Tuohon pihvin maustamiseen, niin itse ainakin maustan vain merisuolalla (myllystä) ja mustapippurirouheeella (IMO, mustapippurijauhe on pask**).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pihvit kannattaa paistaa loppuun miedolla lämmöllä uunissa (mitä matalampi lämpö, sitä parempi lopputulos) 225 on jo aika kova lämpö pihvin kypsentämiseen, itse suosin jotain 120 asteista uunia. Pienemmällä lämmöllä pihvi kypsyy paljon tasaisemmin. Ja tuo "vetäytyminen" on kanssa tärkeää = pysyy lihas nesteet sisällä.
Tuohon pihvin maustamiseen, niin itse ainakin maustan vain merisuolalla (myllystä) ja mustapippurirouheeella (IMO, mustapippurijauhe on pask**).
Kokeileppa tota:Olen duunaillut tässä vähän väliä rahapulassani itse leivän. Helppo homma, mutta ei kuitenkaan. Mun leipään ei tule samanlaista "kuorta" kuin kaupan leipiin ja patonkeihin, ja ne on vähän semmosta siperrystä ne mun leivät. Mikä avuksi?
Mä teen yleensä näin:
Vettä, öljyä, suolaa ja vehnäjauhoja sekasin(valkosipulia, oliiveja, sipulia, yrttejä joskus mukaan)
vaivaan ja kohotan
otan ilmat pois, muotoilen ja kohotan
uuniin n. 20 min riipuen koosta
Ihan jees, mutta ei superhyvää. Vinkkejä?
Joo hiivaa meni kanssa mukaan toki.
Yleensä mulla on ollut pari sataa astetta uunin lämpötila. Pitää testata löysää taikinaa huomenna. Leipä ei maksa ite tehtynä käytännössä mitään, se on ihan loistavaa.

Hieno mylly tuossa kuvassa. ;)
PASTAA SITRUUNA-PINAATTIKASTIKKEEN KERA (2 hengelle)
HUOM! Tähän kastikkeeseen olisi sopinut hyvin feta-juusto kuutioina, mutta valitettavasti minulta ei löytynyt sitä.
Ihkut kynnet. Jos olisin sun mies, olisin armoton talipallo.
Hieno mylly tuossa kuvassa. ;)
Voisko noi hiivaleipäjauhot korvata jollain? Veikkaan ettei lähikaupasta löydy ja vois tota leipää koittaa tänään.