Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Aamu- ja iltapalaani yleensä kuuluu jogurtti, sitä menee varmaan desi tai kaksi kerralla. Onkohan liikoja kaloreita ja kovia rasvoja ajatellen huono juttu, jos en käyttäisikään enää rasvatonta jogurttia? Siihen kun käytetään liivatetta - ainoa asia joka pilaa mun ruokahalun, minua ei kiinnosta syödä suolia, aivoja, nahkaa eikä jänteitä.

Aamu- ja iltapalaani yleensä kuuluu jogurtti, sitä menee varmaan desi tai kaksi kerralla. Onkohan liikoja kaloreita ja kovia rasvoja ajatellen huono juttu, jos en käyttäisikään enää rasvatonta jogurttia? Siihen kun käytetään liivatetta - ainoa asia joka pilaa mun ruokahalun, minua ei kiinnosta syödä suolia, aivoja, nahkaa eikä jänteitä.
No juo sitten vaikka maitoa.

Bulgarian jugurtti :haart:

Siinä on kyllä 10% rasvaa, mutta se on luultavasti luonnollisinta jugua mitä kaupoista löytyy. Siihen voi joukkoon heittää vaikka maitoa.

Mitäs mitäs, tykkään aina välillä naukkailla aamuisin appelsiini-mehua, ja oonkin nyt juonut Valion täysappelsiinimehua, jossa siis 9gr/100gr hiilaria (Hedelmän omaa sokeria pelkästään).

Onko jengi löytänyt jonkun vieläkin kelvollisemman appelsiinimehun? Ja joo en rupea itse puristamaan mehuja, vaan tölkistä/pullosta pitäisi saada kaadettua naamariin. Eli mikä on laatu-suhteiltaan se parhain? Ja en nyt toki mittaa sitä hiilarin vähyydellä. :)

Aamu- ja iltapalaani yleensä kuuluu jogurtti, sitä menee varmaan desi tai kaksi kerralla. Onkohan liikoja kaloreita ja kovia rasvoja ajatellen huono juttu, jos en käyttäisikään enää rasvatonta jogurttia? Siihen kun käytetään liivatetta

Itse rakastin Rainbow'n rasvatonta jogurttia johon ei käytetä liivatetta (Ainesosat Pastöroitu rasvaton maito, maitoproteiini, hapate, Lactobacillus acidophilus ja Bifidobacterium). Hintaa kilon purkilla on 1,25 euroa. Käyttäisin edelleen ellei se sisältäisi turhia sokereita. Lindahlsin turkkilainen jogurtti on myös muistaakseni valmistettu ilman liivatetta, rasvaa on 10% ja maku jumalainen.

Onko kanamunissa hyvää rasvaa?

Meinasin että jos vetäisin rypsiöljyn sijasta kananmunia?

Kumpi parempaa, moni- vai kertatyydyttämättömät ja tyydyttynyttä rasvaa EI saa syödä?

Missä tuotteissa on paljon proteiinia, kun eikös olisi hyvä syödä ainakin yksi gramma proteiinia painokiloa kohti päivässä jos salille treenaa? Raejuustossa on ainakin, mutta missä muussa olisi suht paljon...

Onko kanamunissa hyvää rasvaa?

Meinasin että jos vetäisin rypsiöljyn sijasta kananmunia?

Kumpi parempaa, moni- vai kertatyydyttämättömät ja tyydyttynyttä rasvaa EI saa syödä?

Kananmunissa on terveellisiä rasvoja ja paljon muutakin hyvää.

Syö mielummin sekä rypsäriä, että kananmunia.

Moni tyydyttömät on parempia, mutta ei ne kertatyydyttömätkään pahaa tee. tyydyttyneet rasvahapot nostaa mm. testotasoja, että ei ne niin erityisen pahoja ole. Kunhan suurin osa rasvoista tulee noista tyydyttämättömistä niin ei ole haittaa.

Miksi vetää ennen treeniä hiilaria?

Jos kerta:
Hiilihydraattipitoisen ruoan tai juoman nauttiminen ennen tai jälkeen harjoittelun kohottaa insuliinipitoisuuksia ja vähentää näin lihasten hajoamista vaikuttamatta suuresti proteiinisynteesin kasvuun. Kokonaistuloksena on lihasmassan ylläpito tai vain pieni kasvu.

Ajattelin tilata sinkkiä ulkomailta, koska sieltä saa 365 tablettia samalla hinnalla kun Suomesta 100. Onko Zinc Gluconate ihan samaa sinkkiä mitä Suomessa myydään?

Ää, mun dieetti ei edisty minnekään. Viimeiset 1,5 kg on tiukassa, eikä tämä diettailuruokavalio toimi. Ilmeisesti kalorit ovat turhan alhaalla. Paino on noin 51,5 kg ja viiskyt tavoitteena, kun masusta pitää vielä kiristyä. Nyt olen mennyt 1000 kalorilla, eikä paino alene minnekään. Syynä on varmaan myös rasvan vähyys.

Aamiaisena on normaalisti 2,5 dl kaurapuuroa, 100 g luonnonjogurttia, mehukeittoa 200 g + omena. Puuroon "voisilmä". Lounas mennään aikalailla salaattilinjalla, välipalana jogurttia + omenaa ja mehukeittoa, iltaruuaksi kalaa/kanaa/lihaa kasvisten kera tai jotain laatikkoruokaa + kasviksia. Jälkkäriksi esim. hedelmä-jogurtti-mehukeitto-combo. Iltapalaksi manteleita noin 15 g, raejuustoa, jogurttia ja mehukeittoa. Punttia edelleen 4 krt viikossa ja kaksi lenkkiä päälle. Joskus ulkoilen iltaisin puntin jälkeen, mutta muuten kevyttä liikuntaa. Tai sit mä syön sittenkin liikaa, vaikka näpyttelen aika tunnollisesti kalorit laskuriin.

Ää, mun dieetti ei edisty minnekään. Viimeiset 1,5 kg on tiukassa, eikä tämä diettailuruokavalio toimi. Ilmeisesti kalorit ovat turhan alhaalla. Paino on noin 51,5 kg ja viiskyt tavoitteena, kun masusta pitää vielä kiristyä. Nyt olen mennyt 1000 kalorilla, eikä paino alene minnekään. Syynä on varmaan myös rasvan vähyys.

Aamiaisena on normaalisti 2,5 dl kaurapuuroa, 100 g luonnonjogurttia, mehukeittoa 200 g + omena. Puuroon "voisilmä". Lounas mennään aikalailla salaattilinjalla, välipalana jogurttia + omenaa ja mehukeittoa, iltaruuaksi kalaa/kanaa/lihaa kasvisten kera tai jotain laatikkoruokaa + kasviksia. Jälkkäriksi esim. hedelmä-jogurtti-mehukeitto-combo. Iltapalaksi manteleita noin 15 g, raejuustoa, jogurttia ja mehukeittoa. Punttia edelleen 4 krt viikossa ja kaksi lenkkiä päälle. Joskus ulkoilen iltaisin puntin jälkeen, mutta muuten kevyttä liikuntaa. Tai sit mä syön sittenkin liikaa, vaikka näpyttelen aika tunnollisesti kalorit laskuriin.

Tuntuu hassulta jos ei sun paino laske noilla kalorimäärillä, mutta toisaalta jos rasvaa ei ole paljoa, niin en toisaalta ihmettele sittenkään. :D

Mitäs olet mieltä jos kokeilisit syklittää jotenkin noita kaloreita? Oisko joku korkeampikalorinen päivä paikallaan tms? En tiedä mikä ongelma mullakin on kun ei paino laske aikalailla samalla tyylillä toimiessa..

Back
Ylös Bottom