Salilla olen käynyt vuodesta 2007, mutta into on ollut liian jaksottaista ja touhu suorastaan puuhastelua. Kehitystä ei ole tämän vuoksi juuri tapahtunut. Kuitenkin nyt aivan viime aikoina on iskenyt todellinen kipinä saada kehoon massaa ja voimaa lisää. Aikaa meikäläisellä, viikon päästä lukion lopettavana nuorukaisena on saliharrastukseen loistavasti, koska muutakaan en nyt harrasta.
Pituutta on 184 cm, painoa 68 kg, joten massalle olisi tarvetta. Jalat ovat olleet aina voimakkaat ja hyvänkokoiset, ja pitkälti tämän vuoksi olin koulussa aina luokkani parhaita pikajuoksuissa, pituus- ja korkeushypyissä. Ylävartalo onkin sitten aina ollut hyvin heiveröinen, ja heittolajeissa olin taas aina alakastia.
Pituutta en enää juurikaan kasva, joten nyt massaakin pitäisi tulla entistä herkemmin. Syönnin kanssa ei ole ikinä ollut ongelmaa, koko ajan jääkaapilla ja lautanen aina täynnä, mutta bodia ei ole vain tullut aimmin millään.
Nyt muutaman viime viikon ajan olen tehnyt kotona etunojapunnerrus- ja vatsatreenejä, ja vähän kehitystä alkaa näillä osastoilla näkyä. Haluaisin lisätä tähän joukkoon hartiaseudun, selän ja rinnat ja ihan salitreeninä. Miten olisi optimaalisinta harjoitella, jos haluan ottaa alakropan etumatkaa kiinni? Alkuun ajattelin siis pelkkää ylävartalotreeniä - myöhemmin jalat mukaan kun rupeaa tulemaan tulosta kunnolla. Lisäksi pyöräilen ja luistelen paljon, joten jalat pysyvät hyvässä kondiksessa muutenkin.
Jos joku voisi antaa suoraa ehdotusta treeniohjelmaksi, niin olisin hyvin hyvin kiitollinen. Salilla pystyn käymään niin monesti viikossa kuin vain tarvis on. Ajattelin sulauttaa joukkoon
The Twenty pull-ups Challenge -leukatreeniä, mutta muuten antaisin ammattilaisille vapaat kädet.
Ruokavalion haluaisin mielelläni pitää ihan normaalikaupan antimissa. Kreatiinia ja muuta en mielelläni ottaisi, mutta toki pitää harkita, jos se on kehitykselle "välttämätöntä". Kai ilmankin tulee toimeen, jos vetää proteiinia ja lihaa tarpeeksi?
Kiitos hirveästi jo etukäteen, jos joku viitsii auttaa!