Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Eihän sillä ylätaljalla nyt rintaa treenata. Oisko mennyt jotenkin näin, että niskan taakse kun vetää ni menee enemmän trapseille kuin jos vetää eteen.

Ja kokeile vaikka pystysoutua.

Kysymystä, olen nyt käynyt salilla kolmisen vuotta, noin 4 kertaa viikko viime puol vuotta ehkä 3. Mutta tuntuu että kehitys on pysähtynyt onko ihan normaalia, tosin aika turhauttavaa. Toisena kyssärinä on että pitäs saada rasvaa mahan ympäriltä poltettua mikä mahtaisi olla paras keino ettei lihas massa häviä?

-Kiitos! :kippis1:

Jos ei kauheesti vaihtele toistoja, liikkeitä tai sarjamääriä ym. ni saattaa sit jossai vaihees tapahtuu sillee et kehitys tyssääntyy. Ja rasva lähtee sillee vaa et vähennät kaloreita maltillisesti. Viisaammat saa korjata jos nyt kauheen väärin neuvoin.:)

Onko Tony Halmeen laatima kirja: Viikigin voimaopas hyvä kirja? kokemuksia? vai täyttä puppua? sain sellasen joululahjaks ja oon nyt sen perusteella ruvennut treenaamaan....

Onko Tony Halmeen laatima kirja: Viikigin voimaopas hyvä kirja? kokemuksia? vai täyttä puppua? sain sellasen joululahjaks ja oon nyt sen perusteella ruvennut treenaamaan....

Sanon oman mielipiteeni lyhyesti. Sarjoja ainakin itselle liikaa. Hyvää perustietoahan tuossa oli kaikesta treenaamiseen ja ravintoon liittyvästä. Tärkein opetus kirjassa oli, että penkki ei ole tärkein "lihas".

Ylätaljalla voi muuten treenata todella tehokkaasti myös hauiksia. Tällöin tanko on vedettävä pelkästään hauiksia hyväksikäyttäen lähes suoraan alaspäin rinnan eteen. Kannattaa joskus kokeilla.
kylhä habat o hyvi mukana kaikis selkäliikkeissä, niin myös ylätaljas. Jos suoraan ales vedän ni vahvasti tulee haboille, leuoissa sama.

Tuntuu vähä tyhmältä kysyä tämmöstä mutta kysynpä silti.
Mulla on jääny toinen hauis vähä "jälkeen" kehityksessä eli se on pienempi kuin toinen.
Kysymykseni kuuluukin miten saisin hauikset saman kokoisiksi?

Tuntuu vähä tyhmältä kysyä tämmöstä mutta kysynpä silti.
Mulla on jääny toinen hauis vähä "jälkeen" kehityksessä eli se on pienempi kuin toinen.
Kysymykseni kuuluukin miten saisin hauikset saman kokoisiksi?
Treenaamalla lisää. Kyllä se siitä vähitellen tasoittuu, kun treenaat vaan tasapuolisesti.

E: On monella isommallakin äijällä kokoeroa hanskoissa, mutta sitä ei huomaa kun on tarpeeksi lihasta.

Hei ihan sellast et ku löysin täält jotku ohjeet tollaseen ma:työntö ti:veto to:jalat treenohjelmalle niin tota kannattaakos se pitää noin päin vai pitäisikö työntö ja veto päivien välissä olla toi jalat, että kädet ehtisi palautua paremmin

ja tähänkin varmaan niin tuhansia kertoja vastattu mut mitä ehdottelette joksku halvaks palkkariks, joka kummiski toimis hyvi? : D maku ei oo niin justiinsa ku siihen voi sit miksailla jotai

ja tähänkin varmaan niin tuhansia kertoja vastattu mut mitä ehdottelette joksku halvaks palkkariks, joka kummiski toimis hyvi? : D maku ei oo niin justiinsa ku siihen voi sit miksailla jotai
Kyllä tää on varmaan yks yleisimmistä kyssäreistä, mutta halvin versio on Malto ja hera(whey enkunks), löytyy P-storesta. Tai sama fastilta malto6 ja hera80.

Joo, 1:1 sekotat niitä, 25-25 on mun mielestä ainakin aika vähän. Ite laitan 50g ja 50g. Se vähän riippuu omasta koosta ja kuinka paljo energiaa haluu siitä palkkarista ottaa. :)

juu en tiiä yhtn et mikä on paljon ja mikä vähän tota ja et kannattaako noit 1:1 sekotella et vinkit kelpais
noo mut oon 179/70 ja kulutan kait joku 2900kcal. Mun mielest en hirveesti ainaskaan tartte tota rasvaa tohon ympärille :P kuhan sais tota lihast kesäks vähä et pääsis kesäkuntoo, vaik ehk vähän myöhäst : D

Back
Ylös Bottom