Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Se palautumisasia on ihan sinusta kiinni, että miltä susta tuntuu kerkeetkö palautua? Jos et niin otat vaikka perus 3-jakosen.. Lihasmassaa tulee parhaiten sellasilla 8-12 toistomäärillä, mutta toi 6 pelittää varmaan ihan hyvin jos voimaakin haluaa. Ravinto ja lepo on todella tärkeitä tekijöitä salihommissa. Ja tottakai sekin mitä teet siellä salilla. Mä oon ottanu protskudrinkin reenipäivinä aamulla ja illalla ja lepopäivänä vaan illalla. Saahan sitä normiruuastakin.

Viimeinen kysymys on, että haluaisin myös harrastaa lenkkeilyä/spinningiä tässä samaan aikaan, mutta se ei ilmeisesti sovi kovin hyvin yhteen tuon lihasmassan lisäämisen kanssa?
Eiköhän lenkkeily ole ihan ok välipäivinä kunhan syöt tarpeeksi, ihan oikeasti tarpeeksi.

ihmisen lihakset

Moi! Tietäisikö kukaan linkkiä jonnekkin sivulle, mistä näkisin kaikki ihmisen lihakset? Esim. missä lihakset ovat ja mitä kaikkia niitä on?

Kiitos!

Miten porukka syö pellavansiemehrouhetta? 50g pitäis nyt 2x ottaa päivässä. Voiko heittää ihan ehrmanin sekaan?

Itse heitän aina aamu-ermannin sekaan 2 ruokalusikallista. Jos taas siemeniä käyttää, pitää niiden antaa liueta yön yli.

e: Oho, siis vedät semmosen pussin tyhjäksi viidessä päivässä. Aika runsaasti mielestäni.

Itse heitän aina aamu-ermannin sekaan 2 ruokalusikallista. Jos taas siemeniä käyttää, pitää niiden antaa liueta yön yli.

e: Oho, siis vedät semmosen pussin tyhjäksi viidessä päivässä. Aika runsaasti mielestäni.

Joo, ketoosidieetin aattelin maanantaina aloittaa ja päivän hiilarit aattelin ottaa noista pellavansiemenistä. Mitä muuta hiilari lähteitä suosittelette? Jos ottais pellavansiemeniä kerran päivässä sen 50g ja toisella kerralla jotain muuta.

Minkälaisella ohjelmalla kannattas jatkaa arskan kk ohjelman jälkee?

Yläkroppa

Penkki/vinopenkki kp
Leuat/alatalja
Kulmasoutu/kulmasoutu kp
Pystypunnerrus/vipunnostot sv
Ranskalainen punn/kapea penkki
Hauiskääntö

Jalat

Kyykky/mave/etukyykky
Prässi/jalanojennus
Jalankoukistus
Pohkeet
Vatsaa

Uusi havainto, voiko se vaikuttaa mun huonoon kehittymiseen jotenkin kun teen aina kaikki liikkeet niin, että viimeinen toisto on pakkotoisto? 2-jakoinen on ja yläkropan 2 kertaa viikossa treenaan.

Ja tossa myös huomannut että yöunet on todella lyhyitä ja oon useimmiten salilla väsyneenä.

Uusi havainto, voiko se vaikuttaa mun huonoon kehittymiseen jotenkin kun teen aina kaikki liikkeet niin, että viimeinen toisto on pakkotoisto? 2-jakoinen on ja yläkropan 2 kertaa viikossa treenaan.

Ja tossa myös huomannut että yöunet on todella lyhyitä ja oon useimmiten salilla väsyneenä.
No aivan varmasti vaikuttaa. Pakkotoistot rasittaa hermostoa aika rankasti, joten ei välttämäti kannata tehdä niitä kaksijakoisessa. Pikemminkin toisin päin, että jättää toiston tai pari varastoon, niin hermosto ei kuormitu niin paljoa.

Ilmeisesti sama sitten 1-jakoisella, teen aina niin loppuun kuin pystyn. Pitäisikö tehdä niin monta ku menee helposti, ja sitten nostaa painoja vasta kun kaikki sarjat menee *helposti*?

Ilmeisesti sama sitten 1-jakoisella, teen aina niin loppuun kuin pystyn. Pitäisikö tehdä niin monta ku menee helposti, ja sitten nostaa painoja vasta kun kaikki sarjat menee *helposti*?
En minäkään kylläs suosittelisi tekemään loppuun asti. Kaksijakoinen on vielä siinä ja siinä, mutta yksijakoinen ehdoton ei. Toiston tai pari kun jättää varastoon, niin on parempi. Ja painoa lisää sitten kun siltä tuntuu. Toisaalta HST-tyylinen systeemikin toimii mukavasti ja on ainakin etukäteen suunniteltu paljonko painoa laitetaan. Ei tarvitse alkaa arpomaan.

En minäkään kylläs suosittelisi tekemään loppuun asti. Kaksijakoinen on vielä siinä ja siinä, mutta yksijakoinen ehdoton ei. Toiston tai pari kun jättää varastoon, niin on parempi. Ja painoa lisää sitten kun siltä tuntuu. Toisaalta HST-tyylinen systeemikin toimii mukavasti ja on ainakin etukäteen suunniteltu paljonko painoa laitetaan. Ei tarvitse alkaa arpomaan.
Käytän vielä yksijakoista niin kauan kun täällä ulkomailla olen, ja pyrin nyt käymään joka toinen päivä salilla. Pitää ruveta jättämään toistoja varastoon, lisään painoa sitten kun sarjat menee läpi. Katsotaan tuntuisiko paremmalta näin koko systeemi.

Luin juuri HST-systeemistä, ihan mielenkiintoinen ajatus mutta nyt ei enää kummoinen TJ täällä ulkomailla joten tuskin kerkiää, ja suomessa siirryn takain kolmijakoiseen.

-läski- sanoi:
onko Whey3 proteiinijauho asiallista tavaraa? Ostin prismasta ja se makso jtn. 28e/ 900g....onko tuo hinta-laatusuhde hyvä?
No käytännössä samaa tavaraa saa 15e halvemmalla. Jos sitä rahaa ei liikaa oo niin ostaa vaan halvinta heraa, ajaa ihan saman asian.

Back
Ylös Bottom