Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

fakez: ilmeisesti ei tätä threadia ole tullut opiskeltua. lue tää ja pikin päivää treenaaminen treeni-sivulta. sieltä lähtee se perusta. homman nimi hyvin lyhyesti: vetele pitkin päivää submaksimaalisia sarjoja, sun tapauksessa lisäpainoilla alle kymppejä 5-15 kilolla. eli jätät sarjoihin varaa 2-3 toistoa. sarjoja päivässä yli 10. esim. seuraava toimii lailla sen junan vessan:
1.vko: 4 treenipäivää, à 10 sarjaa
2.vko: 5 treenipäivää, à 14 sarjaa
3.vko: 6 treenipäivää, à 16 sarjaa
4.vko: lepoa ma, ti, ke. herättely to 5*5*5kg. lauantaina testi eka ykköseen ja sit vartin päästä toistot omalla painolla. sun ekassa testissä menee about 26 :) sit vaan homma uudelleen perustuen uuteen enkkaan. joka tapauksessa keskittyisin voimaan pääasiassa ja sitten varsinainen voimakestävyyssetti perään.

mun mielestä noissa leikkikenttävideoissa yms. se temppujen vaikeus ei oo niinkään se tärkein juttu vaan se, minkä niin monet treeneissään unohtaa: mielikuvitus!!! treenata voi missä vaan millä vaan, kunhan käyttää edes pikkusen sitä nykymaailman puuduttamaa pääkoppaansa.

Juu, threadia ei ole tullut paljokaan opiskeltua. Alan tekemään heti huomenna nuin niinku sanoit. Testailen hieman mikä lisäpaino mulle sopisi, ja sitten vetelen kohti tavoitetta! Kiitos sulle jto ja tästä lähtien koitan eka foorumia selailla ettei tarvis turhia kysellä. :) 26 toistoa kuulostaa aluksi hyvältä. JA nimenomaan tuo mitä viimeiseksi sanoit. Olen itsekin huomannut monenmoisia mahdollisuuksia treenata muuallakin kuin salilla tai kotona.

Sivustoja vasta vajaan viikon selailleena tama on ehdoton suosikki thread. Kysyttavaa ei juurikaan jaa kun kaikki variaatiot maan ja taivaan valilta on kayty lapi!

Vaikka tuntuu etta jotenkin on oma homma kokonaisuutena hanskassa, niin tammonen osa-alue loyty, mita olin itse lahestynyt ennen eri tavalla.

Huolimatta siita etta jto sanoo etta yleisjuttua tama vaan on, saatavilla useista lahteista, jne, niin tammonen tietopaketti ketjun sisalla on aika legendaa, kuitenkin.

Ite kahlasin koko helahoidon lapi ja tuloksena on etta naillakin mittarilukemilla viela tuli uutta ideaa sen verran etta perussimppeli voimailupuoli mita reippaasti alle 1/3 ohjelmastani on, meni uuteen punnintaan, jto:lle kunniaa ja kumarrusta! :thumbs:

Hmmh.. Mistä se johtuu et jos lähtee "keinumaa" leuanvedois? Ois mukava saada taas kuntoo toi liike

Kokeile laittaa jalat ristiin ja koukkuun, ja nosta niitä hiukan eteen+käytä vatsalihaksia samalla. Mulla pysyy tolleen hyvin heiluminen kurissa kun samalla teen ton tarpeeksi hitaasti, eli täysillä ylös ja rauhassa alas, ja odotan aina pienen hetken ennenkun nostan uudestaan niin se heiluminen kumoutuu tolla liikkeellä.

Jotkut vaan saa suorin vartaloin helposti hirveää vauhtia kun nivelet ja lihakset on niin erilaisia;)

Kokeile laittaa jalat ristiin ja koukkuun, ja nosta niitä hiukan eteen+käytä vatsalihaksia samalla. Mulla pysyy tolleen hyvin heiluminen kurissa kun samalla teen ton tarpeeksi hitaasti, eli täysillä ylös ja rauhassa alas, ja odotan aina pienen hetken ennenkun nostan uudestaan niin se heiluminen kumoutuu tolla liikkeellä.

Jotkut vaan saa suorin vartaloin helposti hirveää vauhtia kun nivelet ja lihakset on niin erilaisia;)
Jalat oli ristis ja koukus, mut en oo varma tuosta vatsalihaksista =D

Meinasin osua edessä olevaan peiliin kun vedin leukoja.. Pitäis vaa yrittää estää heilumasta. :D

Eamh87:n kanssa samaa mieltä tuosta, miten onnistuu poistaa ainakin itsellä hyvin tuo heiluminen. Jalat tosiaan ristissä ja koukussa, hieman edessä ja vatsalihaksilla jännitettynä siinä.

Ei varmaan onnistuisikaan muuten tuossa, tanko kuitenkin n. 1.8m korkeudella :)

ei heilu, jos on voimaa ja tekniikkaa. alusta pitäen pitää vetää yöspäin suoraan. joka toistossa opettelet sitä tekniikkaa ja rytmiä. se heiluminen on suurin moka, minkä jengi tekee. veto lähtee jalkojen heilumisella etukautta, vaikka niiden ei pitäs juuri liikkua lainkaan.

Kannattaako lisäpainoilla (tai ihan omalla painollakin) stoppaa alhaalla ja pitää ylhäällä heti? Vai onko parempi olla koko ajan liikkeessä? Ite oon nyt stoppaillu ja tehny pidoilla, että tekniikka säilyisi mahdollisimman hyvänä ja jäis kaikki xiittaaminen pois.

Kannattaako lisäpainoilla (tai ihan omalla painollakin) stoppaa alhaalla ja pitää ylhäällä heti? Vai onko parempi olla koko ajan liikkeessä? Ite oon nyt stoppaillu ja tehny pidoilla, että tekniikka säilyisi mahdollisimman hyvänä ja jäis kaikki xiittaaminen pois.

No ainakin itse arvostan puhdasta tekniikkaa ja saan paremman tuntuman ja väsyn kun teen puhtaita toistoja ja lasken kädet täysin suoriksi pienellä stopilla lisäpainoilla. Riippuu varmaan mitä hakee, jos hakee voimaa niin ei kai pikku kusetus haittaa, mutta ei kai stopeistakaan haittaa ole.

yusuplus: vaihtelua. stoppien käyttö on tarpeesta kiinni, ei siinä jatkuvassa liikkeessä mitään pahaa ole eikä se mitään kusetusta ole. naurettavaa yleensäkin määritellä mokomaa, jos liikerata on riittävä.

yusuplus: vaihtelua. stoppien käyttö on tarpeesta kiinni, ei siinä jatkuvassa liikkeessä mitään pahaa ole eikä se mitään kusetusta ole. naurettavaa yleensäkin määritellä mokomaa, jos liikerata on riittävä.

Juu, eli ilmasin itteäni hieman huonosti, en tarkottanu että jatkuva liike olis kusetusta, vaan jos liike jää vajaaksi esim. yleensä leuanvedossa kovalla vauhdilla kädet ei aina kaikilla laske suoraksi alhaalla, mut joo ei se nyt mitenkään vakava asia oo jos ei oo jossain kisoissa vääntämässä.:dance:

Juu, eli ilmasin itteäni hieman huonosti, en tarkottanu että jatkuva liike olis kusetusta, vaan jos liike jää vajaaksi esim. yleensä leuanvedossa kovalla vauhdilla kädet ei aina kaikilla laske suoraksi alhaalla, mut joo ei se nyt mitenkään vakava asia oo jos ei oo jossain kisoissa vääntämässä.:dance:
Kuten quotessasi lukee, se on tarpeesta kiinni. jos kädet eivät mene alhaalla suoraksi, voi olla hyödyllistä tehdä stopeilla, mutten itsekään muuten näe tarpeelliseksi moista, jos tekniikka on muuten ihan ok, ja itseään varten tätä yleensä tehdäänkin ;)

jos omia tuloksia mittaa eikä muihin niitä vertaa ilmoittelemalla tuloksiaan forumeissa tms. on ihan sama miten vetää ja ketä ja minne. jos kuitenkin ajatellaan leuanvetoa suoritteena, kyllähän se suorilta käsiltä lähtee, mutta tässä kannattas nyt muistaa sitten se hartioiden asento.

ala-asennossa ei kannata päästää hartioita löysäksi ja ukkoa roikkumaan rennoksi ns. maksimipituuteen. tää rasittaa mm. kiertäjäkalvosimia aika paljon ja jos vielä tossa asennossa käytetään paljon dynaamisuutta, ollaan aika vamma-alttiita.

kädet lasketaan suoriksi juu, mutta hartioissa kannattaa pitää tiukkuutta, vaikka ne nouseekin korviin alhaalla. tän hartioiden ylös-alas -liikkeen moni unohtaa varsinkin jos haluaa selkään papua ja pattia. alhaalla siis hartiat korviin ja kun lähdetään nostamaan, vedetään ensin hartiat alas ja vasta sitten veto jatkuu selällä ja käsillä. hartiat ei nouse korviin ennenkuin päästään takasin alas. jos hartiat on korvissa yläasennossa, ei selkälihakset tee niin hyvin töitä ja siitä usein johtuu se heikko tuntuma selkään leukoja tehdessä.

toinen virhe nimenomaan bodailua ja selän treenaamista ajatellen on loppuasennon köyristely, eli vedetään loppu rinnalla ja vatsalla jne eikä vedetä rintaa pystyyn ja kyynärpäitä taakse lopussa. hyvää treeniä bodypuolen tyypeillekin olis tehdä ns. sternum-vetoa ainakin vaihteeksi. siinä nojataan enemmän taakse loppuvaiheessa kuin normaalivedossa ja tanko vedetään vatsa yläosaan.

morjes oon vedelly ny leukoja jokusen aikaa ja tulos pyörii siinä 26 paikkeilla eikä tunnu nousevan, oisko neuvoja miten sais sinne 30 paikkeille

Back
Ylös Bottom