä että vähintään 5kg pystyt tekemään sillä itselläni on maksimi jossain 20-25 ja teen 4x6 17,5kg

Oolrait, kuullostaa kyllä kovalta tuloksesi. No, aloitan kuitenkin 2,5kg:lla, eipähän jää sarjat vajaiksi. Ihan turhaan kysyin :D

Toinen kysymys: kävisikö tämä liike takaolkapää- ja kulmasoudun yhdistelmästä?

Vurki: -Leveällä myötäotteella tuo liike on oikein hyvä liike takaolkapäille ja lavanlähentäjille, kapeammalla vastaotteella leveän selkälihaksen rooli voimistuu, mutta muutoin toki samat lihat tekee työtä hyvin pitkälti. Jos tuohon halua lisäpainoja, niin ei muuta kuin lastaamaan kiekkoja tuohon rinnan/mahan päälle. Keskivartalokin saa hyvä treeniä samalla.

Kaiken kaikkiaan siis loistava liike, jota kannattaa ainakin testailla. Sopii treeniohjelmaan hyvinkin juuri takaolkapää- tai kulmasoudun tilalle/lisäksi. Varsinkin alaselän ongelmista kärsiville erinomainen vaihtoehto kulmasoudulle.

Todella ovela liike...tarkemmin kun ajattelee niin sehän on negatiivinen penkkipunnerrus...täytyypä lisätä itsellekin ohjelmaan!!!

4kk salilla olen käynyt, ja tuloksia on tullut jonkin verran, mietin että kuinka paljon massaa te olette saaneet aloittelijana tuossa ajassa? pitäisi varmaan lisätä tuota syömistä entisestään.

Ja vielä sellainen, kun olen tehnyt melkein koko tuon ajan 2-jakoisella, (4krt viikossa sali) ja ajattelin vaihtaa vaikka kuukaudeksi ohjelmaa, niin olisko tuo arskan kultainen kuusikko hyvä? Elikkä 3 kertaa viikossa koko kroppa läpi. Jos tuohon vielä soveltaa jotain niin luulisi tulevan tuloksia ?

apuja?

Kun juurikin tuo massa on tavoitteena on Kultainen kuusikko erittäin hyvä vaihtoehto ja yleisestikin ottaen 1jakonen, 8-12 toistoilla. Itse aloitan parin viikon sisään semmoisen ohjelman missä on

ma ja pe G6

ke
sjmv
vinopenkki kp
kulmasoutu
dippi/ranskis
viparit taakse
voimapyörä
(samoilla sarjoilla ku arska)

Mitkä hauis liikkeet erityisesti kehittävät hauiksen pään huippua? kyllä käden saa isoksi jos haluaa, ainakin itse ja voimakin siihen tarttuu, mutta hauis olisi kiva jos olisi vähän muodokkuuttakin:rolleyes:

Mitkä hauis liikkeet erityisesti kehittävät hauiksen pään huippua? kyllä käden saa isoksi jos haluaa, ainakin itse ja voimakin siihen tarttuu, mutta hauis olisi kiva jos olisi vähän muodokkuuttakin:rolleyes:
Geenit vaikuttaa lihasten muotoon, eli onko hauiksessa kunnollista huippua vai ei. Ei sitä millään erityisellä liikkeellä rakenneta.

Viime salikerralla tein jotain väärin ja sain alaselän kipeäksi. Vieläkin vähän koskee ja huomenna olis yläkroppatreeni, kannattaako jättää selkäliikkeet ja penkki pois? Joskus nimittäin teen jotain penkissäkin väärin ja saan alaselän kipeäksi siinä.

Vai kannattaako mennä ollenkaan salille?

Viime salikerralla tein jotain väärin ja sain alaselän kipeäksi. Vieläkin vähän koskee ja huomenna olis yläkroppatreeni, kannattaako jättää selkäliikkeet ja penkki pois? Joskus nimittäin teen jotain penkissäkin väärin ja saan alaselän kipeäksi siinä.

Ei kukaan pysty sulle tohon vastaamaan mitään. Opettele itse tunnustelemaan omaa kroppaasi. Ei täältä tarvitse kysellä jokaista pikkujuttua, voi vähän opetella käyttämään myös omia aivojaan. Tota alaselän kipuakin olet täällä jo aika pitkään valitellut joten suosittelen lääkärireissua jos se ei siis ole mitään normaalia lihaskipua.

Viime salikerralla tein jotain väärin ja sain alaselän kipeäksi.
Eli onko se nyt lihaskipua vaan jotain sellaista mistä pitää huolestua? Monelle tuntuu olevan se alaselkä niin kamala paikka, että sitä pitää suojella ja varjella kaikenlaiselta rasitukselta. Muistetaan nyt kuitenkin, että ihan normaali lihaskipu on ihan ok, eikä siitä tarvitse huolestua. Eikä se tarkoita, että on tehnyt jotain väärin. Alaselän kuuluukin kipeytyä kun treenaa. Mutta ei väärällä tavalla.

Eli minkähänlaisesta kivusta oli kyse?

Eikös myöskin epätasapaino vatsalihasten ja selkälihasten välillä voi aiheuttaa selkäkipuja vaikka tässä tilanteessa ei luultavasto ole siitä kysymys.

Ja ei muutaku kyselemään salilla joltain kokeneemmalta että voisko kattoa onko tekniikassa jotain vikaa ja niinku tossa jo tuli lihaskipu ei ole haitaksi :whip:

Back
Ylös Bottom